Announcement

Collapse
No announcement yet.

Volvo S40 Seröst ljudbygge (GROUNDZERO)

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Re: Volvo S40 Seröst ljudbygge (GROUNDZERO)

    Jag klandrar inte linus, min tråd på garaget har jga gjort samma med, men det är i princip inte värt det. Mer opeppande än något att ha en stendödtråd och en pigg tråd med samma innehåll. Why bother typ..

    Bygglogg: SQW: TransFårrden

    Comment


    • Re: Volvo S40 Seröst ljudbygge (GROUNDZERO)

      Originally posted by zrken View Post
      Jag klandrar inte linus, min tråd på garaget har jga gjort samma med, men det är i princip inte värt det. Mer opeppande än något att ha en stendödtråd och en pigg tråd med samma innehåll. Why bother typ..
      Vet precis vad du menar. Detta va ju tänkt att vara enbart en bilstereotråd då den andra innehåller saker som jag gör på bilen osv. Men när jag har tid över så kommer jag lägga upp allt här också, det är bara att det är lite mycket nu
      -----------------------------------------------------------
      148.64dB i 43hz med 1800w (olabbat), i en icke dämpad v70.

      Comment


      • Re: Volvo S40 Seröst ljudbygge (SPL-USA & SPL Dynamics)

        Originally posted by Frippe_L View Post
        Du kan ju göra som de flesta andra med dubbla trådar gör och klistrar in samma inlägg på bägge sidorna så kommer det bilder o annat shit här med.
        Ja precis, det är tänkt att detta ska vara en ren bilstereotråd somsagt och det kommer detta att fortsätta att vara. Det är bara det att tiden ska räcka till Men jag kommer att lägga upp alla bilder som är i min gorg tråd här
        -----------------------------------------------------------
        148.64dB i 43hz med 1800w (olabbat), i en icke dämpad v70.

        Comment


        • Re: Volvo S40 Seröst ljudbygge (GROUNDZERO)

          S40in blev totalt rensad på allt bilstereorelaterat och återställdes i originalutförande. Därefter så såldes den i början utav November förra året och en ny bil inhandlades, dels för att jag behövde större bagage då jag har bytt upp mig till 2st AQ 15" och för att jag hade tröttnat på s40in rent almänt. Så ni som är intresserade får gärna in och kika i min gorg-tråd där jag är aktiv
          http://www.garaget.org/forum/viewtop...id=277288&p=66

          Det som har hänt i stora drag i den nya bilen är:
          En stor baslåda har byggts


          Nya dörrsidor är under uppbyggnad för 2x8 i varje dörr.



          Den nya bilen ska kunna dema högt & snyggt och även prestera 150+ på mätaren
          -----------------------------------------------------------
          148.64dB i 43hz med 1800w (olabbat), i en icke dämpad v70.

          Comment


          • Re: Volvo S40 Seröst ljudbygge (GROUNDZERO)

            Mastigt bygge!! Känner igen det från bilstereogruppen på FB?
            Mini Cooper goes Pioneer
            http://www.bilstereoforum.se/showthread.php?t=36531
            Volvo V50
            http://www.bilstereoforum.se/showthread.php?t=34708

            Sponsorer som håller mig flytande:
            Pioneer, Stinger

            Comment


            • Re: Volvo S40 Seröst ljudbygge (GROUNDZERO)

              Gillar dörrmecket, men kan (fortfarande inte) förstå grejjen med att plocka ut bultarna genom lådan med så stort avstånd som dödar hela ytan till annat.

              Bygglogg: SQW: TransFårrden

              Comment


              • Re: Volvo S40 Seröst ljudbygge (GROUNDZERO)

                Fortsätt uppdatera projektet här, vore skitkul att följa

                Comment


                • Re: Volvo S40 Seröst ljudbygge (GROUNDZERO)

                  Originally posted by Landén View Post
                  Mastigt bygge!! Känner igen det från bilstereogruppen på FB?
                  Tacktack! Har laddat upp några bilder på billjuds gruppen på fb ja
                  -----------------------------------------------------------
                  148.64dB i 43hz med 1800w (olabbat), i en icke dämpad v70.

