Announcement

Collapse
No announcement yet.

BMW 328 IA E36

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Re: BMW 328 IA E36

    Det är precis som Hewi skrev ovan, det finns inga regler om hur du får bygga förutom att det ska se färdigt ut.. man ska kunna slappna av i stolen och sitta humant osv :3 Så det finns inga regler om placering av element osv ^^
    When you have eliminated the impossible, whatever remains, however improbable, must be the truth.
    Shinichi Kudo (Detective Conan)

    Comment


    • Re: BMW 328 IA E36

      Originally posted by Mica View Post
      Det är precis som Hewi skrev ovan, det finns inga regler om hur du får bygga förutom att det ska se färdigt ut.. man ska kunna slappna av i stolen och sitta humant osv :3 Så det finns inga regler om placering av element osv ^^
      Det missade jag, men baserar min fråga på samma passage i regelboken egentligen. Eftersom att beskrivningarna för högre klasser har en del begränsningar på ex a-stolpe montage, och brädmoddar, och antal Ch på DSP om jag förstått det rätt.

      Men jag skickade ut frågan i förbundets tråd

      Här!

      Bygglogg: SQW: TransFårrden

      Comment


      • Re: BMW 328 IA E36

        Humm du hade ju inte fått svar i den tråden..
        When you have eliminated the impossible, whatever remains, however improbable, must be the truth.
        Shinichi Kudo (Detective Conan)

        Comment


        • Re: BMW 328 IA E36

          Originally posted by zrken View Post
          Det missade jag, men baserar min fråga på samma passage i regelboken egentligen. Eftersom att beskrivningarna för högre klasser har en del begränsningar på ex a-stolpe montage, och brädmoddar, och antal Ch på DSP om jag förstått det rätt.

          Men jag skickade ut frågan i förbundets tråd

          Här!
          Vad jag hittar så är det att man inte får ha självbyggda eller modifierade aktiva produkter. Så just byggmässigt kan man nog bygga lite som man vill.
          Men det faller lite på att om man vinner så ska man egentligen bli uppklassad till närmsta övre klass. Och har då denna begränsningar för utseendet på byggnationen så krånglar det till sig.
          Men tack vare att det inte är en internationell klass så kan Svenska förbundet välja lite själv hur "vi" vill ha det i Sverige.

          Vi får invänta någon som vet mer exakt.
          Octan
          Hellboy Beetle MKIII Mosconi, Bewith, Gladen, Hybrid
          Hellboy Beetle MKII: Gladen Powered by Mosconi

          OctanAudio
          Gilla På Facebook Uppdaterar där när nya inlägg ligger uppe.
          Fegens Vandrarhem

          Bilstereoblog
          Team Ljudbyggaren

          Comment


          • Re: BMW 328 IA E36

            Sid.11 här: http://emmanet.info/download/12/rulebook2012.pdf

            Rookie är tänkt att vara en prova på / instegsklass för att locka in nya tävlanden. Det finns inga begränsningar på hur du får bygga, du får ha dsp men du får t.ex inte modifiera eller bygga en egen.

            Enda skillnaden vi har här i sverige mot regelboken är att man inte blir uppklassad om du vinner en deltävling. Dock blir du likt experienced uppklassad om du kommer på pallplats på SM finalen. Först då har du sen begränsningarna i nästa klass som körs i sverige (Advanced) och klarar man inte de reglerna så blir det master som blir nästa klass.
            Kassör för Svenska Bilstereoförbundet

            Comment


            • Re: BMW 328 IA E36

              dsp...? Så målar jag om den t.ex. för att passa ny montering så får jag inte tävla i rookie längre?

              edit: DSP = Digital Sound Processor?
              When you have eliminated the impossible, whatever remains, however improbable, must be the truth.
              Shinichi Kudo (Detective Conan)

              Comment


              • Re: BMW 328 IA E36

                Originally posted by jensclaudius View Post
                Sid.11 här: http://emmanet.info/download/12/rulebook2012.pdf

                Rookie är tänkt att vara en prova på / instegsklass för att locka in nya tävlanden. Det finns inga begränsningar på hur du får bygga, du får ha dsp men du får t.ex inte modifiera eller bygga en egen.

                Enda skillnaden vi har här i sverige mot regelboken är att man inte blir uppklassad om du vinner en deltävling. Dock blir du likt experienced uppklassad om du kommer på pallplats på SM finalen. Först då har du sen begränsningarna i nästa klass som körs i sverige (Advanced) och klarar man inte de reglerna så blir det master som blir nästa klass.
                Och det var där skon i slutänden klämde eftersom i Advanced får man inte ha mer än ett element som inte är större än 130mm i diameter i A-stolparna.
                När hon frågade mig var det för kommande säsonger jag hade i åtanke då hon isf blir uppklassad till Master så som hon tänkt bygga.

