Re: Snowgubbens 940
Absolut kan du köra så.. men håll koll på gain o delning bara...
Absolut kan du köra så.. men håll koll på gain o delning bara...

Började även att pilla med deras hållare medans musiken var igång och plötsligt förstod jag hur viktig det är med riktig montering. Ljudet blev flerfalldigt bättre och man fick mer tryck när man höll an det mot instrumentbrädan, så att hållaren blev stum emot brädan. Började även vrida och vända och insåg hur stor skillnad det blir beroende på montering samt riktning. 

Förhoppningen är att detta skall hinnas med samt montera den nylackade fronten, bygga avgasrör och besiktga den innan nästa helg. Kommer jag hinna? Jag har ingen aning men det återstår att se!

Mycket text och få bilder men hoppas ni överlever 

Mycket märkligt enligt mig men nu vet jag iallafall vart problemet är om det uppkommer igen!

Började med att bygga en liten hylla för batteriet så att det satt fast. Rotade fram två kabelskor med tillhörande kablar från en gammal Skördetröska och började mäta ut längden på dem. Har faktiskt aldrig varit med om maken till så hård kabel! Trots värme så gick den knappt att böja, så mycket våld krävdes för att få dem på plats.

Avslutar med en bild som den såg ut idag! Ser förjäklig ut men är besiktningstider nu så den får vara sån ett tag framöver 

Dock gav jag DDn aldrig en ärlig chans men den får stå på hyllan nu! 

Comment