Hej, kan väl börja med att presentera mig lite kort. Jag heter då Elliot är 16 år gammal (eller ung?) och bor i Trollhättan. Min mamma har då en Saab 9-3 Og som jag tar över den dan jag tar körkort, mot att jag tar hand om den

Det bestämdes att de skulle bli lyft av ljudsystemet i bilen. En stor del av grejerna som monteras i bilen är sånt jag har liggandes.
De saker som åker in i bilen är följande

Huvudenhet: En Alpine (vad annars?) UTE-)92BT inhandlades
Slutsteg: Gladen XS 75c6 som inhandlades av Tonny på ljudbyggaren.se (tack för snabb leverans)
Midbas: Ett par felmärkta Amega Q-comp 60
Mellanregister: TangBand W3-71sc
Baselement: Inte riktigt bestämt ännu, står mellan en MTX Thunder 4000 12 tum eller en MTX Black Gold 10 tum. Ska provspela de båda i bilen och se vilken som låter bäst

Inredningen i bilen har blivit nerplockad för ljuddämpning, kabeldragning och det roligaste av allt (inte) rostlagning.

Det bestämdes att de skulle bli lyft av ljudsystemet i bilen. En stor del av grejerna som monteras i bilen är sånt jag har liggandes.
De saker som åker in i bilen är följande

Huvudenhet: En Alpine (vad annars?) UTE-)92BT inhandlades
Slutsteg: Gladen XS 75c6 som inhandlades av Tonny på ljudbyggaren.se (tack för snabb leverans)
Midbas: Ett par felmärkta Amega Q-comp 60
Mellanregister: TangBand W3-71sc
Baselement: Inte riktigt bestämt ännu, står mellan en MTX Thunder 4000 12 tum eller en MTX Black Gold 10 tum. Ska provspela de båda i bilen och se vilken som låter bäst

Inredningen i bilen har blivit nerplockad för ljuddämpning, kabeldragning och det roligaste av allt (inte) rostlagning.

)

) Tyvärr så gick det inte att få ut 2.5 mm2 till dörrarna så de fick lödas på 1.5mm2 till dörrarna.

Nu är det ljuddämpning av tak och bygge av en ordentlig baslåda kvar att göra (för tillfället, kommer mer grejer inom snar framtid)

Comment