Announcement

Collapse
No announcement yet.

Projekt EMMA Racing 2010 *200sx rs 13*

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Re: Projekt EMMA Racing 2010 *200sx rs 13*

SNYGGT!

Nu saknas bara ett par rejäla 6x9 under dem där gallrena

Originally posted by jensclaudius View Post
    Fick en bit kederlist från topntrim så jag kunde ersätta kabelbiten (med limrester) som satt mellan det röda och svarta i dörrsidorna.

Blev riktigt nöjd:
    SM-guld 2007 och 2008.
    Hållt på med bilstereo sen innan de flesta på forumet var födda

Comment

En liten bild på hur dekoren tar sig:

Kassör för Svenska Bilstereoförbundet

Comment

Snyggve.Cirkus Skott har liknande Har du bytt Jobb Jens(Kanon utsjutare)
        Team dB Akuten

2010 Europa 3a ESPL 2009 Europa 2a ESPL och RACING 2008 Europa 3a ESPL och RACING

Comment

Det såg sådär ut på bild. Som om du lyckats hitta en röd som skär sig med grå...?
          /tycker Erik.

Comment

Originally posted by Robsarve View Post
            Det såg sådär ut på bild. Som om du lyckats hitta en röd som skär sig med grå...?
            Ser bra ut när man ser det med egna ögon, iaf i mina. Är samma grå nyans som innan.

Comment

Idag anlände nya huvudenheten (P99RS) och montering av den får bli tidigast under nästa vecka, men man är bra sugen på att redan nu slita ut P9:an och jämföra lite. Blir dock lite jobb med själva bytet men ska vara klart till mantorp iaf.

Comment

Idag anlände nya huvudenheten (P99RS) och montering av den får bli tidigast under nästa vecka, men man är bra sugen på att redan nu slita ut P9:an och jämföra lite. Blir dock lite jobb med själva bytet men ska vara klart till mantorp iaf.
                Skriv gärna lite sen vad du tycker om p99rs.Är lite nyfiken på hur den låter.

Comment

Originally posted by Välljudsfantast View Post
                  Skriv gärna lite sen vad du tycker om p99rs.Är lite nyfiken på hur den låter.
                  Ska göras, försökte få Hewi att testa den innan bara för att se vad han tyckte, men han är nog lite orolig att den kanske låter bättre än nuvarande
                  Kommer som sagt ta någon vecka eller två innan jag får in den.

Comment

Fick en bit kederlist från topntrim så jag kunde ersätta kabelbiten (med limrester) som satt mellan det röda och svarta i dörrsidorna.

Blev riktigt nöjd:

Hur fick du dit dessa? måste du sy på dom på skinnet eller hur fäste du dem?
                    //Falk

Toyota Celica 'SQ projekt'
                    http://www.garaget.org/?car=151794

Comment

De sitter pressade på plats. Gå in på topntrim.nu och sök efter keder så ser du hur den ser ut. Fliken som bli pressas fast mellan den svarta och röda vinylen. Har endast limmat skarven.

Comment

Ska göras, försökte få Hewi att testa den innan bara för att se vad han tyckte, men han är nog lite orolig att den kanske låter bättre än nuvarande
                        .
                        För att inte nämna: TÄNK OM STÖRNINGARNA FÖRSVINNER
                        SM-guld 2007 och 2008.
                        Hållt på med bilstereo sen innan de flesta på forumet var födda

Comment

Originally posted by jonash View Post
                          För att inte nämna: TÄNK OM STÖRNINGARNA FÖRSVINNER

Vis vobiscum sit!

Comment

Jag tror säkert att P99RS kanske låter bättre än min HU men som alla vet har jag andra problem än att HU skulle låta illa , att störningarna skulle försvinna tror jag är ytterst liten risk då de inte gör det med min ipod kopplad direkt till steg MEN el är knepigt så man vet ju alldrig , att testa den i min på ett enkelt sätt innebär inkoppling i bagaget och då blir det lite knepigt att tweaka vilket skulle behövas för att få ngn rättvis jämförelse skulle jag tro. Ang dekoren på Jens bil så måste jag säga att den ser ganska orange ut på bilderna men är rödare i verkligheten så den skär sig inte emot det grå och slutdesignen vart en blandning mellan det jag tyckte och vad killen som gjorde det tyckte men vi körde över original designen iallefall
                            "Sound by Hewi"

Blue eMotion by heWi

Comment

Min erfarenhet av Alpine & Pioneer är att Alpine är mindre känslig mot yttre störningar.
                              Men PXA:erna är känsligare än vad huvudenheterna är, förmodligen för att dom brukar sitta en bit ifrån varandra.
                              Vis vobiscum sit!

Comment

Originally posted by Nordenmark View Post
                                Min erfarenhet av Alpine & Pioneer är att Alpine är mindre känslig mot yttre störningar.
                                Typiskt min otur.. Jag bytte från Pioneer P945 till Alpine 9887 och jag hade inga störningar med pioneer, men nu har jag fått generatorvin

Men, höjer man ordentligt så låter det ju som att man har rakskuren växellåda, och det är ju tufft = Problemet löst

Comment

Working...
                                X