Announcement

Collapse
No announcement yet.

Blue eMotion by heWi

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Re: Blue eMotion by heWi

    Tjena!

    Okey då bränner vi av lite före-efter bilder

    Jag kör kupén idag och så tar vi bagaget imorgon.

    Tror inte jag behöver skriva vad som är före och vad som är efter



























    Och så lite blandat:













    Ha d bra!
    "Sound by Hewi"

    Blue eMotion by heWi

    Comment


    • Re: Blue eMotion by heWi

      Jag vet inte riktigt vad jag tycker om kombinationen med blått emot rött.

      Tänker man bort det och tittar enbart på inredningen är det riktigt, riktigt bra.

      Med vänlig hälsning, Z

      Edit; måste dock säga att jag stör mig mindre på färgerna när jag tittar en andra gång... Chocken som lägger sig?
      Last edited by zovix; February 13, 2014, 20:03.

      Comment


      • Re: Blue eMotion by heWi

        Riktigt läckert. Hur lirar det?
        Audi A6 2,4 Quattro
        HU: Pioneer P88RS FRONT: Dynaudio Esotec MW 162 GT
        Dynaudio T-100 STEG: DLS Genesis Q90x

        Comment


        • Re: Blue eMotion by heWi

          Originally posted by zovix View Post
          Jag vet inte riktigt vad jag tycker om kombinationen med blått emot rött.

          Tänker man bort det och tittar enbart på inredningen är det riktigt, riktigt bra.

          Med vänlig hälsning, Z

          Edit; måste dock säga att jag stör mig mindre på färgerna när jag tittar en andra gång... Chocken som lägger sig?
          Jag är medveten om att färgerna kommer bli en "åsiktsdelare" där vissa gillar det och andra inte , för mig spelar det ingen roll eftersom jag själv är nöjd

          Originally posted by t0mas View Post
          Riktigt läckert. Hur lirar det?
          Tack , över förväntan faktiskt! Visst är den inte i närheten av "sound by Hewi" men det hade jag inte förväntat heller
          "Sound by Hewi"

          Blue eMotion by heWi

          Comment


          • Re: Blue eMotion by heWi

            Enkelt, cleant och så dj*vla snyggt! bra jobbat.
            Interiören är sagolikt blå.. älskar.. vill ha. funkar frontsubben bra?

            Comment


            • Re: Blue eMotion by heWi

              Tittar och tittar och tittar. Det blåa mot det röda var svårt först men när man bara ser inredningen så ser det riktigt bra ut förutom en detalj. Av någon anledning stör jag mig på diskantgallrena, vet inte om det är för att de är kantiga jämfört mot allt annat blått som mer är svepande linjer. Svårt att sätta fingret på det. Hur som helst kul med någon som vågar göra nåt udda när allas förväntningar är högt ställda och som du säger så kommmer det vara kluvna läger om färgerna och så länge man själv är nöjd så är det ju det som är viktigast.
              Fd tävlande med min Citroën C5.

              Svensk mästare Advanced Unlimited 2012

              sigpic

              Samarbetspartners:
              Ljudbyggaren

              Comment


              • Re: Blue eMotion by heWi

                Originally posted by Hewi View Post


                Jag är medveten om att färgerna kommer bli en "åsiktsdelare" där vissa gillar det och andra inte , för mig spelar det ingen roll eftersom jag själv är nöjd



                Tack , över förväntan faktiskt! Visst är den inte i närheten av "sound by Hewi" men det hade jag inte förväntat heller
                Jag var tvingad att diskutera färgvalet och designen med min fru och hon menar på att det är för lite blått.

                Så tack Hewi, tack vare dig fick jag henne att Surfa på bilstereoforum ;-)

                (Nu kanske jag kan få lite mer WAF i min hobby och mer permission för garagetid)

                Med vänlig hälsning, Z

                Comment


                • Re: Blue eMotion by heWi

                  Originally posted by Expoze View Post
                  Tittar och tittar och tittar. Det blåa mot det röda var svårt först men när man bara ser inredningen så ser det riktigt bra ut förutom en detalj. Av någon anledning stör jag mig på diskantgallrena, vet inte om det är för att de är kantiga jämfört mot allt annat blått som mer är svepande linjer. Svårt att sätta fingret på det. Hur som helst kul med någon som vågar göra nåt udda när allas förväntningar är högt ställda och som du säger så kommmer det vara kluvna läger om färgerna och så länge man själv är nöjd så är det ju det som är viktigast.
                  Jag håller med......de liksom sticker ut för mkt jämfört med det andra som flyter bättre...hmm....
                  Audison Audioquest Autoleads E.A.D Focal Nakamichi Odyssey STP
                  ACV, Dayton Audio, GAS, Kenwood, Supra

                  Comment


                  • Re: Blue eMotion by heWi

                    Som man blivit bortskämd me alla extremt fina detaljer när det kommer från dig..alltid!!
                    Bygget i sig är världsklass men vad var tanken med just blått.? Why not red.?
                    Jaha.??

