Announcement

Collapse
No announcement yet.

subaru 1800 brat. lite disco ljud

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Re: subaru 1800 brat. lite disco ljud

    Originally posted by ChriZtoffer View Post
    Mitt tips, åk till en butik och lyssna och lär! Det spelar ingen roll vad vi rekommenderar för grejer om du inte kan utnyttja dom riktigt, den hjälpen ska du dock kunna få i butik. Sen är det lite svårt att rekommendera högtalare över nätet, det jag tycker låter bra kanske du tycker låter skärp och vise verca.
    Okej tack för tippset. Men jag vill ha referenser av en privat peron och inte en säljare:-\ sen vill jag härna kunnablyssna på ljudet i en bil å ite på en demo vägg. Denör ju dag å natt:-\ så de gör de nästan bara svårare att avgöra. Men jag får väll kicka iväg å kicka i väckan ialla fall.

    Comment


    • Re: subaru 1800 brat. lite disco ljud

      Problemet med att få tips från en annan person över nätet är att det är just den personens smak och tycke som gäller, vilket kanske inte alls överensstämmer med hur du vill ha det! Sen bör du börja med att bestämma dig för hur mycket du vill lägga då det finns kit för allt från 500kr upp till 100.000kr, och är det bara spela högt för folk utanför bilen som gäller eller ska du ha nåt som trycker på inne i kupén, viktigt att det låter bra också? En bra säljare ska kunna hjälpa dig med såna saker och demonstrera en del av sitt utbud! Om du sen har gjort i ordning dörrsidorna så bör du även få kunna prova nåt kit i just din bil, men en provlyssning på vägg säger iaf en del om högtalarens karaktär.
      Mitt projekt: Volvo V60
      BRL - B2 & Dayton

      More to come...

      Comment


      • Re: subaru 1800 brat. lite disco ljud

        Originally posted by ChriZtoffer View Post
        Problemet med att få tips från en annan person över nätet är att det är just den personens smak och tycke som gäller, vilket kanske inte alls överensstämmer med hur du vill ha det! Sen bör du börja med att bestämma dig för hur mycket du vill lägga då det finns kit för allt från 500kr upp till 100.000kr, och är det bara spela högt för folk utanför bilen som gäller eller ska du ha nåt som trycker på inne i kupén, viktigt att det låter bra också? En bra säljare ska kunna hjälpa dig med såna saker och demonstrera en del av sitt utbud! Om du sen har gjort i ordning dörrsidorna så bör du även få kunna prova nåt kit i just din bil, men en provlyssning på vägg säger iaf en del om högtalarens karaktär.
        Okej tack så mycke. A de är ju de vad man ska ha för buddget. Jag hade tängt att kanske kunna tävla med bilen och även ställabut den nör den är klar. Så de blir inte lätt att ha en ljudbil och en "busbil"

        Comment


        • Re: subaru 1800 brat. lite disco ljud

          Har du funderat nåt på vad du vill tävla i då? Finns ju en del tävlingsgrenar såsom SQ, dBDrag, Bassrace och Psychlone (tror dock den klassen skulle läggas ner till i år).
          Mitt projekt: Volvo V60
          BRL - B2 & Dayton

          More to come...

          Comment


          • Re: subaru 1800 brat. lite disco ljud

            åk till Patrik på Brl Trollhättan
            Skjyst kille med mycket kunnande av både vad som funkar ihop och hur man monterar det,

            Sätt en budget på typ 15000 kr
            Lägg tid på monteringen med ordentliga bafflar.

            Bättre med få högtalare av bra kvalite än många av lite "Sämre"

            Du kan köpa framsystem för 500 kr med ordentlig montering
            och det låter bättre än ett framsystem för 4000 kr med dålig montering

            har du plats för högtalare i panelen?

            Då skulle jag monterat
            Koaxialer i panelen
            6.5or i dörrarna
            och basar bak

            Såhär hade jag i V40

            koaxer drevs av ett 2 kanalssteg
            6.5 or drevs av ett 2 kanalssteg
            basar drevs av ett monoblock

            Comment


            • Re: subaru 1800 brat. lite disco ljud

              Originally posted by The one n only View Post
              åk till Patrik på Brl Trollhättan
              Skjyst kille med mycket kunnande av både vad som funkar ihop och hur man monterar det,

              Sätt en budget på typ 15000 kr
              Lägg tid på monteringen med ordentliga bafflar.

