Re: SAAB 9-3SS {SQ-edition}
Det ska vara så fritt som möjligt.
Pierre
Det ska vara så fritt som möjligt.
Pierre

Fast det blev inte som jag ville.
Vist det låter bättre men inte så som jag vill att det ska låta, kanske har för stora krav på ett par 6,5or eller nåt. Låter kanon på allt från låg nivå upp till ganska högt även om man delar dom vid 50Hz, och då kan dom spela en hel del bas! Men så fort man ska spela högt så slår dom igenom å dörrarna börjar skramla å ha sig. Ska bygga upp med fogskum mot dörrsidorna igen så det blir tätt framåt och allt ljud tvingas ut genom gallret och inte kan försvinna in bakom dörrsidan. Sen så får det nog bli lite mer dämpmatta också, men det blir sen.

Hehe aja vi får se om det kanske blir en tripp söderöver för att testa sen nån gång, vore bra att ta det i samband med nåt annat, är ju en bit att åka ändå. Tills dess ska jag försöka klura ut mer saker att göra som kan förbättra förutsättningarna för Amegorna. Första grejen att göra som iaf gjorde skillnad förra gången är att täta mot dörrsidorna så att ljudet tvingas ut istället för att studsa runt bakom. Skulle haft lite nya plastpluttar för fastsättning av dörrsidorna också, dom börjar bli slitna nu.
Men vi får se framöver om jag kanske kikar förbi och testar, fick ett erbjudande nu om att prova ett Polk Audio C300.2 i grannstaden så ska nog ta och göra det först och se ifall det gör någon skillnad. Men tack för erbjudandet så länge!
Comment