Announcement

Collapse
No announcement yet.

Loweanns brukisbil: Golf mk2

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Loweanns brukisbil: Golf mk2

    Tjoho då var man här igen!

    Då förra bilen fick bosätta sig på skroten så införskaffades en rostig vit mk2a!

    Lagat lite rost och skit men nog fan tittar den fram nu i vinter igen, dock fuskades det bara ihop lite lätt.

    I denna bilen har jag för första gången lagt lite energi på ett framsystem som består av : 2st kit från gladen audio, SQX DUAL som drivs av ett mosconi as 200 4 :-)

    Basen i bilen är en ground zero nuclear 12" som får power från ett DD m3


    Fick på dörrarna igår kväll! Och ikväll försökte jag skicka i baslådan som satt i förr, men det är väl klart att den inte ville poppa igång direkt. Felsöker ännu.


    Lite bilder på vad som hänt:



    4 kanals mosconi as 200



    Basen, en 12" Ground Zero nuclear



    Par dagar efter inköpet



    Vintersulor på plats!



    Då lådan ville spela




    Lite filter jämförelse. Billiga gz vs gladen audio




    Under golvet där bak, 2 st 95ah banner



    Lite stabilare dörrsidor med glasfiber och polyester. Hört att de inte skadar



    När inga dörrsidor fanns kom jag på att jag hade ett b2 kit liggandes som egentligen skulle in i min gamla audi. Inte för att det lirade bra men man slapp ju höra enbart dubb som river asfalt :-)



    Basen i sin målade låda



    Dörrar dämpade med silent coat, och självklart har man aldrig turen med sig. Fick kapa bort plåten lite på var sida




    Lite högtalarmontering och kabeldragning




    På plats, bara diskanter kvar (som nu är på plats)







    Golv på plats !




    Kommer dämpa dörrsidorna med framöver. Just nu -> FELSÖKA varför basen ej vill poppa!
    Member of Team 1

  • #2
    Re: Loweanns brukisbil: Golf mk2

    Ser riktigt bra ut det där!

    Bilen ser ju knappt rostig ut alls!

    Comment


    • #3
      Re: Loweanns brukisbil: Golf mk2

      Ingen bild på den samma dag som jag hämtade, något rosthål i dörr och tusen prickar bak.

      Nu efter saltkörande ser den inte vacker ut på dörrarna :-(
      Member of Team 1

      Comment


      • #4
        Re: Loweanns brukisbil: Golf mk2

        Kärlek till vita färger ; )

        Sjukt trevlig setup!

        Bygglogg: SQW: TransFårrden

        Comment


        • #5
          Re: Loweanns brukisbil: Golf mk2

          Jodå, din låda är vit med har jag sett


          Du gör ju megalånga uppsatser om hur du ställer allt så jag blir rent yr i huet av o läsa de du skriver haha. Ja hajar ingenting av dehär än. Fick tips av Nonne att öka till 12db på filtrena till middarna. Smäller på lite bättre nu

          Finns ju miljoner saker att justera på känns det som...
          Member of Team 1

          Comment


          • #6
            Re: Loweanns brukisbil: Golf mk2

            Originally posted by Loweann View Post
            Jodå, din låda är vit med har jag sett

            Du gör ju megalånga uppsatser om hur du ställer allt så jag blir rent yr i huet av o läsa de du skriver haha. Ja hajar ingenting av dehär än. Fick tips av Nonne att öka till 12db på filtrena till middarna. Smäller på lite bättre nu

            Finns ju miljoner saker att justera på känns det som...
            Det ramlar på plats sakta men säkert det här billjudsbyggandet.
            Välkommen till den ständigt pågående upptäckten "hur mkt som går att skruva på"...
            Kan med gott samvete säga att den upptäckten är STÄNDIGT pågående ...men det är oxå det som gör att detta blir intressant och man hittar folk som verkligen tweakar oändligt länge (och når sjukt bra resultat!)

            Den stora utmaningen är att knäcka i vilken ordning man bör skruva på allt för att ha "kortaste vägen" till "90% resultat".....

            Det är inte så dumt att gå tillbaka till texter/inlägg man inte begrep ordentligt första gången... Man samlar "omedvetet" på sig mer kunskap som gör att man sedan kan gå tillbaka och förstå saker på en helt ny nivå. Har upptäckt detta flera ggr när jag läst runt som en idiot på temat 4th order bandpass konstruktioner.. (blev en "artikel" om det här om du vill läsa ngn dag).

            Har du köpt grejjor av ljudbyggarn där nere? Eller fick du tag på något beg?