                  Comment


                  • Re: Volvo S40 Seröst ljudbygge (GROUNDZERO)

                    Originally posted by zrken View Post
                    Gillar dörrmecket, men kan (fortfarande inte) förstå grejjen med att plocka ut bultarna genom lådan med så stort avstånd som dödar hela ytan till annat.
                    Tackar Dom blev så långt ifrån varandra på grund utav att kablarna ifrån basarna är lite för korta och jag inte ville skarva dom. Har provmätt dB, impedanshöjning och effekt nu, och är inte riktigt nöjd med hur högt det spelade (148.64 med 1800w) och att impedanshöjningen va lite hög (3.2ohm)

                    Det jag har tänkt att göra med lådan är att:
                    -Minska 6cm utav höjden på lådan (kapa bort 6cm utav botten på lådan och sätta dit en ny skiva. Literantalet blir på 270L brutto då.
                    -Ta bort "terminalerna" till basarna (bultarna) då dom kan orsaka högre imphöjning.
                    -Runda porten med och spackla igen alla glipor
                    -Spackla igen alla glipor vid 3-kantslisterna.
                    -Stadga porten mer (har för tillfälligt 40mm HDF + 60cm långt 10mm plattjärn.
                    -Få det helt tätt mellan skufflucka och låda.
                    osvosv


                    Det va ju mer folk som kommenterar, frågar och ger kritik här än på gorg. Så när tid finns (eventuellt på söndag) så kommer jag att lägga in alla relevanta updates på nya projektet



                    Ha det fint så länge.
                    mvh
                    -----------------------------------------------------------
                    148.64dB i 43hz med 1800w (olabbat), i en icke dämpad v70.

                    Comment


                    • Re: Volvo V70 Seriöst nybörjarbygge (Med huvudmärken som SPL-USA & AQ)

                      Originally posted by Namenlos View Post
                      Fortsätt uppdatera projektet här, vore skitkul att följa
                      Som jag skrev i inlägget ovan så kommer jag börja att uppdatera här igen Kommer bli en STOR update på vad som har gjorts med bilen (hyfsat mycket ) Det enda jag har kvar är att klä dörrsidorna, fixa klart lådan osv
                      -----------------------------------------------------------
                      148.64dB i 43hz med 1800w (olabbat), i en icke dämpad v70.

                      Comment


                      • Re: Volvo S40 Seröst ljudbygge (GROUNDZERO)

                        Ja vi fortsätter väl på s40 bygget

                        Täckte igen glipan som var på båda sidorna.

                        Första rundan med spackel

                        Slipaslipa Har överhandsfräs men tycker inte att det är någon sport att använda den



                        La på det andra och förmodligen det sista lagret med spackel. Ska slipa det imorgon och sen ska allt få smaka på färg

                        Ja en liten update idag också då

                        Dagen bestod utav att slipa och spackla mina covers. Sågade ut en till cover som täcker baslådan. Hämtade mina hjul som har fått på sig nya sulor och va nere på skroten. Dock så blev det inga fjäderben då dom inte va i något bra skick.

                        Börjar få till formerna nu


                        Drog på mer spackel.


                        En liten sneakpeak allt är bara ditlagt.

                        Gick ut och la på ett till lager på mina covers



                        Och såhär blev slutresultatet! (Dammigt på bilderna och ja, det finns skavanker) Men detta va bara ett snabb-bygge till Elmia, Det ska vidarutvecklas senare

                        -----------------------------------------------------------
                        148.64dB i 43hz med 1800w (olabbat), i en icke dämpad v70.

                        Comment


                        • Re: Volvo S40 Seröst ljudbygge (GROUNDZERO)


                          Fick till det hyfsat i alla fall.

                          Och såhär ser det ut med LED-slingan igång Synd att bilderna blev suddiga bara...


                          Kopplade in basarna och provspelade också Då det ska vara full bil ner till elmia så fixade jag dit tratten, Helt ärligt så märkte jag inte någon stor skillnad på att ha nerfällda vs uppfällda säten

                          Monterade LED-slinga vid baslådan


                          Kopplade in slingan på en strömbrytare lite snabbt. Kopplade även in belysningen till voltmätaren på knappen då den bländar rätt fint vid körning i mörker.


