Announcement

Collapse
No announcement yet.

Nytt Bygge i Golfen (Med Groundzero)

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Re: Nytt Bygge i Golfen (Med Groundzero)

    Prova uppe vs nere. Eller diagonalt. Dvs med volym och/eller fas vändning.
    Typ sex varianter. go do it =D

    Bygglogg: SQW: TransFårrden

    Comment


    • Re: Nytt Bygge i Golfen (Med Groundzero)

      Originally posted by zrken View Post
      Prova uppe vs nere. Eller diagonalt. Dvs med volym och/eller fas vändning.
      Typ sex varianter. go do it =D
      Ohhhh, inte fasvända några basar, blir ju rent knasigt.
      Kan man lika bra plocka bort den högtalaren man vill fasvända

      Att ha olika effekt fram till de olika högtalarna vet jag att någon prövat som haft 2st basar i en vägg utan större framgång och det är svårt att ställa in och det skulle isf behöva vara anpassat till vart volymsteg beroende på hur bilen reagerar.

      Comment


      • Re: Nytt Bygge i Golfen (Med Groundzero)

        Originally posted by Dreddan View Post
        Ohhhh, inte fasvända några basar, blir ju rent knasigt.
        Kan man lika bra plocka bort den högtalaren man vill fasvända

        Att ha olika effekt fram till de olika högtalarna vet jag att någon prövat som haft 2st basar i en vägg utan större framgång och det är svårt att ställa in och det skulle isf behöva vara anpassat till vart volymsteg beroende på hur bilen reagerar.
        Ah nu ser jag hur tokigt det låter det var inte riktigt så jag menade (även om det jag menade kanske är lika tokigt )
        Jag menade ieg, vid varje labb med olika nivå per sida lr per uppe/nere är done, så prova att att fasvända <all> signal. Mest för att det är ytterligare en sak att skruva på när man ändå håller på. Är tveksam till om det gör skillnad när man ändå är i tryck-kammar mode snarare än våglängdsmode. Men en sak till att prova om det inte är gjort.
        Om du har möjlighet till en steglös fasvändning kan du ju prova vad som sker om du ruckar lite på dem, om du kunde till respektive steg, ännu bättre. Dvs inte hela 180graders vändningar utan betydligt mindre än så.

        Jag fick höra av en "farfar" från 90talet i en gammal DD jenkare (tävlandes sedan 89?!) de mest fantastiska historier om nivåskillnader som spelat spratt. Då i fallet med 6x15" i formation 3 på övre rad och 3 på undre rad.
        Då provades det att ha en smula olika gain på basarna på olika rader/huller om buller och det fanns en hel del att hämta. Det vittnades om siffrergalenskap till ökning som fanns att hämta.

        Bygglogg: SQW: TransFårrden

        Comment


        • Re: Nytt Bygge i Golfen (Med Groundzero)

          Originally posted by zrken View Post
          Ah nu ser jag hur tokigt det låter det var inte riktigt så jag menade (även om det jag menade kanske är lika tokigt )
          Jag menade ieg, vid varje labb med olika nivå per sida lr per uppe/nere är done, så prova att att fasvända <all> signal. Mest för att det är ytterligare en sak att skruva på när man ändå håller på. Är tveksam till om det gör skillnad när man ändå är i tryck-kammar mode snarare än våglängdsmode. Men en sak till att prova om det inte är gjort.
          Om du har möjlighet till en steglös fasvändning kan du ju prova vad som sker om du ruckar lite på dem, om du kunde till respektive steg, ännu bättre. Dvs inte hela 180graders vändningar utan betydligt mindre än så.

