Announcement

Collapse
No announcement yet.

Projekt EMMA Racing 2010 *200sx rs 13*

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Re: Projekt EMMA Racing 2010 *200sx rs 13*

    Originally posted by Valek View Post
    Vet inte hur den färgen till tyget är men vissa färger kan ju färga av sig. Så var försiktig med att sitta med vita eller ljusa kläder om det skulle vara väldigt varmt i bilen.
    Skulle tro att man får ha ett lakan eller nått att sitta på medans det fortfarande torrfäller.

    Har fått lite till gjort idag:

    Stommen till sista covern som ska täcka batteriet


    På med fleece


    Provmontering



    Gjorde igår kväll en lucka till covern (säkringarna sitter bakom den)



    När barnen somnar ska ska coverns dränkas i lite polyesterplast så jag imorgon kan börja slipa och spackla.
    Kassör för Svenska Bilstereoförbundet

    Comment


    • Re: Projekt EMMA Racing 2010 *200sx rs 13*

      Slipa är sååååå kul...
      tur att det inte är allt för mycket jobb kvar, ett par om gångar med slipande och spacklade.



      eEfter att ha byggt covers på det här sättet dvs med rundstål som bockas / böjs och sen svetsas till ett ramverk så har det blivit bra mycket roligare att jobba. Väger mindre och går snabbare att få till lite skumma former
      Last edited by jensclaudius; September 24, 2010, 18:26.
      Kassör för Svenska Bilstereoförbundet

      Comment


      • Re: Projekt EMMA Racing 2010 *200sx rs 13*

        Ingen lathet här! när allt är på plats så är det bara labba med spår 4a, På EM så mäter man bilen med motorn av
        Team dB Akuten

        2010 Europa 3a ESPL 2009 Europa 2a ESPL och RACING 2008 Europa 3a ESPL och RACING

        Comment


        • Re: Projekt EMMA Racing 2010 *200sx rs 13*

          Originally posted by Antonio Gotti View Post
          Ingen lathet här! när allt är på plats så är det bara labba med spår 4a, På EM så mäter man bilen med motorn av
          Ok, det är alltså sp.4 som gäller på EM.
          Kassör för Svenska Bilstereoförbundet

          Comment


          • Re: Projekt EMMA Racing 2010 *200sx rs 13*

            Nu så börjar bilen bli EM klar.
            Har fått lite proffshjälp idag vilket syns på kablaget





            Sen på med covers









            I veckan blir det lite service på maskin och bromsar och lite småfix som är kvar.
            Kassör för Svenska Bilstereoförbundet

            Comment


            • Re: Projekt EMMA Racing 2010 *200sx rs 13*

              Helt sjukt hur snyggt du bygger! Lycka till på EM!

              Comment


              • Re: Projekt EMMA Racing 2010 *200sx rs 13*

                Proffs var väl lite att ta i men nu sitter det strumpa och krympslang på alla kablar iallefall vilket ger ett schysstare intryck även om det nästan bara syns i dokumentationen
                "Sound by Hewi"

                Blue eMotion by heWi

                Comment


                • Re: Projekt EMMA Racing 2010 *200sx rs 13*

                  Ser kalas ut, Gör covers till sidorna bak i koferten med så mattan försvinner helt då får du mer påäng både för hur skuffen ser ut o totala på hela bilen. även mattan fram bör vara combo med resterande matrial även taket.

                  Glöm ej att fylla i färg där det har blivit skador på buren
                  Last edited by Antonio Gotti; September 26, 2010, 16:41.
                  Team dB Akuten

                  2010 Europa 3a ESPL 2009 Europa 2a ESPL och RACING 2008 Europa 3a ESPL och RACING

                  Comment


                  • Re: Projekt EMMA Racing 2010 *200sx rs 13*

                    Originally posted by Antonio Gotti View Post
                    Ser kalas ut, Gör covers till sidorna bak i koferten med så mattan försvinner helt då får du mer påäng både för hur skuffen ser ut o totala på hela bilen. även mattan fram bör vara combo med resterande matrial även taket.