                          Sen var det dags för utsidan Började att göra rent i skuffen.
                          Innan:

                          Efter: går att få till det bättre, menmen

                          Ser lite bättre ut än innan iallafall


                          Sen fick polaren för sig att han ville polera bilen, och det tackade jag ju inte nej till

                          Fixade till allt svart också

                          Blev en jäkla skillnad på alla lister osv!




                          -----------------------------------------------------------
                          148.64dB i 43hz med 1800w (olabbat), i en icke dämpad v70.

                          Comment


                          • Re: Volvo S40 Seröst ljudbygge (GROUNDZERO)

                            Sen blev man totalt ifrån spelad på A6 så det fick bli att bygga nya dörrsidor
                            Nya dörrsidor, 3kg polyester och 3m2 300g/m2 glasvibermatta inhandlat Även 2st "nya" fjäderben, men det är inget att lägga upp bild på precis.


                            (dålig bild) Så började lite smått på dörrsidorna. Tog bort mittendelen och därefter drog bort lite vinyl


                            Så nu är det bara att få bort all vinyl på dörrsidorna och ta bort all plast på dom. Därefter så är det bara att börja kapa upp och sedan hämta hem middar, diskanter och slutsteg hos Tunheden så man kan börja leta efter rätta vinklar och därefter börja att plasta

                            På vägen upp till Örebro för BRL-cupen Hög & rostig :/


                            Och lirade som högst 146.7dB Nytt PB!


                            Och dagen slutade med...

                            1a 129.9
                            3a Street Stock 4k
                            3a i 10.000kr klassen i BRL cupen.





                            Sammanfattning utav dagen: Lirade 146.1 kvalet. Sen blev det BRL cupen och då lirade jag 146.7 (Fällde upp ryggstöden lite). Därefter så blev det 145.5 (tror jag?) i SM kvartsfinalen? Då jag gjorde en rejäl tabbe och drog silvertejp i porten Menmen. Sen så blev det så att jag gick och vann Bassrace 129.9. (räknas dock "inte" då jag bara hade en motståndare ) Jag är iallafall nöjd med dagen då jag slog mitt PB med 0.7dB
                            -----------------------------------------------------------
                            148.64dB i 43hz med 1800w (olabbat), i en icke dämpad v70.

                            Comment


                            • Re: Volvo S40 Seröst ljudbygge (GROUNDZERO)

                              Kom hem för en stund sedan efter en 5 timmars visit hos Tunheden Jag och polaren fick med oss en del grejor


                              Det jag fick med mig hem 4x10" middar, 2x1.75" Horn, 2-kanals steg, 10m Sky High 2,5mm2 kabel och 2x 1m lågnivå kablar


                              Diskanterna är rätt stöddiga




                              Middarna


                              Gillar gallren som fasen!






                              10m Sky High 2,5mm2 kabel.


                              Steget som kommer att driva diskanterna.
                              -----------------------------------------------------------
                              148.64dB i 43hz med 1800w (olabbat), i en icke dämpad v70.

                              Comment


                              • Re: Volvo S40 Seröst ljudbygge (GROUNDZERO)

                                Sålde mina gamla dörrsidor igår också


                                Gamla framsystemet ur. Ska sättas i bakdörrarna inom en snar framtid


                                Blir att greja ikväll




                                Mdf-ringarna utsågade.


                                Letat vinklarna en stund. Men såhär får det bli


                                Det är taaajt och kan inte gör så mycket åt det heller...det funkar utan galler, men med galler kanske blir lite knivigt. Men det är bara att modda plasten i stolen

                                Taaajt.

                                Diskanten blev det bra med iallafall.






                                Det va så långt som jag hann idag. Imorgon kommer jag att fortsätta på dörrsidan och sedan kapa upp lite i dörren då det är ett jäkla djup på midbasarna så dom får inte plats. Efter det så ska jag börja med den andra sidan
                                -----------------------------------------------------------
                                148.64dB i 43hz med 1800w (olabbat), i en icke dämpad v70.

                                Comment

                                Working...
                                X