Announcement

Collapse
No announcement yet.

Volvo V70 D5 -08

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Show/demo: Volvo V70 D5 -08

Tja! Kommer en liten update och en liten tråd på ett pågående projekt i en
    Volvo V70 som jag och min polare bygger tillsammans!

Satt under någon tävling och hela sommaren 2013!
    En BT92SD i handsfack
    1 x XS2400 bak
    1 x Varta startbatteri fram
    1 x DLS CA23 på framsystem
    1 x Sundown SAZ3000d på basar
    2 x SPL xtr 300d2s
    4 x Earthquake 8" middar
    2 x SPL hn28? diskanter
    SPL filter

Spelade med denna setup 148.1 på Kungsängen motorshow i maj!

Det som finns i bilen i skrivande stund är:

BT92SD i handsfack
    40+ meter 50mm2 kabel
    1 x 4.85 från LW Audio
    1 x 4.125 från LW Audio
    1 x 1.4500 från LW Audio
    4 x Earthquake middar(Ska snart bytas ut)
    2 x SPL diskanter(Ska snart bytas ut
    2 x Voltmätare en på batteri fram och en på Substeg

4 Varta marin batterier á 70AH styck

Så.. börjar väl med lite bilder då

Börjar med själva bilen

Re: Volvo V70 D5 -08

Mjaaa då fortsätter vi då!

Dämpninga av dörrar från tidigare framsystem... mer dämpat nu men det är det vi har!

Lite andra misc bilder på byggandet!
    Har inga bilder på banken som sitter där i nu men sitter som sagt 4 x Varta stabilt och fint monterade!

Lite utkapade bitar

Lite stagning + rundning av port och insida för plastningen

Kolla så att det verkligen kommer passa som vi tänkt det!

Limning av baffel

Provpassning igen

En liten del av all stagning som blev i lådan

Kommer lite mer då jag sorterat ut lite bland bilder!

Comment

Se på fasen, får lite flashbacks... från mitt byggande typ för en vecka sen

förresten, hur har det gått med benen/känsel efter otäckheterna för ngt år sen?

Bygglogg: SQW: TransFårrden

Comment

Originally posted by zrken View Post
        Se på fasen, får lite flashbacks... från mitt byggande typ för en vecka sen

förresten, hur har det gått med benen/känsel efter otäckheterna för ngt år sen?

Haha! Du vet hur det är!

Mjodu det spökar än.. men vad ska man göra! Bah leva med skiten och nu när jag ändå klantat till knät riktigt ordentiligt i nån kanon-fylla här i juli så ska jag in på operation imorgon!

Fortsätter med lite fler bilder!

Tyckte att stegens silver inlägg inte passade det svart/vit/rosa temat som är satt i bilen.. så det vart såhär istället!

Detta blev:

Detta:

Det vart som liiite tight när det väl skulle in...

Allt på plats.. och ja steget sitter liite snett men det ska rättas till med ett riktigt rack!

Lite fler bilder på dörrar och sådant kommer senare!

NU! till ett problem som uppstod redan med dom två 12" basarna och nu på en större utsträckning förvärrats..
        Rutlisten spelas lös även hur vi än trycker fast den.. vad ska man använda för att säkert limma fast den i erat tycke? Något sorts silikon-baserat lim eller något annat?

Ös på med tips och kommentarer/bu/bä och sådant.. all kritik är bra kritik!

Comment

Originally posted by rattlinpolo View Post
          Rutlisten spelas lös även hur vi än trycker fast den.. vad ska man använda för att säkert limma fast den i erat tycke? Något sorts silikon-baserat lim eller något annat?
          Silikonbaserade prylar brukar betraktas som satans påfund i bilsammanhang.
          Någonslags silikonbefriat sättlim kanske kan gå?
          Eller butylfog av ngt slag?

