Re: Honda Civic Tourer Gladen/Mosconi/Pioneer
Grattis i efterskott då!
Announcement
Collapse
No announcement yet.
Honda Civic Tourer Gladen/Mosconi/Pioneer
Collapse
X
-
Jag fyllde år igår så här får ni lite fin musik som låter väldigt bra, åtminstone i mina anläggningar.
Alex Vargas - What you wish for : https://open.spotify.com/embed/track...51yZMqVnD9qpIr
Leave a comment:
-
Jag funderar på om det är möjligt att modifiera Voltmetern så att den anpassar ljusstyrkan beroende på hur ljust det är i kupén (med hjälp av t.ex. en fotodiod).
Detta tål att kluras lite på
Kan även nämnas att Voltmetern imponerar stort på en punkt. Den är självklart justerbar för att visa korrekt volt.
Dock till skillnad mot Stingerns grovjustering så har denna en finjustering som är mycket trevlig att ställa in.
Inga som helst problem att ställa in den så att den visar 12.3 vid 12.34v samt 12.4 vid 12.36vLast edited by pike2k; November 10, 2020, 05:53.
Leave a comment:
-
PS - på föregående sida finns massor med fler bilder...
Och så lite bilder från installationen på plats i bilen:

Jag är rätt så nöjd med slutresultatet.
Är det mörkt i bilen så lyser den röda voltmetern rätt så skarpt, men bara om man tittar på den. Den lyser alltså inte upp kupén.Last edited by pike2k; November 9, 2020, 06:57.
Leave a comment:
-
Jag fick en idé den 26 Oktober. Den får nu anses vara realiserad!
Evolution:
till
Vägen dit.
Jag hade redan en hyffsad design av bottendelen. Nu var det tid att ta fram en snyggare del som kommer att ligga överst och synas. Det var viktigt att den följde formen av hålet så noggrant som möjligt. Totalt 7 versioner varav 6 olika i plast.

När denna biten var klar kunde jag gå vidare. Jag bestämde mig för att dela upp hållaren i 2 delar, en del som ligger underst och inte behöver ändras (inför framtida ändringar av designen). Därför fick jag leta reda på en lösning med mer bastanta skruvhål än vad plast kan ge. Dessa är i mässing och borde vara mer stabila.
Lite bilder från själva printningen av ovandelen. För att få en snyggare ytfinish så printade jag objektet upp&ner samt på en annan sorts printbädd som ger en fin textur. Det kan medföra andra komplikationer att printa saker i en viss riktning, t.ex att man behöver supports där man kanske inte önskar det egentligen.

Provmontering för att se att saker och ting passar ihop och det gör det!
Leave a comment:
-
Finns färgad OH-film också om det duger med något enklare... Det satte jag på min väckarklocka för att den inte skulle vara rena sökarljuset i sovrummet.Originally posted by pike2k View PostTacksam för all input!
Rött eller Vitt blir det, Rött i första versionen, sedan kanske Vitt när jag blivit ändå duktigare på 3d Design så att man kan jobba in en bit Rökfärgad Plexi ovanför displayen.
Leave a comment:
-
Tacksam för all input!
Rött eller Vitt blir det, Rött i första versionen, sedan kanske Vitt när jag blivit ändå duktigare på 3d Design så att man kan jobba in en bit Rökfärgad Plexi ovanför displayen.
Leave a comment:
-
håller med ovan nu när man ser det.
Rött, eller dimmad vit
Leave a comment:
-
Första val är ju rött, Andra e ju vit, om den passar passar till display bakgrunden som på bilden
Leave a comment:
-
Rött snyggast i färg, men flera väldigt aggressiva, nästan så jag skulle säga grön bara för att den är minst "in your face". Går det att dämpa ned röd hade jag gått på den dock.
Leave a comment:
-
Röstar också på rött😁
/Calle
Leave a comment:
-
Rött, du kommer nog inte i närheten av den blå nyansen.
Leave a comment:
-

Leave a comment: