Announcement

Collapse
No announcement yet.

E46 Clubsport får smaka Morel & Audison!

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • SQ: E46 Clubsport får smaka Morel & Audison!

    Hallå allihopa!
    Tänkte lägga in en liten projekttråd om hur bilen kommer att förändras fram tills säsongen 2013

    Har denna gång valt att bara köra på framsystemet till 100%, kommer alltså ej att ha några högtalare bak. Personligen fastnade jag för Morel vid 2010 och audison har alltid legat varmt om hjärtat i alla år.

    Tanken med projektet är att behålla originalutseende hela vägen, i dagsläget åker jag med original högtalare samt en liten Alpine SWE-1200 (slimmad aktiv sub med 3 lager dämpmatta som är monterad under passagerarstolen ) Kontrollen till min Bit One kommer alltså att gömmas undan snyggt och prydligt bakom en lucka i mittkonsollen.

    Varorna kommer att dyka upp titt som tätt nu i december månad och jag skall försöka hålla mig till denna listan så gott som det går
    Planering->Kabeldragning->Montering->Tweaka->Njuta

    Bit One


    Av Bit IN Så man slipper signalkablar


    Audison AV5.1K


    Morel Dotech 6,5"


    Morel MT22


    Alpine SWE-1200


    Kommer även att komplettera upp med en extra Alpine sub under förarsätet oxå!

    Hoppas ni vill följa med på projektet så skall jag försöka uppdatera så fort jag får lite grejer och kan börja !

    Mvh John

  • #2
    Re: E46 Clubsport får smaka Morel & Audison!

    Får lägga till lite bilder på bilen oxå, köpte den i juli-augusti nån gång i år och är jättenöjd! Får bli många fler BMWs!





    Mvh!

    Comment


    • #3
      Re: E46 Clubsport får smaka Morel & Audison!

      Kommer lätt följas, verkligen ÄLSKAR bilen

      Comment


      • #4
        Re: E46 Clubsport får smaka Morel & Audison!

        Originally posted by Ticcen View Post
        Kommer lätt följas, verkligen ÄLSKAR bilen
        Trevligt!
        Jag är verkligen jättenöjd med bilen förutom att det är så vansinnigt trångt att komma in och ur med så långa dörrar och en parkering sombara är centimetrarna större än bilen Bra sätt att vakna till på dock, lite akrobatik!
        Mvh

        Comment


        • #5
          Re: E46 Clubsport får smaka Morel & Audison!

          Originally posted by JohnKarlsson View Post
          Trevligt!
          Jag är verkligen jättenöjd med bilen förutom att det är så vansinnigt trångt att komma in och ur med så långa dörrar och en parkering sombara är centimetrarna större än bilen Bra sätt att vakna till på dock, lite akrobatik!
          Mvh
          Haha men vill man åka fint får man lida pin

          Comment


          • #6
            Re: E46 Clubsport får smaka Morel & Audison!

            e46 är den snyggaste bmwn. Efter M1.
            Dessutom riktigt, riktigt trevlig att köra. (Lite väl skoj så här års utan DSC)

            Ser ut som ett kul projekt!
            /tycker Erik.

            Comment


            • #7
              Re: E46 Clubsport får smaka Morel & Audison!

              Håller med rob, verkar bli ett kul projekt. Välkommen in i bmwljudbyggardimman
              Jag hade etr.par dotech ovation 4or, och de var ju närmast magiskt bra i kombination med audison vRX. Ser fram emot att följa med på byggresan. Posta friskt!

              Bygglogg: SQW: TransFårrden

              Comment


              • #8
                Re: E46 Clubsport får smaka Morel & Audison!

                Originally posted by Robsarve View Post
                e46 är den snyggaste bmwn. Efter M1.
                Dessutom riktigt, riktigt trevlig att köra. (Lite väl skoj så här års utan DSC)

                Ser ut som ett kul projekt!
                Ja den har en tendens att vilja glida iväg då och då

                det stämmer zrken, jag har fastnat jag oxå...
                Har själv kört med integra innan MYCKET trevliga högtalare!
                Och när du säger att jag skall posta friskt så varsågod !


                Mvh!

                Comment


                • #9
                  Re: E46 Clubsport får smaka Morel & Audison!

                  Det kom lite till idag, kände att dom förtjänade platsen ovanpå Focal Utopia en liten stund


                  Bit in på sin rätta plats, nu blir det att invänta min leverans på nya vinterdäck, innan jag kan flytta på bilen. Har gått igenom tre lokala däckhadlare för 235/35R19 i vinter, men slutade att jag tog dom från nätet tyvärr :/

                  Mvh John!

                  Comment


                  • #10
                    Re: E46 Clubsport får smaka Morel & Audison!

                    19" vinterdäck? :P
                    235 kommer bli galet halt

                    Comment


                    • #11
                      Re: E46 Clubsport får smaka Morel & Audison!

                      Originally posted by Noiseprojekt View Post
                      19" vinterdäck? :P
                      235 kommer bli galet halt
                      I knooooow...
                      har kammat blocket hårfint efter vinterfälgar med däck, därför jag beställer nu då jag satt och hoppades att det skulle dyka upp iaf NÅGOT, men icke! :P

                      Nu skall jag hem och kika in min lägenhet då dom lyckades bränna ut lägenheten ovanför idag, hur man nu lyckas...

                      Mvh John

                      Comment


                      • #12
                        Re: E46 Clubsport får smaka Morel & Audison!

                        Hallå igen!
                        En liten uppdatering är väll på plats när solen har börjat titta fram här på kusten!

                        Har installerat ett kit med Amega Q-comp 60 gold i dörrarna tillsvidare. Midden kommer få stanna i bilen med en gnutta stabilare montering men diskanterna skall bytas till Morel när jag får in allting i bilen

                        För några veckor sedan så var det någon som ville leka Allan och repade min bil en fredagskväll och stal mitt emblem på huven, så lacken lossnade >.< märker då att huven varit omlackad och det var det bedrövligaste underarbete jag sett lämna en lackverkstad, någonsin :/ Spacklet har knappt blivit slipat så det är vassa toppar i spacklet så lacken lossat..
                        Bilen skall in på hellackering när dom nya fälgarna kommer så jag får valsa skärmkanterna samtidigt

                        Ett ny HU har hittat in i bilen så det blir digitalt mellan HU-DSP-AMP, då Voce steget först blir D/A vid utgångarna.


                        Mors!
                        Mvh John

                        Comment


                        • #13
                          Re: E46 Clubsport får smaka Morel &amp; Audison!

                          Tråkigt med lacken, men blir väl förhoppningsvis bättre nu
                          och
                          NAMNAMNAMNAMNAM! Jag är svag för koppar

                          Comment


                          • #14
                            Re: E46 Clubsport får smaka Morel &amp; Audison!

                            Originally posted by Belone View Post
                            Tråkigt med lacken, men blir väl förhoppningsvis bättre nu
                            och
                            NAMNAMNAMNAMNAM! Jag är svag för koppar
                            Det är absolut en trevlig spelare, men jag har den bara för optiskt ut då jag tvärvägrar att införskaffa något med ett äpple på

                            En Bit One känns mycket trevligare att pilla i

                            Comment

                            Working...
                            X