Announcement

Collapse
No announcement yet.

Audi A4 Avant -07 Hertz, första bygget

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • #46
    Re: Audi A4 Avant -07 Hertz, första bygget

    Snyggt som fan.. detta skal följas..
    Mini Cooper goes Pioneer
    http://www.bilstereoforum.se/showthread.php?t=36531
    Volvo V50
    http://www.bilstereoforum.se/showthread.php?t=34708

    Sponsorer som håller mig flytande:
    Pioneer, Stinger

    Comment


    • #47
      Re: Audi A4 Avant -07 Hertz, första bygget

      Fyfan va snyggt och stort tack för idé och inspiration. Småkopierar detta tillvägagångssätt för mitt bygge om det är ok

      Grymt bra jobbat!
      Sponsorer:
      Bilstereohörnan
      Banner Batterier
      Iceled Electro Styling

      Lite länkar:
      MM Audio på Facebook
      Massive Audio
      Min Garagetsida

      Comment


      • #48
        Re: Audi A4 Avant -07 Hertz, första bygget

        Skitkul att få så fin feedback från detta forum, betyder lite extra mycket när det är mitt första bygge för att ta mig an framtida projekt också!
        Så tack allesammans!

        @Skapligt, självklart! Är bara glad om jag lyckats med något som ni erfarna byggare skulle ha nytta av.
        2007 Audi A4 Avant 2.0 TQ 6MT S-Line

        Comment


        • #49
          Re: Audi A4 Avant -07 Hertz, första bygget

          Och här kommer då resten av jobbet jag gjorde på lådan innan ryggen blev ditsatt.
          För att fästa den bockade jag en bit aluminium i rätt vinkel mot ryggen och satte islagsmutter på insidan, för att fästa den mot golvet i bilen använde jag skruv och mutter.
          Kontakterna för basarna blev två par "Supra Boxcon" som också fick en aluminiumbit för lite snyggare utseende.















          Alla hål blev igenspacklade och slipade släta, sen målade jag först med nån svart sprayfärg för att sedan lägga några lager klarlack på för att även kunna foliera lådan precis som slutstegsplattan.






          Folierad med mattsvart 3M Scotchprint, täta kontakterna, 6mm2 kabel med krympslang och lödda ringskor, dämpull och sist fäste jag loggon med en tunn o stark dubbelhäftande tejp.























          2007 Audi A4 Avant 2.0 TQ 6MT S-Line

          Comment


          • #50
            Re: Audi A4 Avant -07 Hertz, första bygget

            Mkt snygg och clean låda , bra gjort!
            "Sound by Hewi"

            Blue eMotion by heWi

            Comment


            • #51
              Re: Audi A4 Avant -07 Hertz, första bygget

              Finns inte annat att säga än SNYGGT! Syns då verkligen inte att det är ditt första bygge!
              Mitt projekt: Volvo V60
              BRL - B2 & Dayton

              More to come...

              Comment


              • #52
                Re: Audi A4 Avant -07 Hertz, första bygget

                Ser professionellt ut, låter det bra med?
                Audi A6 2,4 Quattro
                HU: Pioneer P88RS FRONT: Dynaudio Esotec MW 162 GT
                Dynaudio T-100 STEG: DLS Genesis Q90x

                Comment


                • #53
                  Re: Audi A4 Avant -07 Hertz, första bygget

                  Tack Hewi & ChriZtoffer!

                  Originally posted by t0mas View Post
                  Ser professionellt ut, låter det bra med?
                  Nu har ju jag dessvärre inte mycket till referenser, men för mina öron har det spelat upp till förväntan! De bekanta jag har som har lite mer pejl och lyssnat på tävlingsbilar har inte heller varit besvikna.
                  Dörrarna spelar riktigt skönt, mille'na levererar riktigt fint ljud och har aldrig blivit jobbiga eller skrikigt när jag åkt längre turer.
                  Kan inte annat än rekommendera Hertz!
                  2007 Audi A4 Avant 2.0 TQ 6MT S-Line