                    Comment


                    • Re: Blue eMotion by heWi

                      Originally posted by sqrewdriver View Post
                      Enkelt, cleant och så dj*vla snyggt! bra jobbat.
                      Interiören är sagolikt blå.. älskar.. vill ha. funkar frontsubben bra?
                      Tack! Jag har faktiskt vänt på subben nu så att den spelar mot mittkonsollen istället , det gjorde att jag kunde dela den högre LP utan att man lokaliserar den till höger. Jag tycker det är imponerande hur mkt en 6.5are ändå kan trycka ur sig och det räcker helt klart just nu för mig

                      Originally posted by Expoze View Post
                      Tittar och tittar och tittar. Det blåa mot det röda var svårt först men när man bara ser inredningen så ser det riktigt bra ut förutom en detalj. Av någon anledning stör jag mig på diskantgallrena, vet inte om det är för att de är kantiga jämfört mot allt annat blått som mer är svepande linjer. Svårt att sätta fingret på det. Hur som helst kul med någon som vågar göra nåt udda när allas förväntningar är högt ställda och som du säger så kommmer det vara kluvna läger om färgerna och så länge man själv är nöjd så är det ju det som är viktigast.
                      Som sagt denna är inte byggd för att vara ngt värsting bygge och att tillfredställa andras förväntningar utan bara att göra ngt roligare än att
                      bara kasta in grejorna

                      Originally posted by zovix View Post
                      Jag var tvingad att diskutera färgvalet och designen med min fru och hon menar på att det är för lite blått.

                      Så tack Hewi, tack vare dig fick jag henne att Surfa på bilstereoforum ;-)

                      (Nu kanske jag kan få lite mer WAF i min hobby och mer permission för garagetid)

                      Med vänlig hälsning, Z
                      Helt klart en oväntad positiv effekt!

                      Originally posted by Lonefox View Post
                      Jag håller med......de liksom sticker ut för mkt jämfört med det andra som flyter bättre...hmm....
                      Smaken är som......

                      Originally posted by Drajje View Post
                      Som man blivit bortskämd me alla extremt fina detaljer när det kommer från dig..alltid!!
                      Bygget i sig är världsklass men vad var tanken med just blått.? Why not red.?
                      Tack , läs: http://www.bilstereoforum.se/showpos...5&postcount=48
                      "Sound by Hewi"

                      Blue eMotion by heWi

                      Comment


                      • Re: Blue eMotion by heWi

                        Okej..jag förstår
                        Det är imorgon nu, få se från "trunken" då
                        Jaha.??

                        Comment


                        • Re: Blue eMotion by heWi

                          Originally posted by Drajje View Post
                          Okej..jag förstår
                          Det är imorgon nu, få se från "trunken" då
                          Den tar vi ikväll
                          "Sound by Hewi"

                          Blue eMotion by heWi

                          Comment


                          • Re: Blue eMotion by heWi

                            Originally posted by Hewi View Post
                            Den tar vi ikväll
                            Laddar med bira och nötter
                            Jaha.??

                            Comment


                            • Re: Blue eMotion by heWi

                              Jag tycker du har gjort ett bra jobb, riktigt kul att du fått liv i en "enkel" installation iallafall, basröret t.ex ser inte lika påklistrat ut som det brukar göra. Sen kanske inte rött och blått är det första jag hade valt men jag tycker inte heller att det ser dumt ut. Hur som så ser inredningen betydligt roligare ut nu än innan
                              Sponsor:
                              Bilstereohörnan - www.bilstereohornan.se
                              Tudor Batteries - www.tudor.se
                              Sonax Bilvård - www.sonax.se

                              Comment


                              • Re: Blue eMotion by heWi

                                Ja det kommer helt klart sticka ut de där bygget
                                Niklas Bengtsson

                                LjudiBil.Com

                                Comment

                                Working...
                                X