Announcement

Collapse
No announcement yet.

Projekt EMMA Racing 2010 *200sx rs 13*

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Re: Projekt EMMA Racing 2010 *200sx rs 13*

    Originally posted by jensclaudius View Post
    Har idag roat mig med att spackla och slipa, den stora covern är nu mer eller mindre klar att klä, ska ikväll om orken finns ta fram symaskinen först. Men i nästa vecka ska iaf de tre covers som är gjorda vara klara.

    Måste vara skönt att snart vara klar.

    Bara du inte får nya ideèr igen.

    Comment


    • Re: Projekt EMMA Racing 2010 *200sx rs 13*

      Originally posted by Välljudsfantast View Post
      Måste vara skönt att snart vara klar.

      Bara du inte får nya ideèr igen.
      Klar?

      Snart klar inför EM, sen är det bara att fortsätta
      Denna bil blir aldrig klar.
      Kassör för Svenska Bilstereoförbundet

      Comment


      • Re: Projekt EMMA Racing 2010 *200sx rs 13*

        Den stora covern är klar:



        Kommer lite bättre bilder ikväll, förhoppningsvis så ska de andra två kläs då om allt går som tänkt.
        Kassör för Svenska Bilstereoförbundet

        Comment


        • Re: Projekt EMMA Racing 2010 *200sx rs 13*

          Eloxering är riktigt snyggt. Ser man till att högglanspolera ytan innan också och köra direkt i färgbadet blir resultatet läckert!
          Går att "aveloxera" ytan också. Doppas i nått bad bara. Blir matt och fult efter men är inga problem att polera till innan man eloxerar igen. Däremot är det ju lite jobb att fixa kylflänsarna på A-stegen.

          Så jag säger, kör på det Jens! Din tur att se pengarna rulla på bygget...

          Comment


          • Re: Projekt EMMA Racing 2010 *200sx rs 13*

            Originally posted by BMF View Post
            Eloxering är riktigt snyggt. Ser man till att högglanspolera ytan innan också och köra direkt i färgbadet blir resultatet läckert!
            Går att "aveloxera" ytan också. Doppas i nått bad bara. Blir matt och fult efter men är inga problem att polera till innan man eloxerar igen. Däremot är det ju lite jobb att fixa kylflänsarna på A-stegen.

            Så jag säger, kör på det Jens! Din tur att se pengarna rulla på bygget...
            Får se vad som händer men visst är man sugen på att lacka eller eloxera alla steg i samma färg. Är det tokmycket jobb med eloxeringen så kommer det inte bli aktuellt, vattentransfertryck är dock intressant. (http://www.designchrome.se/index.php)

            Har nu provmonterat stora covern samt så har Hewi slipat vidare på sidobitarna under dagen. Påbörjade även att göra stommen till sista covern som ska täcka batteriet. Ska se om jag hinner med att lägg på lim på sidobitarna och vinylen ikväll, annars så får det bli imorgon.
            Kassör för Svenska Bilstereoförbundet

            Comment


            • Re: Projekt EMMA Racing 2010 *200sx rs 13*

              vattentransfer skulle jag nog inte ta på steg. det är en tunn plastfärg
              /tycker Erik.

              Comment


              • Re: Projekt EMMA Racing 2010 *200sx rs 13*

                Originally posted by Robsarve View Post
                vattentransfer skulle jag nog inte ta på steg. det är en tunn plastfärg
                Varför inte, tror du inte den pallar värmen?
                Kassör för Svenska Bilstereoförbundet

                Comment


                • Re: Projekt EMMA Racing 2010 *200sx rs 13*

                  Tror inte den håller nej
                  /tycker Erik.

                  Comment


                  • Re: Projekt EMMA Racing 2010 *200sx rs 13*

                    Med tanke på att dom använder det på fälgar så borde det tåla ganska mycket.
                    sigpicMS-SOUND
                    Micke7406

                    Comment


                    • Re: Projekt EMMA Racing 2010 *200sx rs 13*

                      Fälgar blir sällan ~70 grader varma som kylflänsar kan bli. Men fråga dem, det var 7-8 år sen jag höll på att kika på den tekniken
                      /tycker Erik.

                      Comment


                      • Re: Projekt EMMA Racing 2010 *200sx rs 13*

                        Originally posted by Robsarve View Post
                        Fälgar blir sällan ~70 grader varma som kylflänsar kan bli. Men fråga dem, det var 7-8 år sen jag höll på att kika på den tekniken
                        om man kan lacka toppar o motorkåpor med dessa så tror ja att ett slutsteg ska klara sig men ska fråga han för de är gamla klasskompisens bror som sysslar med detta
                        Huvuddomare för db Dragracing/bassrace/Psychlone
                        sigpic
                        Tack till Ljudia AB

                        Comment


                        • Re: Projekt EMMA Racing 2010 *200sx rs 13*

                          Vattentransfertryck ser ju jätte bra ut men undrar om det inte kostar minst lika mkt som eloxering om inte dyrare.........
                          "Sound by Hewi"

                          Blue eMotion by heWi

                          Comment


                          • Re: Projekt EMMA Racing 2010 *200sx rs 13*

                            Har ikväll färgat om ena stolen samt påbörjat att klä sidocovers i vinyl.
                            Nästa vecka blir det kamrems och bromsbyte, ska bara skruva i en stol först, sitter lite lågt annars
                            Last edited by jensclaudius; September 21, 2010, 16:52.
                            Kassör för Svenska Bilstereoförbundet

                            Comment


                            • Re: Projekt EMMA Racing 2010 *200sx rs 13*

                              Färgat om förarstolen (ska hämta hem den andra stolen och göra samma sak med den)från blå till svart, får duga tills jag har fått ny klädsel sydd:

                              Burken som användes:

                              Före

                              Efter



                              Färdigslipade covers



                              Stora covern klädd och klar.

                              Klätt och provmonterat


                              Ska se om jag kan lyckas fortsätta lite smått på sista covern ikväll när barnen somnat, vill tacka den som kom på babyvakten, utan den så hade det inte blivit mycket gjort
                              Kassör för Svenska Bilstereoförbundet

                              Comment


                              • Re: Projekt EMMA Racing 2010 *200sx rs 13*

                                Vet inte hur den färgen till tyget är men vissa färger kan ju färga av sig. Så var försiktig med att sitta med vita eller ljusa kläder om det skulle vara väldigt varmt i bilen.
                                Ljudstudion
                                Bilpedanten

                                Comment

                                Working...
                                X