Announcement

Collapse
No announcement yet.

Ska bygga lite i min golf IV

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Ska bygga lite i min golf IV

    Hejsan har en 3 dörrars golf IV -99 som jag tänkte bygga lite i.
    Planerna är 2 st DD3515 2x2 1 bakom varje framsäte, blir nått vägg liknande eftersom baksätet i en 3 dörrars bil är relativt odugligt ändå bara jobbigt att ta sig i och ur.

    Slutsteg ska preliminärt bli 2 st dynabel bf7501 men saknar för tillfället 1 slutsteg, pga inkompetent person som bränt det, så om nån har ett liggandes så hör gärna av er alternativt 2 st andra steg i samma spec eller 1 som lämnar ca 5k wrms i 2 ohm.

    Batteri har jag för tillfället ett stinger spp2150

    Högtalare är inte bestämt riktigt än men använder det som jag har liggandes till att börja med
    1 kit pioneer ts-c171prs
    1 kit pioneer ts-c131prs

    har även ett dls r6a kit liggandes

    som 2 kanals slutsteg så har jag
    1st gzna 2800x
    1st rockford t3002
    2st dynabel 1502
    vet dock inte riktigt vilka som kommer användas till vad.

    Detta bygge kommer mest va som tidsfördriv och nöje men kommer att bygga lådorna så att de ska gå att pressa ur ordentligt

    om nån har tips på vad när och hur hör gärna av er bygget kommer starta under början av nästa vecka, ska börja klura ut hur de ska se ut nu under denna veckan.

    mvh

  • #2
    Re: Ska bygga lite i min golf IV

    golf gillar 3515 hade 2 3515 i min golf variant ja å ett m4a å jösses va det spela

    Comment


    • #3
      Re: Ska bygga lite i min golf IV

      Jo man hoppas ju att de ska tycka om varann

      Har lite funderingar, eftersom jag är ganska färsk i detta med att bygga så att det ska spela någorlunda högt
      Inser att jag måste uppgradera högtalarna i bilen tror inte de pioneer och dls en jag har orkar med....
      Skulle vilja ha nått som verkligen piper på lite grann, budget är ca 2000-3000 per kit.
      så om nån har tips eller egna erfarenheter så dela gärna med er. Är ju inte alltid så att det dyraste är bäst heller

      Sen har jag en fundering angående basarna, dynabel bf7501 som jag tänkte köra med är ju linkable, 2500 wrms st i 1 ocm eller 4500 wrms link i 2 ohm... min fråga är vad är lämpligast att köra dom i?

      Comment


      • #4
        Re: Ska bygga lite i min golf IV

        http://bilstereoforum.se/album.php?a...pictureid=2122

        http://bilstereoforum.se/album.php?a...pictureid=2121

        http://bilstereoforum.se/album.php?a...pictureid=2123

        kort på lite grejer som ska i har ev fått tag på ett till bf7501 steg så har det mesta för att kunna få klart ganska snabbt

        köpte även insynsskydd ala biltema super mörk toning har man ju lite bättre förutsättningar att ha grejerna kvar ett tag.

        ska försöka betsälla spån i morgon hade jag tänkt sen börja modda om lite här och där .
        Last edited by beebopp; March 10, 2013, 18:33.

        Comment


        • #5
          Re: Ska bygga lite i min golf IV

          ska börja med lådritningarna nu men fattar inte riktigt hur jag ska räkna ut den.
          såp om nån kan och vill hjälpa så vore jag tacksam

          ska bli en låda som spelar både musik och kunna spela högt i.

          blir 2 st dd 3515 2x2 spec http://www.ddaudio.se/produkter/bill...-designs-3500/

          skulle vilja ha en basreflex med slotport men vet absolut inte hur man räknar porten...

          mvh

          Comment


          • #6
            Re: Ska bygga lite i min golf IV

            http://www.ddaudio.com/tech-support/...he-dd-box.aspx

            Jag skulle gjort en låda på 300L och en port på 1000cm2 börja med en 40-40cm lång port, och korta eller förläng beroende på...


