Announcement

Collapse
No announcement yet.

KSD's Golf MK2 -88

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • SPL: KSD's Golf MK2 -88

    Tyckte det var lika bra att starta en projekttråd om det här...

    Bilen är en Golf 2 (lätt bästa bilarna). Som ska fixas iordning med lite pedikyr på utvändigt och invändigt. Och självklart ska det i ljuuuud....i lagom mängd..

    Tanken är att den ska tävlas med i Street Stock 2K just nu. Och setupen ser ut såhär för tillfälltet:

    HU: Kenwood BT92
    Framsystem: B2 Audio HNTT diskanter samt Faital Pro 3FE30, med switch imellan (demo eller sitta i och spela)
    Samt Faital Pro 8FE200 midbasar. Steg är okänt...
    Bas: Skar Audio ZVX-18 med D1 spolar.
    Steg till bas: Okänt.... men de kommer


    Började idag med att riva isär lite för dämpning av taket.



    Ur med skiten, tur att det är en småbil. Så det är relativt lätt att få ur det, tillskillnad från en sedan



    Sen möts man av denna hemska syn...hmm Usch, ett riktigt helvete...




    Nämen... vad nudå?



    Sådärja! Blir dock att finputtsa med lite thinner sen.



    Det otroligt tråkiga innertaket... Tips om färg att lacka det med? Svart eller något liknande.. cool


    Kommer löpande uppdateringar, så håll i er! Lista med prylar som ska i kommer senare...
    Seastreams Garage
    MOTORSHOW 2K15
    Korvens Snickeri & Design

  • #2
    Re: KSD's Golf MK2 -88

    Halloj!

    Idag vart de lite mer gjort, taket är färdig skrapat och rengjort med lacknafta. Noterade även att 2 av 3 balkar i taket hade släppt, så fram med PL400 och kladda!

    Efter jag kladdat klart vart det fram med dämpmattan och börja! Valet av dämpmatta vart av en ganska enkel anledning.... den va gratis smile Och mattan blev..... * Trumvirvel * STP Black Gold! Har hört en hel del om denna matta, och mina förväntningar va: Billig matta som är gjord bara för att sälja en massa....


    Så PANG! Så satt det 2 lager i taket. Och en sak för er som ska dämpa, ROLLA FÖR I H-VETE MATTAN! Blir så jäkla skillnad!



    Drog i lite i skuffen också för att få bort lite småskrammel..


    Så vad tyckte jag om mattan? Njaaa sisådär, inte så jätte lättarbetad.. har bara jobbat med Silentcoat tidigare. Och SC har varit ungefär lika jobbig att montera, men dämpat lite bättre än Black Gold!

    Men taket vart hyffsat stumt efter 2 lager!


    Nästa uppdrag är väl att få lite kabel draget osv.. men det blir efter Elmia. Då jag och några i min klass åker ner dit på Torsdag, och blir där hela helgen och ställer ut våran Volvo V40 som vi vann i Klasskampen förra året på Elmia. Som vi nu byggt om lite lagomt..
    Kom gärna förbi och kika och prata lite skit!
    Höres!
    Seastreams Garage
    MOTORSHOW 2K15
    Korvens Snickeri & Design

    Comment


    • #3
      Re: KSD's Golf MK2 -88

      Kul att det kom upp här till slut! Men jag föredrar nog att dämpa taket i en vettig sedan med allt arbete det innebär att få ur innertaket, mot att få lös den där äckliga mattan som satt i ditt tak.
      Mitt projekt: Volvo V60
      BRL - B2 & Dayton

      More to come...

      Comment


      • #4
        Re: KSD's Golf MK2 -88

        Originally posted by ChriZtoffer View Post
        Kul att det kom upp här till slut! Men jag föredrar nog att dämpa taket i en vettig sedan med allt arbete det innebär att få ur innertaket, mot att få lös den där äckliga mattan som satt i ditt tak.
        Nu är du allt känslig!

        Din SAAB va ju för lätt... inge sport
        Seastreams Garage
        MOTORSHOW 2K15
        Korvens Snickeri & Design

        Comment


        • #5
          Re: KSD's Golf MK2 -88

          Undrar varför dom slutade med STP Silver.. Om Black Gold är värre än SC så är det jue katastrof :/

          Och man har hittat alla möjliga lösningar till ljuddämpning i taket.. Hittade wellpapp på Passaten igår

          Comment


          • #6
            Re: KSD's Golf MK2 -88

            Originally posted by AndreasWadell View Post
            Halloj!

