Announcement

Collapse
No announcement yet.

Fiat Punto PP (Projekt Pendlaren)

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

Re: Fiat Punto PP (Projekt Pendlaren)

Originally posted by ChriZtoffer View Post
    Kul när enkla förändringar kan göra stor skillnad! Såg ju väldigt snyggt ut med gallret där också. Men vart i Dalarna är du och när?
    Enkel förändring för 6K mer i värde ja

Strax norr om Mora.
    Måndag kväll till fredag morgon.
    Audison Audioquest Autoleads E.A.D Focal Nakamichi Odyssey STP
    ACV, Dayton Audio, GAS, Kenwood, Supra

Comment

Haha jaja, jag sa enkel förändring inte billig.

Du ska inte till Rättvik och kolla cruising när du är så nära då?
      Mitt projekt: Volvo V60
      BRL - B2 & Dayton

More to come...

Comment

Originally posted by ChriZtoffer View Post
        Haha jaja, jag sa enkel förändring inte billig.

Du ska inte till Rättvik och kolla cruising när du är så nära då?
        Vet inte....har inga direkta planer.....

Comment

Idag skall Punton agera testbänk med lite andra prylar.

å agendan:

Kenwood BT60U med övrig utrustning (mest för att se om det är ett gångbart alternativ för budgetbygge (som är avsikten med denna bil) då jag gillar många funktioner på den enheten). Är mest tidskompet och EQ:n som sätter begränsningarna. FUnkar kompet bra så behövs inte EQn

Vidare test:
          Mitt LRx ihop med Eclipsen och övriga högtalare jag har i bilen idag.
          En st Utopia 8" skall även leta sig in efter steget.

Ser fram emot denna dagen

Comment

synd du bor en bit bort, hade gärna kommit å lyssnat på skillnaden mellan lrx och srx på amega högtalarna annas

Comment

Trevligt bygge
              Jasså Mora påg, där har man varit mkt i sina dagar även om man är Skåne påg

Comment

För ett budgetbygge tror jag du blir nöjd med BT60, den låter ju helt okej och tidskompet är (enligt mig) tillräckligt tätstegat för "normalt" bruk, när man väl förstått hur det fungerar så är det lättanvänt också. EQn håller jag med om är lite klen, men som sagt, med rätt placering/vinkling av högtalarna och inställt tidskomp så behövs ju egentligen inte EQn. Lycka till med testerna iaf!
                Mitt projekt: Volvo V60
                BRL - B2 & Dayton

More to come...

Comment

Kan ju lätt säga att med såpass mkt minskad kontroll över detaljerna i musiken OCH det faktum att subkanalen var DÖD då man körde via blåtand så blir det INGEN BT60 för min del.

Den minskade kontrollen kunde man väl överlevt då man hade fått en trevlig "fast" handsfree i bilen
                  Men att subkanalen inte gav ngt ljud alls (ja....manualen tillfrågades kring BT-inställningar och där sade den att man kan ställa mellan fram eller alla, dock var det bara fram och bak som verkar inkluderas i alla).

Comment

Utopia 8" avverkar ihop med SRx5. (IGEN)

Kompisens leende blev så brett att jag trodde att hans huvud skulle gå av då han lyssnade på denna.
                    Att ngt så enkelt som att byta upp sig i bas ger så mkt bättre bas har många svårt att fatta

Comment

Antingen har jag ngt fel på mitt LRx eller så får jag hålla med Nonne.
                      Förbannat högt grundbrus i det. SRx-et låter ingenting i jämförelse.

Men bortser man från det så SATAN i gatan vilket lyft.
                      Nu hör jag även viskan som dras mot trummskinnet i Moonglow (spår 4 på EMMA-skivan för 09-10 för de som inte vet)
                      Hör även hur hårt trummskinnen är spända nu. Alltid lika trevligt. :-)
                      Visserligen är inte nivåerna 100% just nu (fort. midbasnivån som jag själv har problem att höra bra) men... Amega + Audison LRx är en ruskigt go kombination. Toppat med Utopian i botten.

Comment

Originally posted by Lonefox View Post
                        Hör även hur hårt trummskinnen är spända nu. Alltid lika trevligt. :-)
                        Lyssnar du i Nm eller Kg ?
                        Kassör för Svenska Bilstereoförbundet

Comment

Originally posted by jensclaudius View Post
                          Lyssnar du i Nm eller Kg ?
                          Hela tonen igenom låter annorlunda beroende på hur spända skinnen är Jens...
                          Allt från anslag till hur den avslutas.
                          Denna skillnad fanns INTE i Fjanten innan med SRxet...men den fanns i 240n med LRx och 130KR......med LRxet finns det även i Fjanten
                          SRx må vara insteg......men mot ett steg för det dubbla priset så har det dessvärre inget att hämta.

Comment

Originally posted by Lonefox View Post
                            Hela tonen igenom låter annorlunda beroende på hur spända skinnen är Jens...
                            Allt från anslag till hur den avslutas.
                            Denna skillnad fanns INTE i Fjanten innan med SRxet...men den fanns i 240n med LRx och 130KR......med LRxet finns det även i Fjanten
                            SRx må vara insteg......men mot ett steg för det dubbla priset så har det dessvärre inget att hämta.
                            Det var inte skillnaden jag syftade på utan att du skrev att du hörde hur hårt spända skinnen var, inte att de var olika hårt spända

Att det händer saker och detaljer kommer fram när man byter prylar är alltid skoj, speciellt om man själv har råd med sakerna
                            Kassör för Svenska Bilstereoförbundet

Comment

Det var inte skillnaden jag syftade på utan att du skrev att du hörde hur hårt spända skinnen var, inte att de var olika hårt spända
                              Me = stupid at the time :P

Att det händer saker och detaljer kommer fram när man byter prylar är alltid skoj, speciellt om man själv har råd med sakerna
                              Har råd o har råd.....
                              Har ju grejerna.
                              Dock är allt kablage anpassat på centimetern för SRx-et.....

Comment

Efter lite problem med en av mina koaxar (jag har inte orkat prata mer med Roger eftersom jag redan fått en utbytt) med att den knastrar när den är VARM (låter som att det är diskanten som knastrar i den.
                                Spec på vintern med mkt värme på och sommarn när solen stekt in över brädan ett tag) så har jag funderat en del på ersättare.

En tanke är Voce 3 med diskant plus filtret med 4K-delningen.
                                Dock då man kikar i plånboken (och väger in att jag är sjukskriven) så tror jag att jag skippar diskant och plockar på mig ett par av de nya Jordan 2" som kommer nu i Juni-Juli.
                                Blir runt 1000:- billigare (bara Voce 3 och filtren kostar ungefär lika mkt som ett par Jordan 2or) och jag slipper det passiva filtret och ett par element.....dvs jag slipper lite andra problem

Comment

Working...
                                X