              Bättre med få högtalare av bra kvalite än många av lite "Sämre"

              Du kan köpa framsystem för 500 kr med ordentlig montering
              och det låter bättre än ett framsystem för 4000 kr med dålig montering

              har du plats för högtalare i panelen?

              Då skulle jag monterat
              Koaxialer i panelen
              6.5or i dörrarna
              och basar bak

              Såhär hade jag i V40

              koaxer drevs av ett 2 kanalssteg
              6.5 or drevs av ett 2 kanalssteg
              basar drevs av ett monoblock
              Okej tackar. Jo platts för att knö in en del finns ju verkligen :-P men de är ju den ekonomiska balansen som ttycker mig. Men jag fårbåkabtill en butik å se vad dom sejer och om jag tycker deras argument låter vettiga.

              Comment


              • Re: subaru 1800 brat. lite disco ljud

                så där inga bilder idag tyvär jag har fixat en luft kompressor som går.på 12 volt. så jag ska undrsöka om man kan fixa bälgar med. haha fan va fräckt. och nu på fredag ska jag åka runt i lite ljudbutiker å prata med folk om mina ideer och provlysna lite.

                Comment


                • Re: subaru 1800 brat. lite disco ljud

                  jag har stor förståelse för att folk har noll intresse för migh n'är jag är ny på forumet och startar en "död" tråd:/ jag är klar med nöjes bilen nu ialla fall. så har jag handlat ett slutsteg till braten med. så nästa helg blir de rost lagning om jag har råd att köpa gas.

                  halvtaski vidio filmad av kommpisen vid upstarten efter vinter vilan
                  något att se på i alla fall
                  http://www.youtube.com/watch?v=WA2110R_Zcc

                  Comment


                  • Re: subaru 1800 brat. lite disco ljud

                    Så behöver du inte känna hörrö!
                    Det är lite allmänt idlande överallt... sedan är jag säkert inte ensam om att få "notifcations" på email... och då läser man dem där i första läget..

                    Bygglogg: SQW: TransFårrden

                    Comment


                    • Re: subaru 1800 brat. lite disco ljud

                      Du har ju nästan 5000 views och du har knappt kommit igång? Nu har det ju varit dött ett par veckor, men så fort det kommer bilder framförallt, så rullar ju kommentarerna in. Bara att köra på!
                      Sponsor:
                      Bilstereohörnan - www.bilstereohornan.se
                      Tudor Batteries - www.tudor.se
                      Sonax Bilvård - www.sonax.se

                      Comment


                      • Re: subaru 1800 brat. lite disco ljud

                        Tack så mycke. Jag tycker det ska bli riktigt kul. Att få starta igång med denna bilen snart. Det ör ju en väldigt ful och ovanlig bil. Så de ska bli intresant att se om man kan få folk att höja på ögonbrynen för den.

                        Comment


                        • Re: subaru 1800 brat. lite disco ljud

                          Originally posted by subaru_killen View Post
                          Tack så mycke. Jag tycker det ska bli riktigt kul. Att få starta igång med denna bilen snart. Det ör ju en väldigt ful och ovanlig bil. Så de ska bli intresant att se om man kan få folk att höja på ögonbrynen för den.
                          Det som drar folk är bilder, bilder och lite mer bilder
                          SM-guld 2007 och 2008.
                          Hållt på med bilstereo sen innan de flesta på forumet var födda

                          Comment


                          • Re: subaru 1800 brat. lite disco ljud

                            så efter som imprezan är körbar igen så har jag börjat med denna fasansfulla bäst.
                            så här har ni som alla tycker om.

                            idag han och orkade jag bara slipa klart och lacka golvet samt börja med dämpningen.

                            BILDER TILL folket



                            sen så måste man ju ha lite dämpmattor om man ska ha bra ljud.


                            detta va vad jag orkade med idag mer bilder och uppdateringar på denna tråd kommer de bli nu framöver

                            Comment


                            • Re: subaru 1800 brat. lite disco ljud

                              Bra början iaf, fortsätt så.
                              Sponsor 2015: www.Ljudbyggaren.se

                              www.garaget.org/Frippe_L

                              Svensk Mästare 2012 i Street Stock
                              Svensk Mästare 2011 i Street 100A
                              Svensk Mästare 2010 i ESPL MASTER

                              Comment


                              • Re: subaru 1800 brat. lite disco ljud

                                Originally posted by Frippe_L View Post
                                Bra början iaf, fortsätt så.
                                haha a något som har men själva ljudbyget att göra hehe

                                Comment

                                Working...
                                X