            Idag vart de lite mer gjort, taket är färdig skrapat och rengjort med lacknafta. Noterade även att 2 av 3 balkar i taket hade släppt, så fram med PL400 och kladda!

            Efter jag kladdat klart vart det fram med dämpmattan och börja! Valet av dämpmatta vart av en ganska enkel anledning.... den va gratis smile Och mattan blev..... * Trumvirvel * STP Black Gold! Har hört en hel del om denna matta, och mina förväntningar va: Billig matta som är gjord bara för att sälja en massa....


            Så PANG! Så satt det 2 lager i taket. Och en sak för er som ska dämpa, ROLLA FÖR I H-VETE MATTAN! Blir så jäkla skillnad


            Drog i lite i skuffen också för att få bort lite småskrammel..


            Så vad tyckte jag om mattan? Njaaa sisådär, inte så jätte lättarbetad.. har bara jobbat med Silentcoat tidigare. Och SC har varit ungefär lika jobbig att montera, men dämpat lite bättre än Black Gold!

            Men taket vart hyffsat stumt efter 2 lager!


            Nästa uppdrag är väl att få lite kabel draget osv.. men det blir efter Elmia. Då jag och några i min klass åker ner dit på Torsdag, och blir där hela helgen och ställer ut våran Volvo V40 som vi vann i Klasskampen förra året på Elmia. Som vi nu byggt om lite lagomt..
            Kom gärna förbi och kika och prata lite skit!
            Höres!
            Och jag som tycker black gold e sjukt mkt bättre än silent coat.. silent coat e värdelös för man måste ha 3 lager innan det blir stumt... ja har 1 lager black gold i dörren förutom bakon högtalaren där det e 2 o det blir stumt o bra

            Comment


            • #7
              Re: KSD's Golf MK2 -88

              Originally posted by Boyakacsha View Post
              Undrar varför dom slutade med STP Silver.. Om Black Gold är värre än SC så är det jue katastrof :/
              Produktkrig!!!

              Det är en produkt som tagits fram(Ai-Group) för nordiska marknaden i syfte om att konkurrera med SC rent prismässigt.
              Att dom sedan säger, och har sagt till mig att det är en direkt ersättare till Silver är ren o skär bullshit!
              Annat "klet" och halva tjockleken på aluminiumen.
              Jag bad om ett provark, dom insisterade på (minst)en låda. Det säger allt.

              Facit: Lurad kund(som så ofta)

              Pierre
              (Butyl)shit walks, Quality talks
              SEASTREAMS GARAGE


              ALPINE, DYNAUDIO, GENESIS, SUPRA, MOSCONI, GLADEN ! ! !

              Verkar blivit lite mer fart här på forumet, kul!

              Comment


              • #8
                Re: KSD's Golf MK2 -88

                Originally posted by Horsyhorse View Post
                Produktkrig!!!

                Det är en produkt som tagits fram(Ai-Group) för nordiska marknaden i syfte om att konkurrera med SC rent prismässigt.
                Att dom sedan säger, och har sagt till mig att det är en direkt ersättare till Silver är ren o skär bullshit!
                Annat "klet" och halva tjockleken på aluminiumen.
                Jag bad om ett provark, dom insisterade på (minst)en låda. Det säger allt.

                Facit: Lurad kund(som så ofta)

                Pierre
                (Butyl)shit walks, Quality talks
                DYNAMAT is da skit

                Comment


                • #9
                  Re: KSD's Golf MK2 -88

                  ja just det körven das auto is fiiiint

                  Comment


                  • #10
                    Re: KSD's Golf MK2 -88

                    Originally posted by Horsyhorse View Post
                    Produktkrig!!!

                    Det är en produkt som tagits fram(Ai-Group) för nordiska marknaden i syfte om att konkurrera med SC rent prismässigt.
                    Att dom sedan säger, och har sagt till mig att det är en direkt ersättare till Silver är ren o skär bullshit!
                    Annat "klet" och halva tjockleken på aluminiumen.
                    Jag bad om ett provark, dom insisterade på (minst)en låda. Det säger allt.

