Announcement

Collapse
No announcement yet.

Volvo S60 T5 SQL

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Re: Volvo S60 T5 SQL

    Det är ingen slump att de stora demoriggen åker runt med ett kvarts ton batterier ^^

    Bygglogg: SQW: TransFårrden

    Comment


    • Re: Volvo S60 T5 SQL

      Originally posted by zrken View Post
      Det är ingen slump att de stora demoriggen åker runt med ett kvarts ton batterier ^^
      Jo det är sant men det jag är inne på är om där är lite väl hög inre resistans i biltemas agmbatteri så dom inte hinner med att lämna.
      För genom lite läsning verkar det som att mitt spänningsfall är i den vörsta kategorin i förhållande till effekt vs ah.

      Jag kör utan ena steget nu så total verklig effekt när jag spelat kanske är 1900w i värsta läget. Och då tar det bara någon sekund med fulladdad bank innan jag blivit av med 1v.

      Dock är biltemas så jävla mkt billigare än xs å kinetic så jag tänker inte byta ut dom.

      Comment


      • Re: Volvo S60 T5 SQL

        Jag tror inte det är ett en fråga om märke på batterier i det läget, snarare något som hänger på kablaget. Någon kass koppling någonstans. Något som är löst.
        Har du slitit och dratt i alla dina klämda kopplingar av relevans nyligen?

        Bygglogg: SQW: TransFårrden

        Comment


        • Re: Volvo S60 T5 SQL

          Originally posted by zrken View Post
          Jag tror inte det är ett en fråga om märke på batterier i det läget, snarare något som hänger på kablaget. Någon kass koppling någonstans. Något som är löst.
          Har du slitit och dratt i alla dina klämda kopplingar av relevans nyligen?
          Nja jag har inte rört dom sen jag koppla in det efter senaste ombyggnaden men tror inte där är något löst kopplingsmässigt.

          Ska gå igenom det hela när dörrarna är klara om dom blir det nångång.

          Comment


          • Re: Volvo S60 T5 SQL

            Det är iaf knappast så att biltemas AGM är så slöa att det skulle skapa sådana problem.
            Såg ngn kärra som körde lw 11.5k på ett par biltema gul.
            Och en hög gamla UPS batterier är knappast vassare hellre.

            Om det dippar för möe, är det troligare kablaget.


            Tappar du ngn volt eller så, men håller dig kring strax runt 13v med bilen igång tycker jag du ska vara tillräckligt nöjd iaf

            Bygglogg: SQW: TransFårrden

            Comment


            • Re: Volvo S60 T5 SQL

              Det blir så mycket bättre om man jobbar som du med plastningen, planera, bra ytor osv.
              Det kommer nog bli stabilt å bra det där.
              Mini Cooper goes Pioneer
              http://www.bilstereoforum.se/showthread.php?t=36531
              Volvo V50
              http://www.bilstereoforum.se/showthread.php?t=34708

              Sponsorer som håller mig flytande:
              Pioneer, Stinger

              Comment


              • Re: Volvo S60 T5 SQL

                Originally posted by zrken View Post
                Det är iaf knappast så att biltemas AGM är så slöa att det skulle skapa sådana problem.
                Såg ngn kärra som körde lw 11.5k på ett par biltema gul.
                Och en hög gamla UPS batterier är knappast vassare hellre.

                Om det dippar för möe, är det troligare kablaget.


                Tappar du ngn volt eller så, men håller dig kring strax runt 13v med bilen igång tycker jag du ska vara tillräckligt nöjd iaf
                Jo hade jag kunnat hålla 13v med bilen igång hade jag varit överlycklig.
                Får kasta i ett batteri till och uppgradera kablaget från generatorn. Sen kolla över batteribanken.

                Är dock pressat med elpress så kan kroka fadt skon och hänga i kabeln utan att den rört sig. Kör ju 95mm2 + å - från batterierna samt dubbla 95 jordningar till minusskenan.

                Comment


                • Re: Volvo S60 T5 SQL

                  Originally posted by Landén View Post
                  Det blir så mycket bättre om man jobbar som du med plastningen, planera, bra ytor osv.
                  Det kommer nog bli stabilt å bra det där.
                  Ja helt klart ökar det odsen för bra resultat.
                  Varit ute å plastat i 7h idag så kommit en bit på vägen nu och verkar som det ska gå vägen denna gången.

                  Märkligt att det var 10gånger lättare med astolparna.

                  Comment


                  • Re: Volvo S60 T5 SQL

                    update!

                    Första klar med formen mot dörrsidan.


                    dags för nästa


                    Fan vad tradigt det är att tejpa, tog dubbelt så lång tid som plastningen när man vill ha det så tight som möjligt mot dörrsidan.


                    Nu när det är halloween kan man bjuda på en lite läskig bild.
                    Fan vad mycket skönare det är att stå inne utan att märka av den jävla polyester osen!


