Re: SAAB 9-3SC {SQ-edition}, Mosconi och DD
Nedrans fräsch du gjort Saaben!
ÄR det Halo-converterade dimljus?!
Nedrans fräsch du gjort Saaben!
ÄR det Halo-converterade dimljus?!
Finns lite kvar att göra på den men det mesta finns hemma så det är mest bara tid som lär läggas. Bara vanliga LED-lampor i dimljusen faktist. Nu sitter då registreringsskylten på plats så fronten är typ klar, bara Hirsch-grillen som ska dit.
Lite jämförelse mellan nya och gamla fronten.

Bytte spridare till 630cc i söndags och fick den mappad nu i veckan, ihop med uppborrad luftburk, större avgas och rejälare IC gav det ett rätt bra resultat, klart större skillnad än att gå från original till steg 1! Kopplingen gillar det dock inte riktigt, slirar rätt friskt om man stämplar nu men de ska snart vara ordnat.
Sen blir det större turbo och downpipe, hade tänkt sälja bilen i höst men den får nog bli kvar.

[/url]
det blanka är svett o skit som blivit polerat med tiden bara
Annars såg jag en firma som bygger om rattar efter ens önskemål, lite sugen att skicka dit den och få nånting liknade Maptuns med mer former. 
Ingen raket kanske man en satans skillnad mot original, inga problem att göra omkörningar och man kan reta en hel del andra bilar, speciellt dom som är lite fega i kurvorna.
Men till våren blir det ny downpipe och en större turbo, sen får det räcka i den här bilen, den har trots allt snart gått 20k mil. Men först ska den bänkas med nuvarande set-up, bra nyfiken att se vad den lilla 11t pumpar ur sig!

Finns dock en hel del kvar att göra både med utseendet och ljudet men det får bli i vinter, lär städa ur garaget bara så jag kan få in bilen. Får se när nästa uppdatering kommer, ganska snart hoppas jag.

Får bli en V60 som brukis och sen nån 9-3 Aero 03-04 som lekbil, eller en 900 t16 -89. Men jag har lite planer för ljud i V60in, ska bara få hem en liten box...
det blanka är svett o skit som blivit polerat med tiden bara
Länk till nya projekttråden finns här!

Comment