Announcement

Collapse
No announcement yet.

Projekt EMMA Racing 2010 *200sx rs 13*

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Re: Projekt EMMA Racing 2010 *200sx rs 13*

    Har nu kapat sönder baslådan lite för att se till att basar och port får plats.
    Här är lite bilder från igår och ikväll:

    På med polyesterplasten


    Pusslande:


    Lite fler pusselbitar till den kommande brädan:






    Kapat och pusslat här med:


    Kassör för Svenska Bilstereoförbundet

    Comment


    • Re: Projekt EMMA Racing 2010 *200sx rs 13*

      Ser bra ut, keep up the good work.
      //Patrik

      BRL Trollhättan AB

      BMW 525 Fas V YONONO :
      Wired with Audioquest.


      5 X Svensk Mästare, EM 3a 2009 Advanced 5, EM 2a 2010/2011/2012

      WWW.BRL.SE

      Comment


      • Re: Projekt EMMA Racing 2010 *200sx rs 13*

        Lite kvällspyssel:

        Baffel till basporten är fastskruvad och spacklad:


        "Servicelucka" försöker att lägga på glasfibermattan från insidan så mycket som det är möjligt för att slippa slipa och spackla allt för mkt sen.


        Arbetsstationen för kvällen:


        Pussligt och kladdigt värre, la 3-4l ager matta:
        Kassör för Svenska Bilstereoförbundet

        Comment


        • Re: Projekt EMMA Racing 2010 *200sx rs 13*

          Originally posted by jensclaudius View Post

          "Servicelucka" försöker att lägga på glasfibermattan från insidan så mycket som det är möjligt för att slippa slipa och spackla allt för mkt sen.
          Smart
          Octan
          Hellboy Beetle MKIII Mosconi, Bewith, Gladen, Hybrid
          Hellboy Beetle MKII: Gladen Powered by Mosconi

          OctanAudio
          Gilla På Facebook Uppdaterar där när nya inlägg ligger uppe.
          Fegens Vandrarhem

          Bilstereoblog
          Team Ljudbyggaren

          Comment


          • Re: Projekt EMMA Racing 2010 *200sx rs 13*

            Har dämpat lådan invändigt med lite STP matta och lagt igen serviceluckan. En vänta till med glasfibermatta och sen är det till att börja bygga fästen så lådan sitter stabilt monterat i bilen. Finslipning och spackling får vänta tills instrumentbrädan är klar.
            Dock dog kameran så bilder på detta får ni vänta med om det ens är något att se.

            Har lite funderingar kring baslådan bak som enkom ska spela högt med musik, någon som byggt en spelahögtlåda med DLS SP12i och kan rekomendera en låda som man kan börja att labba med?
            Kassör för Svenska Bilstereoförbundet

            Comment


            • Re: Projekt EMMA Racing 2010 *200sx rs 13*

              Hur kommer du dela allt?
              Vilka frekvenser tar RW basar hand om?
              sigpic

              Ägare av DekorTeknik
              Gå in och gilla!

              Comment


              • Re: Projekt EMMA Racing 2010 *200sx rs 13*

                Originally posted by Antonic View Post
                Hur kommer du dela allt?
                Vilka frekvenser tar RW basar hand om?
                Inte 100% på hur allt kommer delas, det får vi finsjustera när vi ställer ljudet.
                Men skulle väl gissa på att diskanter går ned runt 2-2,5khz och möter upp mellanregistren som går runt 50-60hz och där tar RW basarna över.

                SP12:an kommer endast vara igång vid SPL moment i Emma racing.
                Kassör för Svenska Bilstereoförbundet

                Comment


                • Re: Projekt EMMA Racing 2010 *200sx rs 13*

                  Har nu mätt upp lådan och den blev lite större än jag trodde, men hellre det än för liten.
                  Tanken var att bygga en låda som jag kan fylla ut invändigt så jag kommer ner till 20liter som RW 6rna vill ha. Då kan jag sen om jag ångar mig och vill ha ett större element bara byta bottenstycket och ta ur utfyllnaden. Nu så blev lådan på 38 liter vilket gör att jag inte kommer att vara begränsat till speciellt många element.