                    Glöm ej att fylla i färg där det har blivit skador på buren
                    Kan ju inte göra allt detta år, vad ska jag då göra nästa år

                    Näe, visst skulle jag vilja göra ännu mer, så som att lägga ny matta(finns en svart hemma i garaget), klä om innertaket (har tyg till det med) samt bygga ny baslåda och göra om i skuffen, lacka och montera den nya bakkjolen osv.
                    Men med en byggtid på max 6-8tim / vecka så hinns det inte riktigt med.

                    Men oavsett så börjar bilen för ovanlighets skull se lite färdig ut iaf

                    Buren ska kläs i i svart rörisolering, kommer en ventilationsgubbe och fxar det i veckan

                    mvh J
                    Kassör för Svenska Bilstereoförbundet

                    Comment


                    • Re: Projekt EMMA Racing 2010 *200sx rs 13*

                      Bra jobbat Jens och Hewan!

                      Som du säger Jens man hinner inte med allt, men tills nästa år så är mattan helt borta ur bakre delen, och då blir det ännu mer poäng!
                      SM-guld 2007 och 2008.
                      Hållt på med bilstereo sen innan de flesta på forumet var födda

                      Comment


                      • Re: Projekt EMMA Racing 2010 *200sx rs 13*

                        Sedärja
                        Audison Audioquest Autoleads E.A.D Focal Nakamichi Odyssey STP
                        ACV, Dayton Audio, GAS, Kenwood, Supra

                        Comment


                        • Re: Projekt EMMA Racing 2010 *200sx rs 13*

                          Sen kan jag tycka att racing reglerna är konstiga, det ska vara snyggt att se på men
                          kolla en riktig racerbil, ser inte så värst snygga ut överallt. Och att man måste lacka te x fälgarna för att få 1 poäng, och att skaffa 1" större fälgar ger en poäng. De som har skrivit reglerna för klassen hur har de tänkt?

                          För regelverket går inte ihop med racingbiten enligt mig!
                          MVH F.Trybom

                          Comment


                          • Re: Projekt EMMA Racing 2010 *200sx rs 13*

                            Originally posted by F.Trybom View Post
                            Sen kan jag tycka att racing reglerna är konstiga, det ska vara snyggt att se på men
                            kolla en riktig racerbil, ser inte så värst snygga ut överallt. Och att man måste lacka te x fälgarna för att få 1 poäng, och att skaffa 1" större fälgar ger en poäng. De som har skrivit reglerna för klassen hur har de tänkt?

                            För regelverket går inte ihop med racingbiten enligt mig!
                            Racing och bilstereo går väl för det första inte ihop, utan det handlar med om en "konceptbil" med motor, stereo, styling osv.

                            Vill man tävla i riktig racing så är nog inte EMMAs variant rätt, men en riktigt rolig billjudsklass är det iaf
                            Kassör för Svenska Bilstereoförbundet

                            Comment


                            • Re: Projekt EMMA Racing 2010 *200sx rs 13*

                              Då var man hemma igen, glad och trött med en defekt nissan....tar det från start.

                              Startade EM veckan i måndags förra veckan, jag och Hewi åkte ifrån bro vid 12 tiden och åkte ner till Helsingborg till ett par bekanta till familjen för övernattning.

                              Tisdag: Mötte upp delar av team DLS runt 9 tiden i helsingborg för vidare färd mot malmö för att köra över bron och sen vidare till röby. Färjan över från Röby till puttgarden gick riktigt smidigt, dock tog vi "fel" resturang och åt överkokt spagetti istället för en bra buffé (som låg en trappa upp). Resan fortsatte sen vidare mot rotterdam och efter några tankningar och bensträckningar senare var vi framme vid hotellet (runt 20 tiden).

                              Åt en bit mat i baren resturang och drack ett par öl, sen var det dags att krama kudden, man var rätt mör efter att ha suttit i bilen så pass länge.

                              Onsdag: Frukost på hotellet sen avfärd mot Ahoy (mässan). Vi tvättade av bilen och ställde in den i hallen, hälsade sen på alla i team sweden som var nere samt hjälpte til att plocka ihop montern.