            Bygglogg: SQW: TransFårrden

            Comment


            • #7
              Re: Loweanns brukisbil: Golf mk2

              Dom dörrarna såg inte fel ut! Hörs basen ens när du drar på?
              Mitt projekt: Volvo V60
              BRL - B2 & Dayton

              More to come...

              Comment


              • #8
                Re: Loweanns brukisbil: Golf mk2

                Originally posted by zrken View Post
                Det ramlar på plats sakta men säkert det här billjudsbyggandet.
                Välkommen till den ständigt pågående upptäckten "hur mkt som går att skruva på"...
                Kan med gott samvete säga att den upptäckten är STÄNDIGT pågående ...men det är oxå det som gör att detta blir intressant och man hittar folk som verkligen tweakar oändligt länge (och når sjukt bra resultat!)

                Den stora utmaningen är att knäcka i vilken ordning man bör skruva på allt för att ha "kortaste vägen" till "90% resultat".....

                Det är inte så dumt att gå tillbaka till texter/inlägg man inte begrep ordentligt första gången... Man samlar "omedvetet" på sig mer kunskap som gör att man sedan kan gå tillbaka och förstå saker på en helt ny nivå. Har upptäckt detta flera ggr när jag läst runt som en idiot på temat 4th order bandpass konstruktioner.. (blev en "artikel" om det här om du vill läsa ngn dag).

                Har du köpt grejjor av ljudbyggarn där nere? Eller fick du tag på något beg?

                Haha okej :-) Jag har nog inte ens fattat vad som är bra ljud ännu. Hoppas att man kan vänja örat vid det. Jag tyckte det lät helt okej men nejdå, finns massa mer o hämta enligt Nonne mosconi och gladen audio har införskaffats av Nonne på ljudbyggaren

                Originally posted by ChriZtoffer View Post
                Dom dörrarna såg inte fel ut! Hörs basen ens när du drar på?
                Efter att ha slängt i en guldpläterad mojäng så middbasen fick 12db + (eller hur man nu säger) så brakar dom på bra, kan nog skicka ner dom i lägre hz än vad dom är ställda på nu.

                Inte fått igång eller felsökt varför basen inte vill dra igång ännu, antar de e lågnivån. Ska kolla på de i helgen om jag inte glömmer det. Men ett litet klipp då man hade annat framsystem utan steg och när baslådan fungerade finns här: http://www.youtube.com/watch?v=_3CCW...CEEF20&index=4

                avstämd till runt 27-28hz , vet ej vad det lirar i dB
                Member of Team 1

                Comment


                • #9
                  Re: Loweanns brukisbil: Golf mk2

                  Älskar att jag plötsligt inte får ett enda ljud ur stereon..
                  Member of Team 1

                  Comment


                  • #10
                    Re: Loweanns brukisbil: Golf mk2

                    Och så älskar jag att det finns en reset knapp på vissa bilstereos
                    Member of Team 1

                    Comment


                    • #11
                      Re: Loweanns brukisbil: Golf mk2

                      Hur har det här bygget utvecklat sig?

                      Bygglogg: SQW: TransFårrden

                      Comment


                      • #12
                        Re: Loweanns brukisbil: Golf mk2

                        Prylarna börjar bli inspelade. Spelar på jävligt bra nu i dörrarna. Min GZ bas sålde jag bort och tog en beg B2 as 12a. Som får stå och flåsa i 27 hz något. Men denna byter jag nog bort till några coilovers framöver och sätter i en special 8a

                        Nöjd med mosconi steget som fan, samt gladen audio högtalarna!
                        Member of Team 1

                        Comment


                        • #13
                          Re: Loweanns brukisbil: Golf mk2

                          Härligt att höra! .....tvivlar inte en sekund på att Mosconi steget och gladen dörrarna skulle spela en sekund mindre än vansinne!

                          Bygglogg: SQW: TransFårrden

                          Comment


                          • #14
                            Re: Loweanns brukisbil: Golf mk2

                            Tror det går att få ut mer glädje ur systemet, bara de att jag fattar inte vad jag ska ändra på delningsfiltret eller steget. Men är ju redan nöjd så har inte orkat lägga ner mer tid på småinställningar :P

                            Liten bild på basen som ska i!




                            Och där visste alla vad för bas det är !
                            Member of Team 1

                            Comment


                            • #15
                              Re: Loweanns brukisbil: Golf mk2

                              Tyckte först att De Där såg lite bekant ut men det ser inte ut att stämma riktigt, eller?
                              Mitt projekt: Volvo V60
                              BRL - B2 & Dayton

                              More to come...

                              Comment

                              Working...
                              X