Announcement

Collapse
No announcement yet.

SAAB 9-3SS {SQ-edition}

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Re: SAAB 9-3SS {SQ-edition}

    verkligen grattis där jao! nu får di gamle passa sig

    Bygglogg: SQW: TransFårrden

    Comment


    • Re: SAAB 9-3SS {SQ-edition}

      grattis,
      vad va installationsmissarna?
      saab 9000 pioneer-

      www.garaget.org/micke999

      Comment


      • Re: SAAB 9-3SS {SQ-edition}

        Tack för kommentarerna! Kollade poängen nu, missade att lägga upp dom igår: 210 (310max) på ljudet och 106 (135 max) på installationen.

        Micke: Sitter faktist med pappret brevid mig nu så kan läsa rakt av, dom missar som är: Presentationen; saknas pärm och schema på systemet (viste jag om, hade bara slängt ihop lite bilder i datorn), Kabeldragning; saknas petskydd på vissa pluspoler samt skydd på kablar & foto på en del saker, Installationen i övrigt; skiljerelät sitter löst (kan jag tyvärr inte göra så mycket åt då det bara sitter med en mutter) och skidluckan var öppen så man såg basen (som saknade galler), sen så tappade jag även en del på craftmanship, ska fixa lite bilder på allt som är gjort och även få klart slutstegsracket så det ser lite bättre ut där bak. Sen så borde det ramla in lite mer poäng på installationen. Blev faktist lite sugen på att bygga för Advanced på en gång då det verkar vara mer motstånd där och fler deltagare.

        Nästa uppdatering som blir i bilen förutom att få dit dom saker som ligger här brevid mig, det blir en ny huvudenhet. Hade ju hoppats på 117Rin skulle låta ungefär som 9887R men det är inte i närheten, tyvärr. Lutar väldigt mycket åt en IVA-D511R just för att få optiskt ut (inga störningar!) och en stor fin pekskärm samt möjligheten att välja Preset (förinställda processorprofiler) i enheten. Kollade även på en Nakamichi enhet nere på BRL igår, såg lite småtråkig ut men priset ljudet och skärmen imponerade. Hade den bara haft optiskt ut också så hade den nog fått följa med mig hem.
        Mitt projekt: Volvo V60
        BRL - B2 & Dayton

        More to come...

        Comment


        • Re: SAAB 9-3SS {SQ-edition}

          okej men nu har du ju på papper vad du behöver göra om.

          511an är riktigt nice va sugen på en sån innan d800 kom.
          saab 9000 pioneer-

          www.garaget.org/micke999

          Comment


          • Re: SAAB 9-3SS {SQ-edition}

            Japp jag vet exakt vad som behöver fixas och ska försöka fixa till det mesta till nästa tävling. Som tur är så är det mesta lättfixat. Bara kabelstrumpa som är lite jobbigt att få dit på allt kablage så det kommer jag nog att skippa, om jag inte hinner ändra mig.

            D800R är helt klart en trevlig enhet men jag ser ingen riktig motivering till priset på den, ett kopparchassi och möjligtvis bättre komponenter på insidan gör inte mig sugen på att lägga upp den stor mellanskillnaden mot en 511. Så det får nog bli den billigare av dom. Kommer ändå ha enheten i högst ett år (förhoppningsvis) då det sen blir bilbyte och dubbel-DIN enhet.
            Mitt projekt: Volvo V60
            BRL - B2 & Dayton

            More to come...

            Comment


            • Re: SAAB 9-3SS {SQ-edition}

              Originally posted by ChriZtoffer View Post
              Japp jag vet exakt vad som behöver fixas och ska försöka fixa till det mesta till nästa tävling. Som tur är så är det mesta lättfixat. Bara kabelstrumpa som är lite jobbigt att få dit på allt kablage så det kommer jag nog att skippa, om jag inte hinner ändra mig.

