Announcement

Collapse
No announcement yet.

Saab 2.0t -97

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • #31
    Re: Saab 2.0t -97

    Originally posted by lillkimpa View Post
    självklart har jag tumstock men tänkte om du visste det på rak arm:P.

    skall kasta in allt i bilen och testa med den lådan hur det låter. måste ju ha något att lyssna på mellan hem och jobb:P
    Ja du kan ju även testa att sätta en vanlig tratt och längre rör och se hur det låter. Det gick inte jättedjupt med den lådan+port du fick men det dög hyfsat iaf.
    Sponsor 2015: www.Ljudbyggaren.se

    www.garaget.org/Frippe_L

    Svensk Mästare 2012 i Street Stock
    Svensk Mästare 2011 i Street 100A
    Svensk Mästare 2010 i ESPL MASTER

    Comment


    • #32
      Re: Saab 2.0t -97

      Var inne och besiktade bilen idag, den gick ej igenom och fick körförbud då bromslangen vänster fram var för rostig och tur att jag fick körförbud för när vi skulle köra upp den på släpet vi hade hyrt så gick slangen helt av... så vi körde den direkt till verkstaden så jag hoppas dom hinner med den imorgon.

      Comment


      • #33
        Re: Saab 2.0t -97

        Originally posted by lillkimpa View Post
        Var inne och besiktade bilen idag, den gick ej igenom och fick körförbud då bromslangen vänster fram var för rostig och tur att jag fick körförbud för när vi skulle köra upp den på släpet vi hade hyrt så gick slangen helt av... så vi körde den direkt till verkstaden så jag hoppas dom hinner med den imorgon.
        Ajj fan, slangen i sig kan väl inte vara rostig? Eller är den typ förstärkt med något rostbegärligt material? Mina har sett bra ut iallafall när jag kikat
        Sponsor:
        Bilstereohörnan - www.bilstereohornan.se
        Tudor Batteries - www.tudor.se
        Sonax Bilvård - www.sonax.se

        Comment


        • #34
          Re: Saab 2.0t -97

          nee men längst upp sitter det ju en mutter typ som skall vara skyddad av ett slang hölje eller va man skall säga. den metall muttern eller va man skall kalla det hade rostat sönder. kostnaden lär väl hamna på ca 1000kr om dom skall kolla handbromsen också.. hoppas den räcker att spännas bara...

          Comment


          • #35
            Re: Saab 2.0t -97

            Fick ett trevligt telefonsamtal idag av försäkringsbolaget angående det som blev stulet. fick ut ersättning för sakerna -självrisken såklart. dock kommer pengarna gå åt lika fort som jag får dem

            Comment

            Working...
            X