Announcement

Collapse
No announcement yet.

Volvo S60 T5 SQL

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Re: Volvo S60 T5 SQL

    Ser saftigt bra ut hörrö!

    Bygglogg: SQW: TransFårrden

    Comment


    • Re: Volvo S60 T5 SQL

      Originally posted by torparn View Post
      Tror du har premium stereon i din bil därav att dina dörrsidor ser annorlunda ut. Jag har likadana dörrsidor som finnen så det lutar väl åt att bygga något liknande.
      Jag blir inte klok på dörrsidorna för jag har t5 2005, första med nya klädseln men min systers 2,4t från 01 har också dom gallerna så måste vara beroende på stereo.

      Comment


      • Re: Volvo S60 T5 SQL

        Originally posted by zrken View Post
        Ser saftigt bra ut hörrö!
        Menar du den borstade alu/kromhistorian så ör det inte mina dörrar ;-)

        Comment


        • Re: Volvo S60 T5 SQL

          Originally posted by jimmaiy View Post
          Menar du den borstade alu/kromhistorian så ör det inte mina dörrar ;-)
          Nejdå, det såg jag
          Ditt byggande. Det tar sig. Hur har du tänkt gå vidare från den här bottenplattan?

          Bygglogg: SQW: TransFårrden

          Comment


          • Re: Volvo S60 T5 SQL

            Originally posted by jimmaiy View Post
            Jag blir inte klok på dörrsidorna för jag har t5 2005, första med nya klädseln men min systers 2,4t från 01 har också dom gallerna så måste vara beroende på stereo.
            Jag har en 2,4D -08 och jag har inte dom dörrsidorna, har för mig att det satt högtalare från Dynaudio i en del bilar och då var det nog midbas och mellanregister där nere. Vad hade du för HU original i bilen från början?

            Comment


            • Re: Volvo S60 T5 SQL

              Originally posted by zrken View Post
              Nejdå, det såg jag
              Ditt byggande. Det tar sig. Hur har du tänkt gå vidare från den här bottenplattan?
              Okej man tackar

              Jo det blir till att göra mdfbafflar som jag vinklar in och limmar dit som sen plastas fast utvändigt.
              Sen sågar jag hål i plattan för midden inuti efteråt så den är så stark som möjligt när jag plastar dit mdfringen för att undvika att det slår sig.

              Det är det största orosmomentet just nu att det kommer skeva när jag plastar dit ringarna så kommer köra med så lite härdare som jag vågar och ett tunt lager först.

              Sen när hålet är upptaget så plastas den jämn på insidan och sen spacklas hela skiten å målas.

              Sen limmar jag dit den med pl400 eller liknande och plastar fast den på baksidan av dörrsidan också och fortsätter plastningen på hela baksidan av dörren så den blir styv som en tjurpitt :-D

              Ska tålas att kräma på denna gången är tanken.

              Comment


              • Re: Volvo S60 T5 SQL

                Originally posted by torparn View Post
                Jag har en 2,4D -08 och jag har inte dom dörrsidorna, har för mig att det satt högtalare från Dynaudio i en del bilar och då var det nog midbas och mellanregister där nere. Vad hade du för HU original i bilen från början?
                Har för mig min originalhu heter 650. Har inte 3v fram original hade bara midbas där nere i dörren så hålet för mellanregister va tomt.
                Har dock steg under passargerarstolen.

                Comment


                • Re: Volvo S60 T5 SQL

                  Hur går det med allting, får du någon fason på saker och ting?

                  Comment


                  • Re: Volvo S60 T5 SQL

                    Originally posted by torparn View Post
                    Hur går det med allting, får du någon fason på saker och ting?
                    Jodå har haft fullt upp med annat men sist jag var å fixa gjorde jag klart för att börja bygga upp med ringarna till högtalarna.
                    Formen är spacklad och slipad så är finishen som ska fixas sen när ringarna är ditplastade.
                    Får se om jag slänger upp nån bild imorgon men ser nästan likadana ut på bild nu som tidigare.

                    Comment


                    • Re: Volvo S60 T5 SQL

                      Gjorde också hål i dom med hålsåg 50mm för att få en hum om hur mycket jag måste bygga ut med mdfringar. Och var väl 25-30mm djup i framkant vid gångjärnen av dörren och 55mm i bakkanten så får byggas ut en hel del men det var jag inställd på.

                      Comment


                      • Re: Volvo S60 T5 SQL

                        Originally posted by jimmaiy View Post
                        Gjorde också hål i dom med hålsåg 50mm för att få en hum om hur mycket jag måste bygga ut med mdfringar. Och var väl 25-30mm djup i framkant vid gångjärnen av dörren och 55mm i bakkanten så får byggas ut en hel del men det var jag inställd på.
                        A ok då går det ju framåt iallafall, mjo såg det också att man får bygga ut dom en del. Har också börjat plasta dörrsidor, var ju inte så svårt när man väl började, tar en dörr i taget då det är första gången jag gör något sånt här. Sågade du ut efter högtalaregallret eller konturerna på dörrsidan?

                        Comment


                        • Re: Volvo S60 T5 SQL

                          hänt en del sen sist som syns lite men tar lång tid

                          spackla lite till för att få rätt höjder före plastning.


                          ringar utsågade med en halvtaskig sticksåg.


                          Här har jag tagit upp några hål till för att kunna kontrollmäta inbyggnadsdjupet
                          så magneten kan andas och inte tar i.


                          test på hur formen kommer bli.


                          och här i press.
                          Här lämna jag då jag inte kom längre förrän det torkat.
                          Så nästa vända blir att justera in och limma dit ringarna för att sedan plasta.

                          Comment


                          • Re: Volvo S60 T5 SQL

                            Det här ser rejält vettigt ut.
                            Helt klart inspirerande jämfört med mina grottmans-monterade middar!

                            Bygglogg: SQW: TransFårrden

                            Comment


                            • Re: Volvo S60 T5 SQL

                              Originally posted by zrken View Post
                              Det här ser rejält vettigt ut.
                              Helt klart inspirerande jämfört med mina grottmans-monterade middar!
                              Ja än så länge känns det bra. Är två moment jag oroar mig för och nr1 är att dom slår sig när jag plastar dit ringarna och nr2 är att dom ska skramla mot dörrsidan när jag limmat dit dom och plastat dom inifrån.
                              Men dom ska få dela på en hel tub pl400 tänkte jag sen när dom ska dit

                              Comment


                              • Re: Volvo S60 T5 SQL

                                Om inte annat knske du kan hitta något sätta tt hjälpa till hållfastheten medelst ngra bultar som du skruvar "innifrån podden" som inte behöver synas ut på framsidan

                                Bygglogg: SQW: TransFårrden

                                Comment

                                Working...
                                X