              D800R är helt klart en trevlig enhet men jag ser ingen riktig motivering till priset på den, ett kopparchassi och möjligtvis bättre komponenter på insidan gör inte mig sugen på att lägga upp den stor mellanskillnaden mot en 511. Så det får nog bli den billigare av dom. Kommer ändå ha enheten i högst ett år (förhoppningsvis) då det sen blir bilbyte och dubbel-DIN enhet.
              Jo helt klart drygt med prisskillnaden,men aalltid kul med de bästa
              saab 9000 pioneer-

              www.garaget.org/micke999

              Comment


              • Re: SAAB 9-3SS {SQ-edition}

                Vist är det så, men då ska resten av komponenterna hänga med också. För min del så duger nog en 511 lika bra som en 800, bör iaf bli ett stort steg uppåt ljudmässigt från nuvarande enhet. Med lite tur så är den dessutom snabbare på att hantera mp3-filer.
                Mitt projekt: Volvo V60
                BRL - B2 & Dayton

                More to come...

                Comment


                • Re: SAAB 9-3SS {SQ-edition}

                  jo helt klart så tror inte man som normal person märker någon skillnad
                  saab 9000 pioneer-

                  www.garaget.org/micke999

                  Comment


                  • Re: SAAB 9-3SS {SQ-edition}

                    händer de nått??
                    saab 9000 pioneer-

                    www.garaget.org/micke999

                    Comment


                    • Re: SAAB 9-3SS {SQ-edition}

                      Njae det är lite stillestånd i det här projektet för tillfället, har åkt runt i en 9-3 cab i snart tre veckor och byggt ljud i den. Ägaren till caben har i sin tur haft min bil uppe i Sälen så det har varit svårt att göra nåt åt den. Men i morgon ska vi byta tillbaks så då blir det fart på bygget här igen. Ska ge mig på slutstegsracket och sikta på att ha det klart innan Augusti då det är tävlingar igen. Blir även en ny huvudenhet nu, en Alpine IVA-D511R! Optiskt till boxen såklart.
                      Mitt projekt: Volvo V60
                      BRL - B2 & Dayton

                      More to come...

                      Comment


                      • Re: SAAB 9-3SS {SQ-edition}

                        Originally posted by ChriZtoffer View Post
                        Njae det är lite stillestånd i det här projektet för tillfället, har åkt runt i en 9-3 cab i snart tre veckor och byggt ljud i den. Ägaren till caben har i sin tur haft min bil uppe i Sälen så det har varit svårt att göra nåt åt den. Men i morgon ska vi byta tillbaks så då blir det fart på bygget här igen. Ska ge mig på slutstegsracket och sikta på att ha det klart innan Augusti då det är tävlingar igen. Blir även en ny huvudenhet nu, en Alpine IVA-D511R! Optiskt till boxen såklart.
                        okej så du har bestämmt dig nu för byte kommer bli riktigt nice
                        saab 9000 pioneer-

                        www.garaget.org/micke999

                        Comment


                        • Re: SAAB 9-3SS {SQ-edition}

                          Jajjamensan, den är beställd och på väg t.o.m. Ska bli riktigt kul att få i en riktig enhet så man kan styra processorn, köra film och får även bättre ljud.
                          Mitt projekt: Volvo V60
                          BRL - B2 & Dayton

                          More to come...

                          Comment


                          • Re: SAAB 9-3SS {SQ-edition}

                            inge avis alls )
                            saab 9000 pioneer-

                            www.garaget.org/micke999

                            Comment


                            • Re: SAAB 9-3SS {SQ-edition}

                              Såklart inte. Hade dock föredragit en D800R, men den här får duga. Byter förhoppningsvis bil inom ett år så då blir det en rejäl dubbel-DIN istället. Funderar på om man skulle ha shoppat på sig en GPS-modul och en digitaltvmottagare till enheten också, vore sjyst.
                              Mitt projekt: Volvo V60
                              BRL - B2 & Dayton

                              More to come...

                              Comment


                              • Re: SAAB 9-3SS {SQ-edition}

                                Jo de är nice att ha alla funktioner som finns på skärmen men brukar ju bli så dyrt tyvärr
                                saab 9000 pioneer-

                                www.garaget.org/micke999

                                Comment

                                Working...
                                X