Comment

Mja.. sålänge det inte regnar in så jävulskt i bilen så är man väl nöjd.. blir väl rutbyte om en stund ändå.. känns som att denna ruta inte kommer leva mycket längre

Comment

nice.. kommer att följas.
              Mini Cooper goes Pioneer
              http://www.bilstereoforum.se/showthread.php?t=36531
              Volvo V50
              http://www.bilstereoforum.se/showthread.php?t=34708

Sponsorer som håller mig flytande:
              Pioneer, Stinger

Comment

Originally posted by rattlinpolo View Post
                Haha! Du vet hur det är!

Mjodu det spökar än.. men vad ska man göra! Bah leva med skiten och nu när jag ändå klantat till knät riktigt ordentiligt i nån kanon-fylla här i juli så ska jag in på operation imorgon!

Fortsätter med lite fler bilder!

Tyckte att stegens silver inlägg inte passade det svart/vit/rosa temat som är satt i bilen.. så det vart såhär istället!

Detta blev:

Detta:

Det vart som liiite tight när det väl skulle in...

Allt på plats.. och ja steget sitter liite snett men det ska rättas till med ett riktigt rack!

Lite fler bilder på dörrar och sådant kommer senare!

NU! till ett problem som uppstod redan med dom två 12" basarna och nu på en större utsträckning förvärrats..

Ös på med tips och kommentarer/bu/bä och sådant.. all kritik är bra kritik!
                biltemas bt multibond funkar eller pl400

Comment

Originally posted by D.O.C View Post
                  biltemas bt multibond funkar eller pl400
                  Ska kolla vad det är för något! Måste gå att ta lös när rutan ska bytas!

Vill bara ha något segt som håller in det för stunden!

Comment

Byggandet fortsätter i helgen med lödning av signaljord på Bt92an (Wish me luck)

Installation av PAC LC-1 x 2 i konsolen med voltmätare(Bilder på det kommer)

Samt det sista av slipning och lite fixa på lådan som vi inte vart nöjd med.. hittat några stoppklossar som ska fixas efter bara 20-30 timmar spelande

Ny avrundning av port och lite slipning så ska det nog gå till sig.. tur det är 2x18 så man lätt får plats med det man behöver ha nere i lådan

Nån som har nått bra tips förutom en jäävligt stabil hand och en sjukt tun kabel för att ersätta den brända signaljorden?

Lyckas jag inte så kommer det inhandlas en 178BT som egentligen var tänkt att vänta med tills efter vinter då all ombyggnad egentligen spelar något roll.. men man vill väl kunna dricka lite öl i vinter också? Vi har ju redan fått snö så!

Comment

Noterar plötsligt att det inte står vad det är för bas det gäller?

Comment

Billiga tillfälliga tills vi får in mer slutstegskraft!

Samma uppbyggnad som b2 hn 18.. lämnar det där så förstår du nog!
                        Helt klart överraskad men kommer bli roligare när det ramlar in nån DD9-serie

Gäller ju bara att bestämma sig vilken modell

Comment

well played

Comment

Originally posted by zrken View Post
                            well played
                            Haha.. antog att du skulle snappa upp min hint!

Dom spelar faktiskt helt Ok för vad det är.. men har för första gången stämt av en låda runt 40 härtz.. inte samma LOWS som vi gillar men jäävlar vad trevligt det är att bara lyssna på vanlig musik! Synd bara att vi gillar all musik DECAF:ad

Förra lådan som satt i var avstämd till 30hz och masade ur sig 147or på musik och det kan jag tycka är helt ok!

Ska bli roligt och se vad vi kan mäta den här till på nästa onsdag! Ev en liten mätning i umeå som vi ska försöka åka på

Comment

Alla delar till stripperpole nästan fixat.. det är så illa i dagsläget att rutan spelas lös från limningen och rutor har vi inte tid att byta stup i kvarten känner vi!

Men men.. vad gör man inte för att kunna dricka lite öl?

Comment

Working...
                              X