Announcement

Collapse
No announcement yet.

Mercedes CLK 200 Kompressor "Kleemann"

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Re: Mercedes CLK 200 Kompressor "Kleemann"

har varit lite dött här ett tag, men man är bilstereoperiodare, men nu kommer det att börja hända saker här igen!
    Funderar på att köpa ett par jordan 2" bredbandare och ersätta peerlessarna.
    Kommer att ha ett genesis DM snart också, då har man lite mer justeringsmöjligheter!

Comment

Då var man ägare til ett dual mono!
      Den är faktisk smidig i storleken måste jag säga, iallafall om man jämför med five channel.
      Nu gäller det bara att hitta inspiration att bygga om slutstegsracket i reservhjulsbaljan. får se när man hinner med det, byter jobb om en vecka så man lär ha fullt upp ett tag men samtidigt så kommer man ha mer pengar att leka med!

Är sugen på att köpa ett nytt framsystem, har kikat lite på amega men är rädd för att dom är mer "party" i karaktären, eller har jag fel? Har ni förslag på något 6,5 kitt som låter bra men ändå har tryck?

Hur som helst så kommer framsystemet monteras som det är monterat idag. Är lite sugen på att köpa ett par jordan bredbandare så att man har möjlighet att dela sexhalvorna lågt.

Comment

skruvade upp båda stegen igår kväll, i dual mono satt en rca väldigt dåligt, lödningen hade spruckit.

när jag skruvade upp five channel hittade jag en 100n k63 konding som var lite uppsvälld samt tre motstånd som såg ut att vara grillade, mest troligt på grund av att tidigare ägare bryggat steget utan att veta vad han gjort. samtliga komponenter satt på kortet precis innan högtalarutgångarna som används vid bryggning.

hoppas det är det här som orsakat allt surrande/brusande!
        vet någon om man kan köpa en ny skruvsats för ström och högtalarskruvarna?

Comment

Har en fundering angående motstånd.
          behöver några 4,7 ohms motstånd, men det finns så måna olika sorter! metalfilm carbonfilm och så vidare... olika watt finns det också. hur ska jag veta vad jag ska köpa för några som ersättning?

Comment

Originally posted by twostroke View Post
            vet någon om man kan köpa en ny skruvsats för ström och högtalarskruvarna?
            Det kan du beställa av dls , ta mått på diametern bara så vet dom vilken storlek det är du behöver
            "Sound by Hewi"

Blue eMotion by heWi

Comment

Originally posted by Hewi View Post
              Det kan du beställa av dls , ta mått på diametern bara så vet dom vilken storlek det är du behöver
              Tackar! Får höra av mig till dls när lönen landar.
              Har beställt nya kondingar och resistorer till femkanalarn nu, hoppas den blir tyst nu

Comment

Har gått igenom five ch i helgen, den såg inte så rolig ut invändigt! riktigt grillade motstånd!
                lödtennet tog slut mitt i allt så jag får fortsätta lödandet i veckan, hoppas att den slutar vina/brusa.
                kondensatorerna jag bytta är vad jag förstår avstörningskondingar?

Gammal mot nytt, viss skillnad

Comment

Working...
                X