            Originally posted by beebopp View Post
            ska börja med lådritningarna nu men fattar inte riktigt hur jag ska räkna ut den.
            såp om nån kan och vill hjälpa så vore jag tacksam

            ska bli en låda som spelar både musik och kunna spela högt i.

            blir 2 st dd 3515 2x2 spec http://www.ddaudio.se/produkter/bill...-designs-3500/

            skulle vilja ha en basreflex med slotport men vet absolut inte hur man räknar porten...

            mvh
            Change is the only constant.




            https://www.facebook.com/groups/massql/

            Comment


            • #7
              Re: Ska bygga lite i min golf IV

              ok tack så mycket för hjälpen.
              Har gjort en ritning efter dessa volymer blir en sväng till brädgårn i morgon och köpa material

              Comment


              • #8
                Re: Ska bygga lite i min golf IV

                Går sakta men säkert framåt har byggt färdigt grundlådan ska nu regla lite i den så den blir stabilare och sätta en skiva till som baffel.
                Porten ska det rundas hörn spacklas och slipas lite på.
                har köpt kablar säkringar med hållare, även införskaffat 4 st mtx rtx658 som mid basar samt en uppsättning b2 hntt diskanter, skulle haft b2 8 or från början men dessa fick dessvärre inte plats efter att den lilla lådan hamnat i bilen
                Prövade lådan löst på golvet med ca 1000wrms tot och den flyttar sjukt med luft, så ska bli intressant och se hur det blir med 2500wrms styck inne i bilen.
                Attached Files

                Comment


                • #9
                  Re: Ska bygga lite i min golf IV

                  Det här ser helt klart manligt ut

                  Bygglogg: SQW: TransFårrden

                  Comment


                  • #10
                    Re: Ska bygga lite i min golf IV

                    jo de blir förhoppningsvis ett litet monster när det är färdigt
                    har idag införskaffat ett bf7501 steg till. enda som saknas nu är ett optima batteri som är beställt samt 4 st mtx 658trx 6,5 som var restade och en bil till frugan så hon har nått att åka i, sen är de monteringsdags
                    Attached Files

                    Comment


                    • #11
                      Re: Ska bygga lite i min golf IV

                      Var hittar du de där stegen? =)

                      Bygglogg: SQW: TransFårrden

                      Comment


                      • #12
                        Re: Ska bygga lite i min golf IV

                        Originally posted by zrken View Post
                        Var hittar du de där stegen? =)
                        köpte de på dynabel as i oslo var ändå där och hälsade på mitt arbete

                        Comment


                        • #13
                          Re: Ska bygga lite i min golf IV

                          Dom där stegen är inge vidare! OM inte dom byggts om...
                          Har haft 2st.. Dom saknar spänningsvärn och går väldigt lätt sönder OM dom nu inte har åtgärdat de felet! spänningen blir för låg,POFF. Spänningen blir för hög,POFF.... Men dom lämnar ruskigt med effekt helt klart...
                          Hoppas du inte fick måndags exemplar som jag fick! =)

                          Kommer spela brutalt!
                          se bara till att ha rikligt med ström

                          Comment


                          • #14
                            Re: Ska bygga lite i min golf IV

                            Originally posted by BJonsson View Post
                            Dom där stegen är inge vidare! OM inte dom byggts om...
                            Har haft 2st.. Dom saknar spänningsvärn och går väldigt lätt sönder OM dom nu inte har åtgärdat de felet! spänningen blir för låg,POFF. Spänningen blir för hög,POFF.... Men dom lämnar ruskigt med effekt helt klart...
                            Hoppas du inte fick måndags exemplar som jag fick! =)

                            Kommer spela brutalt!
                            se bara till att ha rikligt med ström
                            Utifra den info`n jeg har fått : Skal Dom stegen ha spenningsværn , både på for høy og for lav volt.
                            10 x Norwegian Champion
                            Det er bare å skru opp.
                            Team Re-Loud...World record holder ssnw 165.8 dB
                            SS NW 4 stk DD m4a och 1 stk DD Z 18 = 165.9 dB

                            Comment


                            • #15
                              Re: Ska bygga lite i min golf IV

                              Originally posted by BJonsson View Post
                              Dom där stegen är inge vidare! OM inte dom byggts om...
                              Har haft 2st.. Dom saknar spänningsvärn och går väldigt lätt sönder OM dom nu inte har åtgärdat de felet! spänningen blir för låg,POFF. Spänningen blir för hög,POFF.... Men dom lämnar ruskigt med effekt helt klart...
                              Hoppas du inte fick måndags exemplar som jag fick! =)

                              Kommer spela brutalt!
                              se bara till att ha rikligt med ström
                              Är väll så med de flesta steg som lämnar lite mer effekt att de blir lite känsligare med ström sen så får man ju vad man betalar för också är ju inte speciellt dyra om specarna stämmer någorlunda

                              Comment

                              Working...
                              X