                              Tror vi åkte ifrån nmässan runt 20 tiden, så det blev sen en repris på tisdagen, dvs mat i baren, någon öl och sen krama kudden.

                              Torsdag: Första tävlingsdagen, blev själv ej bedömd alls under dagen utan gick runt och tittade på andras byggen och pratade. Kvällen blev riktigt lugn,kände mig lite krasslig så kudden blev min kompis riktigt tidigt den kvällen.

                              Fredag: Frukost på hotellet, sen avfärd in till mässan, blev bedömd i installation på eftermiddagen och fick en bra känsla när det var klar (12 poäng från fullt). En stund senare kom ljuddomaren som även han tyckte om bilen (39 av 40 poäng), ytterligare en stund senare var det dags för SPL delen, gick bra det med, spelade 142 db och fick full poäng (40). Vi gick ut och åt på kvällen och gick sen vidare för lite vätskepåfyllning.

                              Lördag: Första dagen som mässan var öppen för publik vilket var roligt, mässan växte och ett par hallar till öppnades upp med "100% tuning cars". Nivån på många av byggena var riktigt hög, men i vissa fall undrade man varför bilarna stod där.....man kan väl åtminstone kosta på sin bil en polering eller iaf ta och tvätta bilen ordentligt om man ska ställa ut den. Över lag var det en bra mässa.

                              Kl:15 var det dags för mig att köra, sjukt nervös och ut först på banan. Första varvet som var en känna på varv gick bra...även utan gps
                              Andra varvet som gick på tid gick bra, men jag han inte med att stoppa i tid, nästa varv gick bättre och tiden räckte till för att vinna körningen i klassen och totalt för racingbilarna så blev jag näst snabbast.

                              På kvällen så hade DLS fest / middag, riktigt gott och trevligt sällskap med många goa skratt, mycket nya namn och ansikten.

                              Söndag: Det var betydligt mycket mer besökare på mässan men dagen gick långsamt, prisutdelningen skulle dra igång vid 17 var det sagt och timmarna gick inte fort.

                              Sjukt nervös och egentligen utan några större förväntningar (trodde att jag hade möjlighet till pallplats) gick jag upp på scen, när man hör placeringarna räknat bakifrån så hoppas man mer och mer på att det ska räcka till en första plats och det gjorde det, med marginal. 20 poäng före 2:an så tog jag hem EM guld i Emma racing master!!

                              Hela team sweden gjorde bra ifrån sig, totalt 8 pallplatser.

                              På kvällen så blev det lungt då vi skulle köra hem dagen efter.

                              Måndag: Klockan ringde vid halvsex och vi kom iväg strax efter sex. Allt flöt på riktigt skapligt, hamnade i lite köer längs vägarna. Först när vi hade ca:40mil kvar i höjd med vetlanda så börjar bilen låta lite illa......hmmm...stannar till öppnar huven och konstaterar att vi har en avgasläcka.....jaja, bara att köra vidare....20mil senare så brölar det till.....grenröret hade nu gått av strax innan turbon. In på första bästa mack och köpa öronproppar sen var det bara att fortsätta färden hemmåt, för hem skulle vi och hem kom vi


                              Ska se sen om jag kan hitta lite bilder och någon filmsnutt från körningen.


                              Vill även passa på att tacka Hewi som följde med och hjälpte till, tacka mina sponsorer som gjort detta möjligt (DLS, NP däck, A3 montage, Kudoz). Även stort tock till alla som stöttat och pushat under säsongen.

                              Nu ska bilen rivas ner och byggas om.......näe, inte mycket, laga grenröret och fila vidare på bygget



                              EM GULD, EM GULD,EM GULD,EM GULD,EM GULD,EM GULD,EM GULD,EM GULD,EM GULD,EM GULD,EM GULD,EM GULD!!!!!!!!!!!!!!!!!!

                              /J
                              Last edited by jensclaudius; October 12, 2010, 11:51.
                              Kassör för Svenska Bilstereoförbundet

                              Comment


                              • Re: Projekt EMMA Racing 2010 *200sx rs 13*

                                Grattis som fasiken igen Ska se om jag kan lägga upp några bilder ifrån prisutdelningen

                                Comment

                                Working...
                                X