Announcement

Collapse
No announcement yet.

L På´t igen!

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Re: L På´t igen!

    Originally posted by Shidapu View Post
    Goodger Eagel F1 285-25-20 2st pluss montering på fälg
    Hoppas du inte kör en meter med dem innan du gjort en riktig hjulinställning
    Roger Edvinsson
    Åsiktsmaskin som ibland är ute och cyklar...
    helst på saker av kolfiber :-)

    Comment


    • Re: L På´t igen!

      Det kommer göras en 4hjuls inställning men tyvärr sitter vinterdäcken på nu, och bilen måste gå till och från jobbet ändå... nya däcken bör komma ons/tors, så ska dom in till en annan däck värkstad, och sedan ska det bokas hjulinstälning så fort jag får en tid när jag vet att jag har alla delar.
      Change is the only constant.




      https://www.facebook.com/groups/massql/

      Comment


      • Re: L På´t igen!

        Ett steg fram och 2 tillbaka...

        Först nya a-stolparna tar form, och kommer bli rigtigt bra...
        Och är färdig byggda... Dom ska bara på plats, ett klipps och en skruv...

        Sedan till det inte lika roliga...
        Under lördag morgonens byggande, så flög det in en geting... Har besök av dom lite då och då..
        Denna elaka lilla satans ....
        Ja landade på armen, presis när jag plockade undalite värktyg, från bordet där alla min th3 a stog och väntade på inkoppling... Ryckte till... Och pang.... Så landade th3an på golvet,och korgen i en miljon delar... Ok 6 men endå....

        Inte helt imponerad....
        Har dock, efter 3 timmar sökande hittade jag alla delar, och sedan med assistans av kemisk metall har jag pusslat ihop den igen...
        Ska ge mig på konen och upphängningen i morgon, med lite lim, och se om den låter som den ska igen.... Jag håller alla tummar, och alla fingrar i kors, för att den ska låta ok...

        Är inte så sugen på att måste köpa nya...
        Men måste man så måste man, men då är det slut tävlat tills sm...

        Håll tummarna så länge nu...
        Change is the only constant.




        https://www.facebook.com/groups/massql/

        Comment


        • Re: L På´t igen!

          Värre än 7 års olycka...
          Attached Files
          Change is the only constant.




          https://www.facebook.com/groups/massql/

          Comment


          • Re: L På´t igen!

            Tängtre jag skulle gjort en uppdatering nu då...

            TH3"aren gick att återställa med kemisk metall, och lite lim, säkerligen inte perfeckt, men bra nog att ingen hitils högt skilnad på höver/vänster sida...

            Nu står bilen inne på lackering för återställning efter inbrotts försök och sönderbrutet lås... IDIOTER...

            Så så ajg har en dörrsida lös och ska prov montera och prov spela lite olika mellan register...

            Har Mina wavecore i nu... och tängte pröva i tur och ordning, DLS Ultimate UR36 midd
            Focal 165 V2 middar och EAD 130HD middar, helt enkelt se vad jag får bäst resultat med... nog för provlysning ej sker i stereo, och med rätt steg, eller för den delen i bil, men måste se vilken midd som jag har att tillgå som helt enkelt låter bäst....

            Det gäller ju att vässa om man nu ska vara med på smNordican har vaknat till liv efter en twek sesion hos mica, som ska få ta över bilen och tweka tills hon är helt nöjd efter att middvalet är utfört....

            Så nu hoppas jag ju att bilen kommer tillbaka på fredag, så jag får något att leka med i helgen...
            Change is the only constant.




            https://www.facebook.com/groups/massql/

            Comment


            • Re: L På´t igen!

              Först...
              Det blev lite prov montering om än provesoriskt...
              det är rolgit hur olika element kan låda så olika...

              UR6" och Focal 165 &" provade och spelade...
              men valet föll ändå på EAD

              Nu Sitter EAD E130 monterat.... =)
              Lite pill innan jag fick in dom... men det gick... =)
              Nu har även dörrsidorna fått en seriös upp borrning för att få lite mera volym i lådorna, och lite mera midd i midden...
              hur fungerade det då...

