Announcement

Collapse
No announcement yet.

L På´t igen!

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • #46
    Re: L På´t igen!

    Originally posted by Frippe_L View Post
    Det har ja för mig han redan gjort förr, ibland känner kanske fel folk igen bilen ändå eller så har man stöldmärkning på rutorna med regnummer ingraverat.
    Jo det är ju sant.
    Ja den där etsningen är ett gissel.
    Dock är denna bilen betydligt mer anonym än hans förra vilket ökar chanserna om man låter bli att exponera regnummret.
    Audison Audioquest Autoleads E.A.D Focal Nakamichi Odyssey STP
    ACV, Dayton Audio, GAS, Kenwood, Supra

    Comment


    • #47
      Re: L På´t igen!

      Det finns ju folk som känner igen en modell på hur bakrutans rutram ser ut... eller vart fästerna till en orginal panel är..
      Det går inte att fota något som helst monterat i bilen som visar något utav bilen, om det skall vara "så man inte kan få fram vilken bil det rör sig om"...

      Bygglogg: SQW: TransFårrden

      Comment


      • #48
        Re: L På´t igen!

        Originally posted by zrken View Post
        Det finns ju folk som känner igen en modell på hur bakrutans rutram ser ut... eller vart fästerna till en orginal panel är..
        Det går inte att fota något som helst monterat i bilen som visar något utav bilen, om det skall vara "så man inte kan få fram vilken bil det rör sig om"...
        Har en kompis som kan säga vilken bilmodell det är bara han ser hur ljuskäglan ser ut när bilen kommer emot honom i kolmörker

        Comment


        • #49
          Re: L På´t igen!

          Originally posted by Noiseprojekt View Post
          Har en kompis som kan säga vilken bilmodell det är bara han ser hur ljuskäglan ser ut när bilen kommer emot honom i kolmörker
          Det är faktiskt lättare än man tror!
          (råkade fördriva en 4h kvällskörning med detta..!)

          Bygglogg: SQW: TransFårrden

          Comment


          • #50
            Re: L På´t igen!

            Det är tyvärr så... men ska nog kunna få upp någon bild på det som hannar i bilen.. :P
            Men tror det blir så att bilen förblir anonym, Det finns ställen där det går att se den, men där bara "kända" folk kan se... här inne så kan ju vemsomhelst se bilder och så, på gott och ont.
            Change is the only constant.




            https://www.facebook.com/groups/massql/

            Comment


            • #51
              Re: L På´t igen!

              Originally posted by Shidapu View Post
              Det är tyvärr så... men ska nog kunna få upp någon bild på det som hannar i bilen.. :P
              Men tror det blir så att bilen förblir anonym, Det finns ställen där det går att se den, men där bara "kända" folk kan se... här inne så kan ju vemsomhelst se bilder och så, på gott och ont.

              Fast det är ju inte sant med de sekretessinställningar som jag frågade om.
              Den är i plain sight där för mängder av folk oxå - när den där sidan känner för det.

              Bygglogg: SQW: TransFårrden

              Comment


              • #52
                Re: L På´t igen!

                Sant, men litar på att de dom är med där, inte har kriminella som vänner
                Change is the only constant.




                https://www.facebook.com/groups/massql/

                Comment


                • #53
                  Re: L På´t igen!

                  Det är trotts allt bara 2 meniskor i hela värden som vet vart bilen parketas
                  Change is the only constant.




                  https://www.facebook.com/groups/massql/

                  Comment


                  • #54
                    Re: L På´t igen!

                    Jaow. funderar på att leta rätt på en annan bildtjänst än garaget för mina egan grejjor... lite på samma tema. Kanske är det bara paranoia som spökar, eller så är det vettigt. Vad vet jag :/

                    Bygglogg: SQW: TransFårrden

                    Comment


                    • #55
                      Re: L På´t igen!

                      Nä, garaget har jag gett upp... även omdet finns någon bild på min bas som jag har nu, så får man jobba om man ska kunna leta reda på min bil från de bilderna.

                      Här är den bas jag har i bilen nu föresten.
                      Change is the only constant.




                      https://www.facebook.com/groups/massql/

                      Comment


                      • #56
                        Re: L På´t igen!

                        och en bild på hur den är monterad i bilen med.

                        Change is the only constant.




                        https://www.facebook.com/groups/massql/

                        Comment


                        • #57
                          Re: L På´t igen!

                          Originally posted by Shidapu View Post
                          och en bild på hur den är monterad i bilen med.

                          Du har inte funderat på att renskära mattan runt porten?

                          Med mattan indragen sådär måste det skapas både ordentlig turbulens och hinder för porten att fungera optimalt.
                          Roger Edvinsson
                          Åsiktsmaskin som ibland är ute och cyklar...
                          helst på saker av kolfiber :-)

                          Comment


                          • #58
                            Re: L På´t igen!

                            Den är fräst 45 grader, och ja det ska skäras lite...
                            Är mest och prövar ut lådan.
                            Change is the only constant.




                            https://www.facebook.com/groups/massql/

                            Comment


                            • #59
                              Re: L På´t igen!

                              Det har hänt lite nu... Dörrana har fått högtalarna vända.. så dom sitter monterade som dom ska... och OJ vad dom vaknade till liv!
                              Spelar lätt ner till 30Hz... lite dumma skrammel ljud från dörren när man vrider upp lite, Så ska nog förstära upp lite till när det ska kläs och göra slut giltiga monteringen..

                              Upptäckt lite strul med P90 boxen.. Middbas kanalerna mår inte bra... det är störningar och dist ut genom till dom... Mjutar jag höger sida, och har vänster på ... det som då kommer ut i höger kanal låter inte vackert... prövat byta steg och högtalare med samma resultat, det kommer ut boxen, slår jag på LP filter i steget så låter det bättre... men då är jag begränsad till 125Hz på midden... och med boxen inte vill dela längre ner än 200Hz, så har jag ett problem...

                              Ska först pröva att Jorda signal kablarna från säg subb och midd för att se om det gör någon skillnad.

                              Det jag tänker ta som nästa steg är att försöka låna en box och prova byta, och se om problemen försvinner, innan jag skickar in boxen på rep...

                              Så har du en P90 BOX runt Göteborg du är villig att låna ut 2 min för att kunna felsöka miss ljud ... hör gärna av dig =)
                              Change is the only constant.




                              https://www.facebook.com/groups/massql/

                              Comment


                              • #60
                                Re: L På´t igen!

                                Jag har en box men bor ju en bit bort...
                                Audi A4 B5 -98
                                Pioneer P90 + DEQP90
                                Sinfoni amplitude 50.4x
                                Sinfoni shadow 100.2
                                Sinfoni S165W x4
                                Sinfoni S100M
                                Sinfoni S25T

                                Vw up -12
                                På gång..
                                New car, hi end old school..

                                Comment

                                Working...
                                X