                    Först ett tunt lager så skiten inte reser sig.


                    Sen va det bara att mata på med glasfiber


                    Börjat härda, bra värmeutveckling när man lägger många lager så härdar bra.


                    Klara för att tas av


                    Förstärkte dom lite i kanterna före jag skulle ta av dom med långtrådigt glasfiberspackel så kanterna inte skulle gå åt helvete.


                    Gick förvånansvärt lätt att få av dom och utan några rester!


                    Sågat till kanterna lite grovt


                    Nu är det lite inpassning och tillsågning av kanterna så dom passar perfekt sen blir det att bygga för midbasarna och det ska bli skönt för det går fortare än att lägga grunden.

                    Comment


                    • Re: Volvo S60 T5 SQL

                      Går sakta men säkert framåt...

                      Här är båda färdigsågade och formade så återstår finspackling osv sen när jag byggt för högtalarna.


                      Va en liten luftgrop i ena hörnet som jag öppna och fyllde i med polyester så det blir starkt.


                      Test så att dörren går fritt osv.


                      Och därefter började allting strula!!

                      Skulle bara testa så dörren gick att stänga med tillräcklig marginal mellan instegslisten och dörrsidan så koppla inte in wiren till handtaget på insidan.
                      Brukar skita i det så man spar på klickfästet för det slits var gång man tar av dörrsidan eftersom det är gjort i plast.

                      Såklart så gick dörren i baklås för dörrknoppen var nertryckt bara liiiiite lite grann som inte syntes. så dörren var låst och gick inte att öppna utifrån och inte innifrån eftersom wiren inte va påkopplad.

                      Vansinnig som jag var så tog det lång tid innan jag kom på att detta var enda chansen att få upp dörren


                      Såhär sluta det för den gången så nu får jag byta dom låspinnarna också till aluminium annars kommer jag störa ihjäl mig på det hålet jag borrade.
                      Last edited by jimmaiy; November 8, 2014, 15:48.

                      Comment


                      • Re: Volvo S60 T5 SQL

                        Bra jobbat!! Är det tejp du lagt över själva hålet? Jag hade tänkt att använda mig av silvertejp och maskeringstejp, tror det funkar också? Hur hade du tänkt fästa allt när du är klar?
                        Last edited by torparn; November 8, 2014, 16:28.

                        Comment


                        • Re: Volvo S60 T5 SQL

                          Originally posted by torparn View Post
                          Bra jobbat!! Är det tejp du lagt över själva hålet? Jag hade tänkt att använda mig av silvertejp och maskeringstejp, tror det funkar också? Hur hade du tänkt fästa allt när du är klar?
                          Yes det är det. Börja med blå maskeringstejp först där du inte vill ha limrester.
                          Sen täcker du över med packtejp men har hört det ska funka med silvertejpt också men den är tjockare.
                          Limmar dit den och plastar fast den inneifrån när jag ska förstärka hela dörrsidan.

                          Comment


                          • Re: Volvo S60 T5 SQL

                            A ok har ju fått tag i lösa dörrsidor och har funderat på hur jag ska göra, antingen som du gör eller en större ombyggnad av dörrsidan. Det vimlar ju inte av bilder på dörrsidor till Volvo så det är svårt att få lite tips. Har du sett Finnens V70? Han har byggt schyssta dörrsidor, ser ungefär ut som din grund du gjort.

                            http://www.dls.se/econtent/166/harri_hellman_volvo.html






                            Last edited by torparn; November 8, 2014, 16:51.

                            Comment


                            • Re: Volvo S60 T5 SQL

                              Originally posted by torparn View Post
                              A ok har ju fått tag i lösa dörrsidor och har funderat på hur jag ska göra, antingen som du gör eller en större ombyggnad av dörrsidan. Det vimlar ju inte av bilder på dörrsidor till Volvo så det är svårt att få lite tips. Har du sett Finnens V70? Han har byggt schyssta dörrsidor, ser ungefär ut som din grund du gjort.

                              http://www.dls.se/econtent/166/harri_hellman_volvo.html






                              Nej har faktiskt inte letat efter några bilder för är som du säger nästan omöjligt att hitta.
                              Ser ju snarlikt ut hur jag bygger han har dock andra högtalargaller/dörrsidor än jag har, mina viker av mot mitten vid facket i dörren.
                              Mina blir lite mer maxxade också i med jag ska baka in en 8" mid istället för 6,5 som jag körde innan.
                              Får se hur dumt det kommer se ut man prioriterar ljudet först denna gången haha.

                              Comment


                              • Re: Volvo S60 T5 SQL

                                Tror du har premium stereon i din bil därav att dina dörrsidor ser annorlunda ut. Jag har likadana dörrsidor som finnen så det lutar väl åt att bygga något liknande.

                                Comment

                                Working...
                                X