              Jooo det är lite mer atack känns det som... är dock inte helt nöjd.. även om det är fantastiskt trevligt att ta en sväng med bilen...
              Det ska bli kul att se vad Mica kan hitta på...
              Det kommer twekas en MASSA nu innan SM 12 DAGAR KVAR...
              har lite funderingar på hur jag ska bygga och montera högtalar galler med, men realsistit sett kommer det nog inte hinnas med...
              Då jobb och livet rent allmänt tar lite tid med...

              Men det börjar dra ihop sig... Det ska twekas som bara den innan sm.. och sedan är det bara en grundlig tvätt och en dasmsugning som heter duga som ska till... sedan kan jag inte annat göra äna tt hoppas dommarna uppskattar och gillar det jag skapat med hjälp av miona vänner... och se hur långt det räcker...


              Ska tilllägga att även flickas lupo spelar nu...
              Vet inte om det kommer tråd på denna... men var uppe på BRL streat meet, och piskade skåp bilar... och detta är bara en snabb inslänging av lådor basar, steg och högtalare jag hadde liggandes...
              Vi hadde för någon vecka sedan en liten road tripp och kom över mera roligheter, så det finns risk/möjlighet att lupon kommer bli STYGG framöver... det är ioförsig ett par saker som ska klaffa för detta, mestadels hängandes på ekonomin, flickan behöver coils, och lite små pill med bilen innan vi kan börja spåra iväg på rigtigt...
              Målet då är instält på 160.. i lupo.... som bruks bil... sedan får vi väll se hur nära vi kommer... men 150+ nu med islängd låda, i stort odämpat, på en bas.... en bas till, en vägg kanske... lite dämpning, ett stag eller 2... vem vet vad som händer..... I
              Change is the only constant.




              https://www.facebook.com/groups/massql/

              Comment


              • Re: L På´t igen!

                Då var sm klart....

                Det slutade med en 1 plats...
                Kul och ovärkligt... nu blir det soffa, sedan sova... i morgon är det måndag och jobb igen..
                Change is the only constant.




                https://www.facebook.com/groups/massql/

                Comment


                • Re: L På´t igen!

                  Grattis till vinsten!

                  Comment


                  • Re: L På´t igen!

                    En SM-titel är det inte alla som får, jag bugar mig, och säger Grattis!
                    Följer ju din tråd.
                    -När smaker en blues som bäst?
                    -Hvaergang!

                    Keep The Devils music alive.

                    Alcohol does not make you FAT-it makes you LEAN........against tables, chairs, floors, walls and ugly people.

                    Comment


                    • Re: L På´t igen!

                      Ett stort grattis.

                      Hur såg dina poäng ut ?
                      Projekt: Golf MK3 goes LOUD !
                      Digital Designs & LW Audio

                      Comment


                      • Re: L På´t igen!

                        Grattis
                        Nu är det bara at komma tillbaka å göra samma sak i nästa klass

                        Bygglogg: SQW: TransFårrden

                        Comment


                        • Re: L På´t igen!

                          Tackar! Poängen såg... Ja, vet inte... Varierande... 212 och 238 ...

                          Absolut, vill minnas att jag sa att jag skulle plocka sm i rookie,
                          Advanste är dock en helt annan historia...
                          Men huvudet är oerhört fullt av idder, blir enklare, mindre, lättare, och mera extremt om planerna går i lås...
                          Change is the only constant.




                          https://www.facebook.com/groups/massql/

                          Comment


                          • Re: L På´t igen!

                            Gratulerar! Ska bli kul att se vad du hittar på framöver
                            Sponsor:
                            Bilstereohörnan - www.bilstereohornan.se
                            Tudor Batteries - www.tudor.se
                            Sonax Bilvård - www.sonax.se

                            Comment


                            • Re: L På´t igen!

                              Originally posted by ppk View Post
                              Gratulerar! Ska bli kul att se vad du hittar på framöver
                              Tackar... Joo då... Hehe... passa er i Advanst nästa år... :P
                              Change is the only constant.




                              https://www.facebook.com/groups/massql/

                              Comment


                              • Re: L På´t igen!

                                Kan ju slänga ut det här med....

                                Säljer mina DLS steg för att kunna löpa linan ut nästa år!

                                Ligger under köp&sälg...
                                Change is the only constant.




                                https://www.facebook.com/groups/massql/

                                Comment

                                Working...
                                X