Tjenare! är helt ny på detta forumet men har ett projekt på garaget men har tröttnat på det och är mer inbiten på billjud och då känns detta som ett bättre alternativ!
Liten historia:
Köpte mig en V70 för ungefär 8 månader sedan och tog körkort för ca 1 månad sedan, och hade då som plan att bara sätta in ett par basar i bagaget för att få lite dunk till korvmojjen men nu har jag blivigt mer intresserad av välljud! problemet var bara att då hade jag redan köpt JBL basar och ett par JBL koaxialer som jag nu ångrar men har köpt ny bas iallafall som lämpar sig mer till välljud, så nu blir det gör om gör rätt hehe
Så är hyffsat ny inom detta som ni kommer märka och tar därför emot kritik och hjälp oerhört mycket, så ni får gärna ge mig tips och kritik!!
Setupen ser ut såhär i skrivande stund:
HU: Kenwood DDX470
Framsystem: JBL GTO629 koaxialer
Slutsteg till framsystemet: Mutant NW280SP
Bas: JL Audio 10W0v3-4
Slutsteg till Bas: Alpine MRV-M500
Har kommit en liten bit påvägen så detta är vad som är gjort hittils:
Byggde ny baslåda till JL basen

Byggde ner slutstegen i reservhjulsbaljan blev hyffsat, förlåt för den dåliga bilden.

Så bagaget är i princip klart. nu kommer det kluriga, Framsystemet!!
eftersom jag är student är den eviga väntan på pengar en stor faktor... jobbar på lov men denna hobbyn är dyr
så jag tänkte höra med er för det första vilket framsystem spelar bra till ett vettigt pris? ( ca 2000) och hur långt kommer man på ett sånt kit i en tävling?
det andra är HUR ska jag montera ett framsystem för en bra ljudbild i bilen? plasta dörrsidor får jag nog göra iallafall för det är verkligen inte djupt i originalhålen
hoppas någon vill följa detta projekt och att man kanske kan få lite tips osv
MVH Daniel
Liten historia:
Köpte mig en V70 för ungefär 8 månader sedan och tog körkort för ca 1 månad sedan, och hade då som plan att bara sätta in ett par basar i bagaget för att få lite dunk till korvmojjen men nu har jag blivigt mer intresserad av välljud! problemet var bara att då hade jag redan köpt JBL basar och ett par JBL koaxialer som jag nu ångrar men har köpt ny bas iallafall som lämpar sig mer till välljud, så nu blir det gör om gör rätt hehe

Så är hyffsat ny inom detta som ni kommer märka och tar därför emot kritik och hjälp oerhört mycket, så ni får gärna ge mig tips och kritik!!
Setupen ser ut såhär i skrivande stund:
HU: Kenwood DDX470
Framsystem: JBL GTO629 koaxialer
Slutsteg till framsystemet: Mutant NW280SP
Bas: JL Audio 10W0v3-4
Slutsteg till Bas: Alpine MRV-M500
Har kommit en liten bit påvägen så detta är vad som är gjort hittils:
Byggde ny baslåda till JL basen

Byggde ner slutstegen i reservhjulsbaljan blev hyffsat, förlåt för den dåliga bilden.

Så bagaget är i princip klart. nu kommer det kluriga, Framsystemet!!
eftersom jag är student är den eviga väntan på pengar en stor faktor... jobbar på lov men denna hobbyn är dyr
så jag tänkte höra med er för det första vilket framsystem spelar bra till ett vettigt pris? ( ca 2000) och hur långt kommer man på ett sånt kit i en tävling?
det andra är HUR ska jag montera ett framsystem för en bra ljudbild i bilen? plasta dörrsidor får jag nog göra iallafall för det är verkligen inte djupt i originalhålen
hoppas någon vill följa detta projekt och att man kanske kan få lite tips osv

MVH Daniel

Comment