          Jag fick höra av en "farfar" från 90talet i en gammal DD jenkare (tävlandes sedan 89?!) de mest fantastiska historier om nivåskillnader som spelat spratt. Då i fallet med 6x15" i formation 3 på övre rad och 3 på undre rad.
          Då provades det att ha en smula olika gain på basarna på olika rader/huller om buller och det fanns en hel del att hämta. Det vittnades om siffrergalenskap till ökning som fanns att hämta.
          Då är jag med

          Comment


          • Re: Nytt Bygge i Golfen (Med Groundzero)

            När jag skulle ställa mina steg 1/bas va det HÖRBAR definitivt mätbar skillnad på om jag delade en lite kugge fel mot den andra basen. alltså LP, en kugge gjorde massor!

            så kör inte olika effekt om inte något väldigt unikt sker i just detta fordon.

            Comment


            • Re: Nytt Bygge i Golfen (Med Groundzero)

              Å där sa de PANG!!

              Tack till:
              Neo321 För att du ställt upp i ur och skur med dumma frågor och all hjälp!
              MustangJohan För all hjälp med golfen i garaget!
              reklamhuset.se
              dbakuten.se
              ljudbutiken.nu
              platverkstan.se
              Sandras pappa för alla timmar vi fått låna garaget
              Olsbo invest AB

              sigpic

              Comment


              • Re: Nytt Bygge i Golfen (Med Groundzero)

                Som sagt jävligt stort grattis!!! Måste va skönt att äntligen sätta den
                155++db@25hz
                http://www.bilstereoforum.se/showthr...t=6241&page=15

                sigpic

                Ljudbyggaren.se

                Comment


                • Re: Nytt Bygge i Golfen (Med Groundzero)

                  haha ja va först här efter jimmy :P :P GRATTIS KOMPIS du e kiiiing va gla ja blir när ja ser det här .. att NI inte gav upp

                  Comment


                  • Re: Nytt Bygge i Golfen (Med Groundzero)

                    Stort grattis!
                    Vad skruvade du på som fick det att slå över? =D=D

                    Bygglogg: SQW: TransFårrden

                    Comment


                    • Re: Nytt Bygge i Golfen (Med Groundzero)

                      Härligt, äntligen! Nu ska det bara sättas på tävling också, fast med ni fortsätter väl med samma flyt som förra året när ni skulle plocka 155dB så det blir väl 160,5dB eller nåt sånt.
                      Mitt projekt: Volvo V60
                      BRL - B2 & Dayton

                      More to come...

                      Comment


                      • Re: Nytt Bygge i Golfen (Med Groundzero)

                        STORT Grattis till er =)
                        SM 2a, Street 2K 2015.
                        SM 2a, SuperStreet No wall 2012.
                        SM 3a, Bassrace 149.9 2012.
                        SM 3a, SuperStreet 1-2 2011.

                        Comment


                        • Re: Nytt Bygge i Golfen (Med Groundzero)

                          Stort grattis!!

                          Comment


                          • Re: Nytt Bygge i Golfen (Med Groundzero)

                            Grattis! =)

                            Comment


                            • Re: Nytt Bygge i Golfen (Med Groundzero)

                              Säger som Fylking Äntligen
                              och Grattis och välkommen i 160 Db klubben
                              Vilka ändringar gjorde ni för att öka från 159.8 el 9 upp till 160 Db

                              Comment


                              • Re: Nytt Bygge i Golfen (Med Groundzero)

                                Då va 2012 SLUT!! Kunde inte sluta på så mycket bättre sätt.

                                3X tävlingen

                                1a Superstreet
                                1a 149,9
                                1a Psychlone

                                Svenska mästare i

                                1a Superstreet
                                1a 149,9
                                1a Psychlone






                                Så u blir de upp till Garaget, riva bilen. så är de nån som är ute efter batterier,steg,basar,framsystem,Kablar osv så hojta till.
                                Tack till:
                                Neo321 För att du ställt upp i ur och skur med dumma frågor och all hjälp!
                                MustangJohan För all hjälp med golfen i garaget!
                                reklamhuset.se
                                dbakuten.se
                                ljudbutiken.nu
                                platverkstan.se
                                Sandras pappa för alla timmar vi fått låna garaget
                                Olsbo invest AB

                                sigpic

                                Comment

                                Working...
                                X