Re: Hellboy Beetle MKII
Byggmässigt har det inte hänt något.
Däremot så har jag äntligen lagt lite tid att tweaka till den tekniska biten av bedömningen bättre. Ljudbilden hade blivit lite skev sen jag ändrade delningsfrekvenser och branthet.
Sänkte vänster mid ett snäpp, och justerade vänster diskant åt motsatt håll.
Sen ändra tidskompet lite efter det. Och nu börjar det sitta som det ska.
Bilder från Ljudia
Announcement
Collapse
No announcement yet.
Hellboy Beetle MKII
Collapse
X
-
Dags för en liten summering.
Det jag jobbade med innan Elmia (sub och mid) gav det resultat jag hoppades på.
Fått det bekräftat nu av 3 olika domare.
Efter Elmia gjorde jag radikala förändringar i inställningarna, då jag kände att jag hade kört fast. Ljud är inte alltid logiskt och det behöver man bli påmind om ibland. Ändrat både delningar och brantheter. Och nu börjar det mesta falla på plats. Och det märktes på bägge domarna igår på Sweetspot.
Nu har jagt lagt allt krut på det tonala, och under tiden har det tekniska blivit ostabilt. Både nivåer och tidskomp behöver trimmas om. Men något ska man ju ha att sysselsätta sig med.
Från mässan.
Leave a comment:
-
Det får man.Originally posted by Välljudsfantast View PostFår man inte några poäng för djupet=längre ut på motorhuven?
Men bedömningen är sån att det är en speciell låt som spelas. Och i den låten så är det, det instrument som hamnar närmast domaren som bedöms.
http://www.emmanet.info/wp-content/u...ebook-2015.pdf
Så det spelar ingen roll om det är nästan motorhuv i mitten.
Mitten på brädan i min bil ger samma poäng som mitten på brädan i en bil, där mitten av brädan ligger/sitter närmare föraren/domaren.
Leave a comment:
-
Får man inte några poäng för djupet=längre ut på motorhuven?
Leave a comment:
-
Det är inte hemligt.Originally posted by Landén View PostHalloj. Då jag var grymt impad på djupet i ljudbilden i din bil men mindre nöjd med mitt egna djup så undrar jag om du kan dela med dig av vad du fick för poäng på just djupet. Om du känner för det såklart.
Jag får ingen belöning poängmässigt för djupet. Ljudbilden ligger mitt på brädan, och bedöms efter det.
Leave a comment:
-
Halloj. Då jag var grymt impad på djupet i ljudbilden i din bil men mindre nöjd med mitt egna djup så undrar jag om du kan dela med dig av vad du fick för poäng på just djupet. Om du känner för det såklart.
Leave a comment:
-
byter gärna din p99 mot min mosconi 6to8 :P HAHA
Leave a comment:
-
ett tag trodde ja du körde basen trådlöst^^ sedan såg jag det vita strecketOriginally posted by octan View PostJo, det är något visst med svettiga basar.
Idag kom mitt nya batteri
Lagom högt och lagom långt.
Nu ska jag inte behöva vara orolig att inte bilen startar.

Nu är även visningsmaterialet uppdaterat.

Har visst 591 Euros kvar att handla för om jag vill
(innan 4000 Euros gränsen är nådd) Tävlar ju i Master 4000 för er som inte känner till mig.
Ser att jag haft ca 1000 sidvisningar på drygt 1 vecka. Trevligt! Känns som intresset på forumet är lite högre än på ett tag. Min tråd är ju förhållandevis lugn och inte så många inlägg.
Leave a comment:
-
Jo, det är något visst med svettiga basar.Originally posted by zrken View PostSvårt att hålla sig borta från doften av bränd bas

Idag kom mitt nya batteri
Lagom högt och lagom långt.
Nu ska jag inte behöva vara orolig att inte bilen startar.

Nu är även visningsmaterialet uppdaterat.

Har visst 591 Euros kvar att handla för om jag vill
(innan 4000 Euros gränsen är nådd) Tävlar ju i Master 4000 för er som inte känner till mig.
Ser att jag haft ca 1000 sidvisningar på drygt 1 vecka. Trevligt! Känns som intresset på forumet är lite högre än på ett tag. Min tråd är ju förhållandevis lugn och inte så många inlägg.Last edited by octan; April 10, 2015, 21:17.
Leave a comment:

Leave a comment: