Announcement

Collapse
No announcement yet.

Lek med fruns golf

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Lek med fruns golf

    Ja min fästmö ska få en bil när hon tagit körkortet. Hon älskar rosa, så vad är mer perfekt än en rosa golf mk2? Billiga i drift och lätta att köra.

    Bilder:

    Angelica gillar att lackera detaljer alá epa-style.


    Men för att kunna åka i bilen måste man självklart ha lite billjud med, eller hur grabbar o flickor?

    Bilder:

    Tyget spänns fast.

    Polyester utsmetat.

    Täck med glasfibermattan.

    Rensa bort skit och kolla passformen. Perfekt!

    Bort med allt jobbigt tänkbart tyg och påbörja spacklingen.

    Slipa spackla, slipa spackla..

    På med slipgrund för att enklare se vart missarna är. Slipgrund kan ses som onödigt då det ända ska kläs, men jag vet att det är seriöst gjort

    Info:
    Kenwood BT92
    Framsystem: Inte bestämt var hon får ännu (Just nu SV165 och ST25) Tycker det känns lite overkill.
    Bas: Okänt än så länge
    Slutsteg: Okänt (Just nu dubbla Hertz EP4X)

    Ptja.

    Jag tror hon kommer bli nöjd till slut! Nu är funderingarna på flockning från hennes sida, tro vilken färg kombination hon får för sig?

  • #2
    Re: Lek med fruns golf

    Självklart ska det vara ljud i frugansbil

    Dörrsidan ser nedrans clean ut med slipgrund. Härligt.

    Är lite nyfiken, de här SV165, hur lågt fungerar det att dela dom och ändå ha piggt med middbas?

    Surk

    Bygglogg: SQW: TransFårrden

    Comment


    • #3
      Re: Lek med fruns golf

      Originally posted by zrken View Post
      Självklart ska det vara ljud i frugansbil

      Dörrsidan ser nedrans clean ut med slipgrund. Härligt.

      Är lite nyfiken, de här SV165, hur lågt fungerar det att dela dom och ändå ha piggt med middbas?

      Surk
      Beror helt på hur högt du vill spela. Har prövat dom i 60hz, låter hur piggt som helst. Därimot kan du inte spela lika högt, tendens att bli varma

      Comment


      • #4
        Re: Lek med fruns golf

        Okay, det låter i regel med vad jag trodde.
        Fs på 125hz och rätt litet xmax ger rätt mkt uppförsbacke neråt i frekvens gissar jag.

        Bygglogg: SQW: TransFårrden

        Comment


        • #5
          Re: Lek med fruns golf

          Originally posted by zrken View Post
          Okay, det låter i regel med vad jag trodde.
          Fs på 125hz och rätt litet xmax ger rätt mkt uppförsbacke neråt i frekvens gissar jag.
          Exakt. Dom slår som åska guden ungefär. Men tycker ändå att det är fränt att dom låter så pass bra som dom gör, med tanke på vad det är för element. Helnöjd med de 3-par jag har.

          Comment


          • #6
            Re: Lek med fruns golf

            korgen ser dock lite klen ut faktiskt, lite synd!
            för dom spelar på bra!

            Comment


            • #7
              Re: Lek med fruns golf

              Tjena! Du får ursäka en dum fråga här, hoppas de är okej!

              Jo de är så att jag ska ge mig på att plasta dörrsidor för första gången och jag har ett problem.

              Mina dörrsidor är ju gjorda av typ papp eller vad man ska kalla de, de är till en 240. Funkar de att ta bort de nedre delen av tyget och sen plasta på den där så kallade pappen? eller kommer de slå sig eftersom att pappen inte är så stark i sig själv? Har nämligen kommit över ett par schysta iofs fejk läder men jag vill inte sabba hela dörrsidan. Därför vill jag bara ta bort en del utav dörrsidans ''skinn'' tror du att min idé kan fungera?

              Ursäkta en dum fråga men jag har aldrig plastat dörrsidor, och framför allt inte på ett sånt här matrial.
              SM 3a Bassrace 129,9 2013

              Sponsorer :
              Anderssons bilservice
              Persbylånga 120, 748 94 Örbyhus
              0295-10850

              sigpic

              Comment


              • #8
                Re: Lek med fruns golf

                Originally posted by Eriksson_97 View Post
                Tjena! Du får ursäka en dum fråga här, hoppas de är okej!

                Jo de är så att jag ska ge mig på att plasta dörrsidor för första gången och jag har ett problem.

                Mina dörrsidor är ju gjorda av typ papp eller vad man ska kalla de, de är till en 240. Funkar de att ta bort de nedre delen av tyget och sen plasta på den där så kallade pappen? eller kommer de slå sig eftersom att pappen inte är så stark i sig själv? Har nämligen kommit över ett par schysta iofs fejk läder men jag vill inte sabba hela dörrsidan. Därför vill jag bara ta bort en del utav dörrsidans ''skinn'' tror du att min idé kan fungera?

                Ursäkta en dum fråga men jag har aldrig plastat dörrsidor, och framför allt inte på ett sånt här matrial.
                Det du kan göra för att undvika att det slår sig, är att du tillverkar en ram med ett kors i av något stabilt virke, som du kan förankra dörrsidan i tills det är färdigplastat och stabilt
                Sponsor:
                Bilstereohörnan - www.bilstereohornan.se
                Tudor Batteries - www.tudor.se
                Sonax Bilvård - www.sonax.se

                Comment


                • #9
                  Re: Lek med fruns golf

                  Originally posted by ppk View Post
                  Det du kan göra för att undvika att det slår sig, är att du tillverkar en ram med ett kors i av något stabilt virke, som du kan förankra dörrsidan i tills det är färdigplastat och stabilt

                  Okej satt min idé fungerar? Jag har nån mindre form av reglar man kanske skulle kunna använda. Dom är stabila Sen tänkte jag använda frystejp att göra formerna med, Jag använda de när jag plasta covers till en BMW. Dock va de för att de va svårt å komma å med tyg. Men kan de funka med tejp även till dörrsidorna?
                  SM 3a Bassrace 129,9 2013

                  Sponsorer :
                  Anderssons bilservice
                  Persbylånga 120, 748 94 Örbyhus
                  0295-10850

                  sigpic

                  Comment

                  Working...
                  X