Announcement

Collapse
No announcement yet.

Ljudbygge i Renault Clio sportline -03

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

Re: Ljudbygge i Renault Clio sportline -03

Om du tittar på någon av bilderna så ser du att dom är inte i samma utrymme. Bara samma "utblås"

Comment

Äh lägger ner detta forum nu. Inget kul här för alla verkar bara leta fel. Håller mig till det andra där dom iaf är trevliga..

Comment

Där du säger letar fel så ser jag det mer som att de försöker berätta att din lösning kanske inte är den optimala och att du kan få ut mer av grejerna om du hittar en annan väg att göra det? Sen om du tar det som att de söker fel och är negativa så är det ju synd

Comment

dom kommentarer jag sett i denna tråd är bara kritik och en ''spark'' åt rätt håll, bara för att dom vill att du ska få ett bättre ljud och även bättre lösningar

DOM LETAR ABSOLUTE INTE FEL!! vill bara hjälpa till!

och jag var rätt ny när jag kom in här och har fått väldigt mycket hjälp och kunande tack vare att fråga och läsa i folks trådar O.S.V

detta är ett kanon forum för ljud tokar!

mvh
          Katrineholm

Comment

Lägger du upp ett bygge här och ingen fattar vad du har gjort, då får du väl förklara så vi förstår Sen om det är något som inte är bra, så är det bara att ta lärdom!
            Sponsor:
            Bilstereohörnan - www.bilstereohornan.se
            Tudor Batteries - www.tudor.se
            Sonax Bilvård - www.sonax.se

Comment

håller med de andra, det var verkligen inte meningen att du skulle ta illa upp.
              vi försöker bara hjälpa varandra och ge förslag på lösningar som kanske skulle ge ett bättre resultat för att göra DIG nöjd.

det finns väldigt, väldigt mycket otroligt duktiga människor på detta forum (jag är inte en av de bättre, men jag lär mig varje dag) det tycker jag att du ska göra också!

och jag missade att basarna inte hade gemensam kammare!
              \m/

Comment

Förstår inte hur baslådan är uppbyggd, sitter ena basen i en sluten låda då?

Varför lägger du upp en byggtråd om du inte vill ha feedback?

Eller vill du bara höra att allt är perfekt.

Comment

Jag förstår mkt väl att du känner det som att du blivit sågad då kanske Expoze gick lite hårt fram i sin önskan om att hjälpa dig med tips om vad som kan göras bättre.

Jag förstår också att du la upp ditt bygge här för att du är nöjd med hur det ser ut och låter vilket ju faktiskt är det viktigaste!

Fortsätt med att vara glad över bilen och njut av ljudet och se kommentarerna/tipsen som ngt positivt att ha med sig i bakhuvudet den dagen du vill vidareutveckla bygget

Lite positiva kommentarer ifrån mig:

Det syns att du har lagt ned tid på att få det bra och att du även har läst på lite om vad som ger bra resultat ,
                  exempelvis att du har plastat baslådan invändigt för att få den tät och lite stabilare samt dämpat bilen med dämpmattor ,
                  även monteringen av högtalarna i dörrsidorna ser bra ut där det ser tätt ut imellan dörrsida och baffel

Gillar också att du målade lådan i en lite roligare färg istället för svart eller att klä den i matta.

Hoppas du fortsätter att "hänga" här och uppdaterar din tråd när du gjort ngt med bilen
                  "Sound by Hewi"

Blue eMotion by heWi

Comment

Jag får be om ursäkt om mina kommentarer verkade lite väl på, det var mest att försöka klargöra lite om hur allt var i systemet. Det finns oändligt många sätt man kan göra saker och ting på och ärligt talat så har mycket av det du gjorts i lösts enligt "boken". Försvinn dock inte nu utan stanna kvar och ta lärdom från dom som verkligen kan, de flesta här gillar att dela med sig av kunskap. Jag hittade själv hit för ett år sen och jag har onekligen tagit ett stort steg framåt i stereobyggen efter detta. Så häng kvar här så ska du nog få lite hjälp att plocka det mesta ur dina grejor.
                    Fd tävlande med min Citroën C5.

Svensk mästare Advanced Unlimited 2012

sigpic

Samarbetspartners:
                    Ljudbyggaren

Comment

Working...
                    X