Announcement

Collapse
No announcement yet.

Projekt EMMA Racing 2010 *200sx rs 13*

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Re: Projekt EMMA Racing 2010 *200sx rs 13*

Originally posted by Svartstreck View Post
    Najs!

"erikjakan"s ascona där bredvid är bra porrig också, låter asgött!

Funderat på röktonade blinkersglas i fronten förresten?
    Asconan låter riktigt trevligt
    Jodå, har tänkt att byta ut glasen, ska bara hitta en uppsättning som passar.
    Kassör för Svenska Bilstereoförbundet

Comment

Originally posted by jensclaudius View Post
      Tagen vid Brostugan.
      Hmm, tageN vid brostugan..
      Tror jag inte kommer o åka på nån sån tillställning om d är vad ni gör med era bilar
      Hade kortet blivit tageT däremot..ja då hade d ju vart lite roligt o svänga förbi...

Mvh
      Rutger
      Du lär så länge du lever, heter det.
      Jag tror att motsatsen är lika sann.
      Bengt Feldreich

Comment

BildeN är ju tageN, men fotoT är tageT? Genus är lite flexibelt
        DD - CDT - DLS - Pioneer - Genesis

Comment

Tack för svenskalektionen

Igår var jag förbi NP Däck och balanserade om alla fälgarna samt plockade ur lite skrammel ur två av dom så man slipper att hela bilen ruskar och låter illa. Sen kom Hewi på besök och hjälpte till att riva ur instrumentbräda och frontsub....eller jag höll honom fången i bilen tills kaffet var klart ;p

Sen var det dags att sätta sticksågen i baslådan och börja kapa lite, låter bilderna tala för sig själva:

Efter en del glasfiberspackel och slipande så la jag på några lager glasfiberväv, ett tips för de som inte orkar vänta är att låta polyesterplasten börja härda innan man penslar på den, när den blivit brun kan man börja pensla på.

Sen på med lite vinyl, inte för att det är något som syns, men det kändes iaf bra.

I med basen

Kastar in en bild på P99:an också.

Comment

Jaha så du märkte hur pass fikasugen jag var , man har ju fått som en vana att balja kaffe och snacka bilar/bilstereo på torsdags kvällar sedan Pierre började med kvällsöppet i butiken , funkade ju bra med mdf ringen! Skall bli kul att höra skillnaden sedan
            "Sound by Hewi"

Blue eMotion by heWi

Comment

ett tips: skit i den förbannade packningen mellan turbo och grenrör så slipper du mecka hela jäkla tiden jag monterar ALDRIG en sån packning och jag har aldrig haft några problem heller. eventuellt kan det läcka lite lite grann precis i början, men det sätter sig när det blivit varmt några gånger. glöm inte att känna över bultarna efter några mil heller.

Comment

Originally posted by Vw_performance View Post
                ett tips: skit i den förbannade packningen mellan turbo och grenrör så slipper du mecka hela jäkla tiden jag monterar ALDRIG en sån packning och jag har aldrig haft några problem heller. eventuellt kan det läcka lite lite grann precis i början, men det sätter sig när det blivit varmt några gånger. glöm inte att känna över bultarna efter några mil heller.
                Skulle det ge sig igen så blir det till att svarva en stålring som får agera tätring till labyrinttätningen som turbon har.

Bultarna är omöjliga att efterdra om man inte vill plocka ner grenröret igen...

Comment

Gick bra på mantorp park, vann Emma racing dock inte med speciellt mycket vilket gjorde det hela rätt spännande

Första gången för året som vi lyckades få till ett körmoment och det var riktigt skoj, RS specialen avverkades på 1,01 på andra försöket vilket resulterade i snabbate tiden av EMMA racingbilarna.

Spelade 139,5 db med öppna dörra och espl skivan vilket är en ökning med några db med det spåret, så byte av huvudenhet verkar ha gjort gott, eller om det är något annat litet jag gjort som jag glömt av.

Nu så börjar min semester och det blir mycket lite skruva bil och desto mer tid med familjen, men något mer ska nog vara klart till SM iaf

mvh J

Comment

Gick bra på mantorp park, vann Emma racing dock inte med speciellt mycket vilket gjorde det hela rätt spännande

Första gången för året som vi lyckades få till ett körmoment och det var riktigt skoj, RS specialen avverkades på 1,01 på andra försöket vilket resulterade i snabbate tiden av EMMA racingbilarna.

Spelade 139,5 db med öppna dörra och espl skivan vilket är en ökning med några db med det spåret, så byte av huvudenhet verkar ha gjort gott, eller om det är något annat litet jag gjort som jag glömt av.

Nu så börjar min semester och det blir mycket lite skruva bil och desto mer tid med familjen, men något mer ska nog vara klart till SM iaf

mvh J
                    Trea i Adv Unl på lördagen är ju inte fy skam det heller! Trevlig semester! (Längtar till min om 2v)
                    "Sound by Hewi"

Blue eMotion by heWi

Comment

Grattis Jens,men alla körde inte på banan så du får se upp sen om du nu inte tycker det är roligt att slita däck o låda
                      Team dB Akuten

2010 Europa 3a ESPL 2009 Europa 2a ESPL och RACING 2008 Europa 3a ESPL och RACING

Comment

Originally posted by Antonio Gotti View Post
                        Grattis Jens,men alla körde inte på banan så du får se upp sen om du nu inte tycker det är roligt att slita däck o låda
                        Hans bil håller för sånt Antonio
                        SM-guld 2007 och 2008.
                        Hållt på med bilstereo sen innan de flesta på forumet var födda

Comment

Originally posted by Antonio Gotti View Post
                          Tack

Däck är det redan ordnat med och har man läggningen att man skottar lådor så brukar man kunna få tag i en bättre beg. låda fr. 500:- till s13
                          Mennu så är det inget större bekymmer då lådorna till s13 är rätt hållbara så länge man inte har herrejösses mycket effekt och karateväxlar.

Comment

Originally posted by Hewi View Post
                            Trea i Adv Unl på lördagen är ju inte fy skam det heller! Trevlig semester! (Längtar till min om 2v)
                            Näe, det är en helt ok placering med tanke p åatt bilen inte är byggd för att gå i en SQ klass eller tweakad för det.

Comment

Näe, det är en helt ok placering med tanke p åatt bilen inte är byggd för att gå i en SQ klass eller tweakad för det.
                              Inte för att vara petig men hadde installations domarn skrivit av rätt protokoll och jag läst igenom innan jag skrev på .Då hadde du blivit 4a, se fredagens instalations poäng.Så mycket var den så kallade vagns boken värd.

edit tycker trotz mitt inlägg du är värd all framgång.
                              Hälsar Dicken

Comment

Originally posted by dlsaren View Post
                                Inte för att vara petig men hadde installations domarn skrivit av rätt protokoll och jag läst igenom innan jag skrev på .Då hadde du blivit 4a, se fredagens instalations poäng.Så mycket var den så kallade vagns boken värd.

edit tycker trotz mitt inlägg du är värd all framgång.
                                Hälsar Dicken
                                En 4:e placering hade varit lika trevligt det då det enda jag var ute efter var att få en ljudbedömning av bilen som ger lite mer än den man får i racing så vi vet lite mer vad vi ska jobba med.

Mvh J (syns på vallåkra)

Comment

Working...
                                X