Dags för min tredje tråd på detta forum.
Första var ett test med en Peugeot 605. Denna är såld och tråden nerlagd.
Andra tråden handlar om ett större och helt utan stress i en Mk1 Caddy.
Caddyn har ännu inte fått ljud i sig utan det pågår när tid finns plåt och lackarbeten med denna.
Ett projekt som startade nu i vinter är en Peugeot 307 SW. Kombin alltså.
Detta är en rullande testrigg för diverse olika placeringar av högtalare, slutsteg och så vidare.
Det som hittills gjort är:
Startbatteriet var dåligt så efter lite diskussioner med mig själv blev det ett Optima Yellow top av modell 85Ah. Kan va gott å ha med en diesel ifall det blir kallt någon gång.
25mm kabel har mödosamt letat sig från batteriet via en automatsäkring på 100A vidare genom ett alldeles nytt hål i torpedväggen vidare på golvet och bak till bagageutrymmet. Hittade en passande gängstav i ett sidoutrymme i bagaget som nu håller i jordanslutningen.
Bakluckan har dämpats i princip så mycket det bara går. Silent coat 4mm täcker samtliga plåtar i denna samt en del av plasten som sitter utanpå. Även nummerplåten har fått dämpning då en skrammlande nummerplåt lockar lika mycket som toalettpapper i lava.
Framdörrarna är under utveckling, testade att montera 6,5tummare i original placering som då också är för 6,5tum. Blev inge bra då det är alldeles för lite luft bakom. Dörrpanelerna har dämpats, även de med silent coat 4mm.
Riggen som sitter i nu är följande:
HU: Pioneer DEH80PRS
Framsystem: DLS R6.2
Sub: DLS RW12i
Amp: DLS Ultimate A5
forts. följer
Första var ett test med en Peugeot 605. Denna är såld och tråden nerlagd.
Andra tråden handlar om ett större och helt utan stress i en Mk1 Caddy.
Caddyn har ännu inte fått ljud i sig utan det pågår när tid finns plåt och lackarbeten med denna.
Ett projekt som startade nu i vinter är en Peugeot 307 SW. Kombin alltså.
Detta är en rullande testrigg för diverse olika placeringar av högtalare, slutsteg och så vidare.
Det som hittills gjort är:
Startbatteriet var dåligt så efter lite diskussioner med mig själv blev det ett Optima Yellow top av modell 85Ah. Kan va gott å ha med en diesel ifall det blir kallt någon gång.
25mm kabel har mödosamt letat sig från batteriet via en automatsäkring på 100A vidare genom ett alldeles nytt hål i torpedväggen vidare på golvet och bak till bagageutrymmet. Hittade en passande gängstav i ett sidoutrymme i bagaget som nu håller i jordanslutningen.
Bakluckan har dämpats i princip så mycket det bara går. Silent coat 4mm täcker samtliga plåtar i denna samt en del av plasten som sitter utanpå. Även nummerplåten har fått dämpning då en skrammlande nummerplåt lockar lika mycket som toalettpapper i lava.
Framdörrarna är under utveckling, testade att montera 6,5tummare i original placering som då också är för 6,5tum. Blev inge bra då det är alldeles för lite luft bakom. Dörrpanelerna har dämpats, även de med silent coat 4mm.
Riggen som sitter i nu är följande:
HU: Pioneer DEH80PRS
Framsystem: DLS R6.2
Sub: DLS RW12i
Amp: DLS Ultimate A5
forts. följer
Comment