                  Comment


                  • #54
                    Re: Audi A4 Avant -07 Hertz, första bygget

                    Till sist vill jag återigen tacka för all fin kritik jag fått, gjort hela bygget ännu mer tillfredsställande speciellt från folk här som ägnar sig åt denna hobby nästan dagligen!
                    Jag är nöjd med ljudet och vad jag åstakommit, med den budget/erfarenhet/verktyg känner jag att jag nådde nivån jag satte när allt började.
                    Stereon är redan såld och ska sätta in en Pioneer 80PRS till våren när bilen ska ur garaget igen, som förhoppningsvis ska märkas med bättre EQ, tidskomp och filter som jag saknade i dubbeldin'en.
                    Kommer nog tyvärr inte utveckla ljudet mycket i denna bilen då jag har mycket annat före på en lång lista, men detta är absolut inte sista ni ser av mig!
                    Har redan nya ideér som flyter runt, kanske blir ombyggnad nästa vår men då kommer tråden upp vid byggstart så ni får följa mer under projektets gång.

                    Tack igen till Bilradiohuset och Markus som jag varmt rekommenderar!

                    Annars får jag tacka för mig, hoppas ni gillat mitt bygge och är det nått ni undrar över är det bara fråga på!


































                    2007 Audi A4 Avant 2.0 TQ 6MT S-Line

                    Comment


                    • #55
                      Re: Audi A4 Avant -07 Hertz, första bygget

                      Snyggt!! Riktigt bra jobbat!

                      Comment


                      • #56
                        Re: Audi A4 Avant -07 Hertz, första bygget

                        Härligt att se att det fortfarande finns personer med öga för detaljer och som redan i sitt första bygge visar vart skåpet skall stå. ;-)

                        Kvalitativa installationer blir mer och mer sällsynta och det är riktigt roligt att följa denna typ av byggtrådar, och det är nog inte någon som läst tråden som inte tänkt - "aha" smart... Det snor jag.
                        Hoppas det låter lika bra som det ser ut.
                        Roger Edvinsson
                        Åsiktsmaskin som ibland är ute och cyklar...
                        helst på saker av kolfiber :-)

                        Comment


                        • #57
                          Re: Audi A4 Avant -07 Hertz, första bygget

                          Riktigt snyggt och cleant bygge, bra jobbat!

                          Comment


                          • #58
                            Re: Audi A4 Avant -07 Hertz, första bygget

                            En sak som slog mig nu, varför gjorde du inte lådan portad när du ändå hade så mycket outnyttjad volym? Sen en liten detalj, texten på basarna är tänkt att vara riktad rakt upp, då blir även gallren rätt.
                            Mitt projekt: Volvo V60
                            BRL - B2 & Dayton

                            More to come...

                            Comment


                            • #59
                              Re: Audi A4 Avant -07 Hertz, första bygget

                              Originally posted by ChriZtoffer View Post
                              En sak som slog mig nu, varför gjorde du inte lådan portad när du ändå hade så mycket outnyttjad volym? Sen en liten detalj, texten på basarna är tänkt att vara riktad rakt upp, då blir även gallren rätt.
                              Ville väl rikta mig lite mer mot SQ och ville ha snygg tight bas.. Sen efter vad jag fann angående just HX250 spelar den tydligen inget vidare portat, var också då rädd för "flåsljud" eller vad den tekniska termen heter..

                              De där med gallren hade jag ingen aning om.. Undrar dock vad jag tycker är mer störande, gallren på sniskan eller texten 90 grader "fel"!
                              Det är sånna här val vid detaljer där inte allt kan bli helt rätt som kan driva mig till vansinne..

                              Tack till alla ovanstående!
                              2007 Audi A4 Avant 2.0 TQ 6MT S-Line

                              Comment


                              • #60
                                Re: Audi A4 Avant -07 Hertz, första bygget

                                väldigt stilrent, ser ut att vara seriöst och väl utfört arbete!
                                \m/

                                Comment

                                Working...
                                X