Announcement

Collapse
No announcement yet.

Renault R4 SS 1-2!

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • SPL: Renault R4 SS 1-2!

    Tja tänkte starta upp en projekttråd på Tunhedens gamla Renault r4.Bilen har vunnit världsrekord och spelat 163,5db på tävling. Nu är det min tur och kolla vad jag ska lyckas komma upp i för db nivå!

    Ska stå klar elmia 2013!

    Spl 380d1a
    audiopipe 5500

    R4:an




    2013


    Mvh Fredrik
    Renault r4 160db++
    Carsound.se

  • #2
    Re: Renault R4 SS 1-2!

    framsystem då???

    Comment


    • #3
      Re: Renault R4 SS 1-2!

      Originally posted by ville91 View Post
      framsystem då???
      Det är en ren dB-bil?!
      Tror du Berntsson har framsystem i sin??
      NOPE!

      Comment


      • #4
        Re: Renault R4 SS 1-2!

        Originally posted by Noiseprojekt View Post
        Det är en ren dB-bil?!
        Tror du Berntsson har framsystem i sin??
        NOPE!
        sluta va så spydig.. jag fråga bara en fråga....olagligt att fråga? nice bygge iaf med bilen

        Comment


        • #5
          Re: Renault R4 SS 1-2!

          Är som sagt en ren db bil så kommer inte använda framsystem i denna.
          Tackar så mycket dock inte jag som byggd bilen det har tunheden gjort
          Renault r4 160db++
          Carsound.se

          Comment


          • #6
            Re: Renault R4 SS 1-2!

            Har du några planer på ombyggnationer?
            Eller är planen mer eller mindre att köra vidare på det som finns och se vad du kan tweaka elektroniken till?

            Bygglogg: SQW: TransFårrden

            Comment


            • #7
              Re: Renault R4 SS 1-2!

              Originally posted by zrken View Post
              Har du några planer på ombyggnationer?
              Eller är planen mer eller mindre att köra vidare på det som finns och se vad du kan tweaka elektroniken till?

              Finns inga planer alls på ombyggnad just nu kommer dock fixa lite små
              grejjor inne i lådan och måla om den snart så fort jag fått bilen till garaget.

              Mvh
              Renault r4 160db++
              Carsound.se

              Comment


              • #8
                Re: Renault R4 SS 1-2!

                Tätat skarvar idag som har läckt lite i kupén tänkte ladda upp bilder på det imorgon
                Last edited by thedsha; November 7, 2012, 21:07.
                Renault r4 160db++
                Carsound.se

                Comment


                • #9
                  Re: Renault R4 SS 1-2!

                  Ska du spela högre än 163,5 så får du bygga om lådan i bilen! Gick åt mycket effekt för den siffran bilen gjorde vilket tyder på lådan inte så effektiv som den borde kunna va men kul bilen kommer ut igen

                  Comment


                  • #10
                    Re: Renault R4 SS 1-2!

                    Originally posted by soundigital View Post
                    Ska du spela högre än 163,5 så får du bygga om lådan i bilen! Gick åt mycket effekt för den siffran bilen gjorde vilket tyder på lådan inte så effektiv som den borde kunna va men kul bilen kommer ut igen

                    Gick åt 4st audiopipe aqx 3500 vad dem lämnar har jag ingen aning om och vilken volt dem hade eller vilka impedenser det var kopplat. Blir inget ombyggad just nu iallafall .

                    Mvh
                    Renault r4 160db++
                    Carsound.se

                    Comment


                    • #11
                      Re: Renault R4 SS 1-2!

                      För mig Tunheden använde 18 kilo för o göra 163,5 vilket är mycket effekt för siffran enligt mitt tycke

                      Comment


                      • #12
                        Re: Renault R4 SS 1-2!

                        Originally posted by soundigital View Post
                        För mig Tunheden använde 18 kilo för o göra 163,5 vilket är mycket effekt för siffran enligt mitt tycke
                        Nämen Nicklas, det är lungt, killen har juh köpt en färdig bil och vet juh precis vad han sysslar med,och behöver inget hjälp... Varför lyssna när man kan gå sin egen väg, dumt att få hjälp liksom.

                        Numera 2x Domare i dB Drag/Bassrace/Psychlone

                        VEM FAAAN VAR WIECHERT?

                        Comment


                        • #13
                          Re: Renault R4 SS 1-2!

                          Originally posted by Stickan View Post
                          Nämen Nicklas, det är lungt, killen har juh köpt en färdig bil och vet juh precis vad han sysslar med,och behöver inget hjälp... Varför lyssna när man kan gå sin egen väg, dumt att få hjälp liksom.
                          Jag har aldrig sagt nej till hjälp och tar väldigt gärna imot tips och hjälp då
                          det finns väldigt duktiga på det. Visst har jag köpt en färdigbyggd bil och får anses som fusk och jag vet absolut inte allt men försöker iallfall.

                          Mvh
                          Renault r4 160db++
                          Carsound.se

                          Comment


                          • #14
                            Re: Renault R4 SS 1-2!

                            Aldrig fusk att köpa en bil, det finns INGET som heter "färdigt" när det kommer till SPL, det kan alltid bli bättre!

                            Dock så har nog Nicklas rätt i att om man skall öka markant i denna bilen så är det troligen en ombyggnad som gäller. Men "bara" 160dB är riktigt högt och det finns få bilar i Sverige som gör det i dagens läge.

                            Jag säger bara: Lycka till och glöm för allt i världen inte bort att ha kul, det är det viktigaste!

                            Comment


                            • #15
                              Re: Renault R4 SS 1-2!

                              Originally posted by Extra Kim View Post
                              Aldrig fusk att köpa en bil, det finns INGET som heter "färdigt" när det kommer till SPL, det kan alltid bli bättre!

                              Dock så har nog Nicklas rätt i att om man skall öka markant i denna bilen så är det troligen en ombyggnad som gäller. Men "bara" 160dB är riktigt högt och det finns få bilar i Sverige som gör det i dagens läge.

                              Jag säger bara: Lycka till och glöm för allt i världen inte bort att ha kul, det är det viktigaste!

                              X 2


                              Det her er det beste innlegget jeg har lest på en bilstereotråd , på maaange måneder


                              Lycka till och ha kul !
                              10 x Norwegian Champion
                              Det er bare å skru opp.
                              Team Re-Loud...World record holder ssnw 165.8 dB
                              SS NW 4 stk DD m4a och 1 stk DD Z 18 = 165.9 dB

                              Comment

                              Working...
                              X