                För det är väl så att man fort. blir automatiskt uppklassad efter två säsonger även om man inte nått pallplats på finalen?

                Originally posted by Mica View Post
                dsp...? Så målar jag om den t.ex. för att passa ny montering så får jag inte tävla i rookie längre?

                edit: DSP = Digital Sound Processor?
                Så som jag tolkar det så stämmer det du säger ja.
                Audison Audioquest Autoleads E.A.D Focal Nakamichi Odyssey STP
                ACV, Dayton Audio, GAS, Kenwood, Supra

                Comment


                • Re: BMW 328 IA E36

                  Originally posted by Mica View Post
                  dsp...? Så målar jag om den t.ex. för att passa ny montering så får jag inte tävla i rookie längre?

                  edit: DSP = Digital Sound Processor?
                  *host* Digital signal processing *harkel*

                  Comment


                  • Re: BMW 328 IA E36

                    Originally posted by Lonefox View Post
                    Och det var där skon i slutänden klämde eftersom i Advanced får man inte ha mer än ett element som inte är större än 130mm i diameter i A-stolparna.
                    Ja - det är ju här det blir märkligt för mig oxå.
                    siktar på att gå 1"+3" i a-stolpar, har aktivt 7ch system med dsp.

                    Så man kan i princip ligga några gånger i rookie, och sedan kastas man upp 2-3 klasser på ett vips...?

                    Bygglogg: SQW: TransFårrden

                    Comment


                    • Re: BMW 328 IA E36

                      Jag måste säga att det känns bra att fått upp en liten diskussion kring detta :3

                      Speciellt bra att jag inte behöver uppoffra tävlandet för att få en bra ljud i bilen ^^
                      When you have eliminated the impossible, whatever remains, however improbable, must be the truth.
                      Shinichi Kudo (Detective Conan)

                      Comment


                      • Re: BMW 328 IA E36

                        Originally posted by Mica View Post
                        dsp...? Så målar jag om den t.ex. för att passa ny montering så får jag inte tävla i rookie längre?

                        edit: DSP = Digital Sound Processor?
                        Externa grejer borde väl funka?
                        Jag trodde dylika regler var till för att jag inte ska kunna tävla med ett hemmabyggt slutsteg. Dels för att det inte har en officiellt specad effekt osv, men även för att alla ska kunna köpa prylarna? Eller nånting åt det hållet iaf.

                        Comment


                        • Re: BMW 328 IA E36

                          Originally posted by zrken View Post
                          Ja - det är ju här det blir märkligt för mig oxå.
                          siktar på att gå 1"+3" i a-stolpar, har aktivt 7ch system med dsp.

                          Så man kan i princip ligga några gånger i rookie, och sedan kastas man upp 2-3 klasser på ett vips...?
                          Så tolkar jag det hela ja.
                          Om man har mellan+diskant i a-stolparna eller moddad bräda så kliver man upp till Master.

                          Jag föredrar dock dessa regler då bilarna hamnar mer efter hur de är byggda snarare än hur man har tävlat....
                          Audison Audioquest Autoleads E.A.D Focal Nakamichi Odyssey STP
                          ACV, Dayton Audio, GAS, Kenwood, Supra

                          Comment


                          • Re: BMW 328 IA E36

                            EMMA Asien gjorde en bra grafik över vad som gäller för Experienced och Advanced.

                            Första steget efter Rookie i Sverige är enligt SBFs hemsida Advanced Unlimited så alltså är det OK med 2st element med MAX 10cm diameter monterade i A-stolpar, Triangeln eller i OEM uttag på brädan.

                            https://www.facebook.com/media/set/?...3709449&type=3


                            De har även bildguider för andra nyttiga regeltolkningar :-)

                            Normal Use of Vehicle
                            Protection of speakers
                            Last edited by JALLE; May 22, 2013, 21:18.
                            Roger Edvinsson
                            Åsiktsmaskin som ibland är ute och cyklar...
                            helst på saker av kolfiber :-)

                            Comment


                            • Re: BMW 328 IA E36

                              Det där var ju klockrent till illustration. Ser plötsligt "självklart" ut!

                              Bygglogg: SQW: TransFårrden

                              Comment


                              • Re: BMW 328 IA E36

                                ...men men!

                                Nu blir det lite snurrigt här O.o Jens lät jättesäker på sig grej... och Asia? Är det samma regler här?

                                Kommer jag kunna tävla i Advanced som jag faktiskt hade planerat från början?

                                Tänker denna bilden:


                                Jag kommer ha 2" och 1"'s diskanter placerade i varsin a-stolpe om jag bygger som jag tänkt nu...

                                Edit: Vilket inte ens bör bli större än 10cm gemensamt...

                                Edit 2: Poor brain... huuurts
                                When you have eliminated the impossible, whatever remains, however improbable, must be the truth.
                                Shinichi Kudo (Detective Conan)

                                Comment

                                Working...
                                X