                    Facit: Lurad kund(som så ofta)

                    Pierre
                    (Butyl)shit walks, Quality talks
                    Då borde du knacka på mina framdörrar då prisvärr e den mattan

                    Comment


                    • #11
                      Re: KSD's Golf MK2 -88

                      Originally posted by racer-putte View Post
                      ja just det körven das auto is fiiiint
                      Självklart !
                      Seastreams Garage
                      MOTORSHOW 2K15
                      Korvens Snickeri & Design

                      Comment


                      • #12
                        Re: KSD's Golf MK2 -88

                        Halloj allihopa! Back on track!

                        Har dragit lite lågnivå kabel nu, vart Zealum kabel från Seastreams Garage: http://shop.seastreamsgarage.se/zealum- … Path=66_72

                        Riktigt smidig kabel! smile

                        Sen har jag dragit en vända med 95mm2 kabel genom bilen big_smile


                        Har även snickrat ihop en liten låda som en kompis ska ha, ett stycke Skar Audio VD-15 D2 sitter det i. Vart hyfsat bra, ska bli kul att höra!



                        100liter med 287cm2 port, avstämd till 37hz.


                        Imorrn kanske jag börjar med lådan till min lilla bas...



                        En Skar Audio ZVX-18 D1

                        hörs!
                        Seastreams Garage
                        MOTORSHOW 2K15
                        Korvens Snickeri & Design

                        Comment


                        • #13
                          Re: KSD's Golf MK2 -88

                          De där rca e trevliga o prisvärda

                          Comment


                          • #14
                            Re: KSD's Golf MK2 -88

                            18" åt folket!

                            Bygglogg: SQW: TransFårrden

                            Comment


                            • #15
                              Re: KSD's Golf MK2 -88

                              Hallå allihopa! Får be om ursäkt för dåligt med uppdateringar... har haft lite fullt upp med bilen. Har bara ETT mål just nu...... Bilstereotävling Ljudbutiken Bollnäs

                              Jag SKA delta!

                              Så här kommer en liten resume! cool

                              Som ni sett tidigare, så kommer jag använda mig av en Skar Audio ZVX-18 D1 från XS Nordic tack Sibbe!

                              Och en bas måste ju ha en låda? Så det var bara att börja!

                              url=http://www.garaget.org/mypage/gallery_image.php?user=184928&image=2204992][/url]
                              772cm2 port, avstämd till 44hz i teorin. Netto volym ca 180liter. roll



                              Rundat av porten med vinkelharry, då jag inte hade tillräckligt stort frässtål för att bli nöjd...hmm



                              Besten står och lapar sol i väntan på att få hoppa ner



                              Enligt rykten så ska röda bilar med röda lådor spela högt... får hoppas det stämmer



                              Farsan lyckades även fåtag på 4st hyffsade 17'' fälgar för 500kr. Dock behöver dom lite kärlek och nya däck, men de löser sig.




                              Kopparskena??



                              Självklart, jord måste man ha



                              Tadaaa!



                              Slängde även i gamla laddregulatorn från gamle golfen. Hade 14,81V med den förut, med allt riktigt jordat osv.



                              Fick även hem ett litet paket... Taramps HD-3000 aka svets...Närå, ska bli kul att testa. Och kanske kunna motbevisa all skröna om brasse-steg smile




                              Följde även med en liten söt T-shirt




                              SÅ SANT !




                              Nudå? Jorå...... har inget batteri än, och tävlingen är på Torsdag. Men får låna ett Banner Running Bull 92AH sålänge av en god vän. Sen ska väl steg,låda osv monteras och ställas in under Torsdag morgon. Blir att tare lite lugnt under tävlingen, då basen är helt ny och inte inspelad.... Men till Maj 17 ska det köras hårt! Tävling hos Seastreams Garage då i Kungsängen!

                              Om ni kommer till Bollnäs kan ni hålla utkik efter mig om ni vill snacka lite skit eller kolla igenom bygget! Kommer ha t-shirten där uppe^ på mig

                              Höres! Kanske blir en snabb liten uppdatering innan vi rullar mot Bollnäs. Annars blir det en stor sammanfattning efter tävlingen !
                              Seastreams Garage
                              MOTORSHOW 2K15
                              Korvens Snickeri & Design

                              Comment

                              Working...
                              X