Announcement

Collapse
No announcement yet.

DIQ´s AUDIo

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • #76
    Re: DIQ´s AUDIo

    Jag tror att de kan bli bra , svårt att säga innan man ser de färdiga känns det som.
    Skall de göras platta eller lite konvexa? Tror designen skulle tjäna på om de är lite konvexa.
    Last edited by Hewi; February 15, 2012, 12:28.
    "Sound by Hewi"

    Blue eMotion by heWi

    Comment


    • #77
      Re: DIQ´s AUDIo

      Originally posted by Hewi View Post
      Jag tror att de kan bli bra , svårt att säga innan man ser de färdiga känns det som.
      Skall de göras platta eller lite konkava? Tror designen skulle tjäna på om de är lite konkava.
      Ytterkanten får en avrundning, resten blir platt.
      Diq Khongwong, telefon: 070 327 24 08

      Audi coupe' quattro 1985 med Amega Genesis Alpine

      Tack till Pierre Sjöström , Micke Forssberg och Gravyrbutiken för all hjälp!

      Min projekttråd: DIQ´s AUDIo, nya bilder läggs alltid på de två första sidorna

      Comment


      • #78
        Re: DIQ´s AUDIo

        Hade varit grymt snyggt om hela gallret var lite konvext! Lika som på diskanten alltså. Om det inte vore för att mina 3,5or sitter dolda under originalgaller så hade jag helt klart varit sugna på ett par såna där.
        Mitt projekt: Volvo V60
        BRL - B2 & Dayton

        More to come...

        Comment


        • #79
          Re: DIQ´s AUDIo

          Originally posted by ChriZtoffer View Post
          Hade varit grymt snyggt om hela gallret var lite konvext! Lika som på diskanten alltså.
          Jag skrev ju det
          "Sound by Hewi"

          Blue eMotion by heWi

          Comment


          • #80
            Re: DIQ´s AUDIo

            Ja, men jag tyckte det var tråkigt att bara skriva "+1" eller "jag håller med".
            Mitt projekt: Volvo V60
            BRL - B2 & Dayton

            More to come...

            Comment


            • #81
              Re: DIQ´s AUDIo

              Det hade varit lösbart, men då med ökade kostnader.

              Gällee å hitta en balans. Hade man gjort det i en ände, så ska det ju vara
              Lika i andra. Ett par middar å en sub, då springer lätt kulorna iväg.

              Å så jag tolkat diq, är prio få det att spela, INNAN barnet kommer :-)

              Comment


              • #82
                Re: DIQ´s AUDIo

                Originally posted by kuhlin View Post
                är prio få det att spela, INNAN barnet kommer :-)
                Ooooooops!

                Pierre
                SEASTREAMS GARAGE


                ALPINE, DYNAUDIO, GENESIS, SUPRA, MOSCONI, GLADEN ! ! !

                Verkar blivit lite mer fart här på forumet, kul!

                Comment


                • #83
                  Re: DIQ´s AUDIo

                  Originally posted by Hewi View Post
                  Jag tror att de kan bli bra , svårt att säga innan man ser de färdiga känns det som.
                  Skall de göras platta eller lite konvexa? Tror designen skulle tjäna på om de är lite konvexa.
                  Ritade sådana galler som var konvexa och visade modellen för våran fräsare här på jobb. Han var mindre imponerad när vi diskuterade uppspänning och fixturtillverkning.
                  sigpic

                  -C5 2008 -SQuse-
                  -Citroen -making mechanics out of men since 1919-

                  Comment


                  • #84
                    Re: DIQ´s AUDIo

                    Originally posted by kuhlin View Post
                    Det hade varit lösbart, men då med ökade kostnader.

                    Gällee å hitta en balans. Hade man gjort det i en ände, så ska det ju vara
                    Lika i andra. Ett par middar å en sub, då springer lätt kulorna iväg.

                    Å så jag tolkat diq, är prio få det att spela, INNAN barnet kommer :-)
                    Originally posted by Mats H View Post
                    Ritade sådana galler som var konvexa och visade modellen för våran fräsare här på jobb. Han var mindre imponerad när vi diskuterade uppspänning och fixturtillverkning.
                    Jo visst blir det mer jobb och pengar, jag kommenterade bara vad jag tror skulle bli snyggast

                    Men bara för att det är intressant:
                    Skulle inte smidigaste lösningen annars vara att skära ut formerna+skruvhål i t.ex 10mm aluplatta och sedan svarva fram+baksida konvexta/konkava? Kanske blir svårt att spänna upp?
                    Pressa dem går ju också men då måste ju pressform tillv också.
                    "Sound by Hewi"

                    Blue eMotion by heWi

                    Comment


                    • #85
                      Re: DIQ´s AUDIo

                      Originally posted by ChriZtoffer View Post
                      Ja, men jag tyckte det var tråkigt att bara skriva "+1" eller "jag håller med".
                      Jag skojade bara lite med dig , jag hade skrivit konkava istället för konvexa i mitt inlägg med redigerade det efter du hade skrivit , blandar alltid ihop dem två
                      "Sound by Hewi"

                      Blue eMotion by heWi

                      Comment


                      • #86
                        Re: DIQ´s AUDIo

                        I torsdags kunde jag inte hålla mig längre utan drog bort all B2 audiobutyl under instrumentbrädan. Nästan all plast på den hade börjat lossna och medförde att i alla skarvar som var omlott hade det övre lagret lossnat. Idag ersattes det med Dynamat efter att ha fixat lite rost i rutramen. Efter det så svetsade jag ihop en hållare till laddarna som kommer att hamna på vänster sida i bagaget. Bild kommer när den är lackad. Kommer även att göra klar orginalelen med tygtejp kommande vecka och hoppas på att galler och DLS-raggarmattan kommer snart! Känns som att det börjar närma sig provspelning!
                        Last edited by diq; February 20, 2012, 09:57.
                        Diq Khongwong, telefon: 070 327 24 08

                        Audi coupe' quattro 1985 med Amega Genesis Alpine

                        Tack till Pierre Sjöström , Micke Forssberg och Gravyrbutiken för all hjälp!

                        Min projekttråd: DIQ´s AUDIo, nya bilder läggs alltid på de två första sidorna

                        Comment


                        • #87
                          Re: DIQ´s AUDIo

                          Blir skit bra det här Diq, ös på.

                          Comment


                          • #88
                            Re: DIQ´s AUDIo

                            Början på gallren till brädan
                            Diq Khongwong, telefon: 070 327 24 08

                            Audi coupe' quattro 1985 med Amega Genesis Alpine

                            Tack till Pierre Sjöström , Micke Forssberg och Gravyrbutiken för all hjälp!

                            Min projekttråd: DIQ´s AUDIo, nya bilder läggs alltid på de två första sidorna

                            Comment


                            • #89
                              Re: DIQ´s AUDIo

                              Ser lovande ut
                              Saab 9-3 SQ style

                              Comment


                              • #90
                                Re: DIQ´s AUDIo

                                Visst ser jag rätt att dom är laserskurna?
                                Ska dom efter bearbetas nåt i fräsen, eller blir det bara att slipa till åh lacka?

                                Comment

                                Working...
                                X