                  Någon som har något bra tips på vad jag ska använda för att mina volymen utan att det väger för mycket? Limma frigolitbitar?
                  Kassör för Svenska Bilstereoförbundet

                  Comment


                  • Re: Projekt EMMA Racing 2010 *200sx rs 13*

                    Originally posted by jensclaudius View Post
                    Har nu mätt upp lådan och den blev lite större än jag trodde, men hellre det än för liten.
                    Tanken var att bygga en låda som jag kan fylla ut invändigt så jag kommer ner till 20liter som RW 6rna vill ha. Då kan jag sen om jag ångar mig och vill ha ett större element bara byta bottenstycket och ta ur utfyllnaden. Nu så blev lådan på 38 liter vilket gör att jag inte kommer att vara begränsat till speciellt många element.

                    Någon som har något bra tips på vad jag ska använda för att mina volymen utan att det väger för mycket? Limma frigolitbitar?

                    Frigolit verkar ju bra.

                    Comment


                    • Re: Projekt EMMA Racing 2010 *200sx rs 13*

                      Frigolit är utmärkt.
                      /tycker Erik.

                      Comment


                      • Re: Projekt EMMA Racing 2010 *200sx rs 13*

                        Lite tråkbilder som vanligt:

                        Då det är rätt dragit i garaget så har gjort på detta sätt för att påskynda härdningsprocessen utan att behöva dra på värmefläkten för fulla muggar:


                        Det var lite väl tight mellan ena subbasen och lådan innan jag slipade ur:


                        Lådan dämpad invändigt:


                        Kanske syns lite dåligt men för att få reda på den exakta volymen samt se ev. läckage så fylldes lådan med vatten:


                        Fortsatt att lappa ihop coverns för cd, mätare m.m.


                        På med ytterliggare ett par lager glasfibermatta, speciellt runt kanterna och ytor som jag kommer behöva slipa lite mer på senare.


                        Tänka ikväll börja fnula på hur slutstegsracket ska ta form.
                        Kassör för Svenska Bilstereoförbundet

                        Comment


                        • Re: Projekt EMMA Racing 2010 *200sx rs 13*

                          Är riktigt impad av dig som vanligt! Tror det kommer bli riktigt bra i slutändan!

                          //thomas

                          Comment


                          • Re: Projekt EMMA Racing 2010 *200sx rs 13*

                            Inga bilder är tråkiga,följer tråden för varje nytt steg.

                            Comment


                            • Re: Projekt EMMA Racing 2010 *200sx rs 13*

                              Och snabbt går det som vanligt! Behöver inte du fundera innan du skall göra ngt? Jag antar att lådan inte läckte ngn stanns heller , kommer garanterat att bli schysst!
                              "Sound by Hewi"

                              Blue eMotion by heWi

                              Comment


                              • Re: Projekt EMMA Racing 2010 *200sx rs 13*

                                Originally posted by Hewi View Post
                                Och snabbt går det som vanligt! Behöver inte du fundera innan du skall göra ngt? Jag antar att lådan inte läckte ngn stanns heller , kommer garanterat att bli schysst!
                                Snabbt och snabbt, tycker själv det händer lite väl lite men man gnetar på när det finns en stund över.

                                Fundera?? Det är väl bara att bygga, fundera kan man göra medans polyestern härdar

                                Lådan läckte ingen stans
                                Inte helt sant, hittade 4 små läckor, 2 hål efter jag popnitat fast ett vinekljärn samt ett par hål där jag gått igenom när jag slipat av inför sista lagret med glasfiberväv. Men nu ska den inte läcka något mer.
                                Kassör för Svenska Bilstereoförbundet

                                Comment

                                Working...
                                X