Re: Leon Cupra
Funkar det inte att bygga nån typ av "isoventlåda" Till framsystemet?
Ungefär som Pmshopen byggde i sin Saab 9000
Har för mig att det kallas isoventlåda
Ett "rör" med dämpning
Announcement
Collapse
No announcement yet.
Leon Cupra
Collapse
X
-
DLS 6.2 hade hoppats på 7l men det ser ut att bli 5l ca.Botten delen är på drygt 4l.
Jag kan rekomundera epoxi ,går åt väldigt lite per ark glasfiber.
Leave a comment:
-
Diskhandskar skall funka bra.Originally posted by Mats H View PostHoppas ni använder rejält med skydd när ni plastar med epoxy. Det ska vara etter värre att bli allergisk mot epoxy än polyester trots att det verkar skonsammare pga mindre lukt.
Ska bli skoj att se lådorna. Vad ska i dom? 3", 4", 5"?
Det blir scandinavia 6.2,se bild albumet.
Leave a comment:
-
Hoppas ni använder rejält med skydd när ni plastar med epoxy. Det ska vara etter värre att bli allergisk mot epoxy än polyester trots att det verkar skonsammare pga mindre lukt.Originally posted by dlsaren View PostDet blir hårdare ,starkare och krymper inte som polyester,du kan därmed göra det tunnare.+att Lars efter alla byggen börjar bli allergisk mot polyester.Det var dock inget krav från hans sida.
Ska bli skoj att se lådorna. Vad ska i dom? 3", 4", 5"?
Leave a comment:
-
Det blir hårdare ,starkare och krymper inte som polyester,du kan därmed göra det tunnare.+att Lars efter alla byggen börjar bli allergisk mot polyester.Det var dock inget krav från hans sida.Originally posted by Hewi View PostVarför skall ni plasta med epoxi istället för polyester? Blir det hårdare kanske?
Leave a comment:
-
Undrar samma sak som Hewi, vad är skillnaden mot Polyester?
Eller är det att ni vill slippa den härliga lukten?
Leave a comment:
-
Varför skall ni plasta med epoxi istället för polyester? Blir det hårdare kanske?
Leave a comment:
-
Skall bli riktigt spännande att följa bygget av denna brädan.Originally posted by dlsaren View PostDetta har hänt under veckan.
Borrat och gängat 6"stålringarna Kuhlin skickade.
Sågat upp 2st 150*400mms hål i brädan för lådor. De blir på ca7l.
Var till Biltema och köpte 4,5l epoxi och vävda glasfibermattor.
Det blir en ny erfarenheter för mig och Lars då ingen av oss har plastat några större ytor med epoxi.
Leave a comment:
-
Säg till om du behöver hjälp D!Originally posted by dlsaren View PostDetta har hänt under veckan.
Det blir en ny erfarenheter för mig och Lars då ingen av oss har plastat några större ytor med epoxi.
Leave a comment:
-
Detta har hänt under veckan.
Det blir en ny erfarenheter för mig och Lars då ingen av oss har plastat några större ytor med epoxi.Last edited by dlsaren; February 11, 2011, 20:15.
Leave a comment:

Leave a comment: