Announcement

Collapse
No announcement yet.

Nissan 200sx s13 - EMMA Expert

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Re: Nissan 200sx s13 - EMMA Expert

    Har följt dina byggen sedan du skaffade den här bilen. (Eller ja, iaf sedan du började lägga ut bilder på dina byggen. Annars kanske det skulle vara lite creepy.)

    Du verkar vara väldigt duktig med plast och vinyl! Inte sugen på att flytta till höga kusten? Billigt att bo här och du skulle få plasta BMW-grejor hela dagarna! =D
    GLADEN BMW E46 328i Touring *Bibbi under construction*

    Comment


    • Re: Nissan 200sx s13 - EMMA Expert

      Originally posted by JimmyN View Post
      Har följt dina byggen sedan du skaffade den här bilen. (Eller ja, iaf sedan du började lägga ut bilder på dina byggen. Annars kanske det skulle vara lite creepy.)

      Du verkar vara väldigt duktig med plast och vinyl! Inte sugen på att flytta till höga kusten? Billigt att bo här och du skulle få plasta BMW-grejor hela dagarna! =D
      Tror nog jag började lägga ut bilder dagarna efter den köptes (för drygt 6 år sen) så det kan nog stämma bra att du följt de olika ombyggnationerna sen den införskaffades (är detta likställt med stalking?

      Visserligen inget fel med höga kusten men tror nog jag passar på erbjudandet, plast och vinyl är något jag tycker är kul att jobba med då de ofta är fantasin som sätter gränserna och det går att skapa rätt roliga former och utmana sig själv lite.

      Kan passa på att bjussa på ett par bilder till på hur bygget fortlöper.

      Ny placering för säkrings/jordblocket




      och sen en bild på hur det ser ut i bilen just nu....men än är det långt till SM
      Kassör för Svenska Bilstereoförbundet

      Comment


      • Re: Nissan 200sx s13 - EMMA Expert

        Hmm, vad är det för fel där på sista bilden då? Du har ju en "race"-bil så baksätet ska ju vara borta...

        Ja, den där sidavbitare ligger ju lite dumt. Lär flyga runt rejält. Ta bort den så är det klart.

        Comment


        • Re: Nissan 200sx s13 - EMMA Expert

          Originally posted by BMF View Post
          Hmm, vad är det för fel där på sista bilden då? Du har ju en "race"-bil så baksätet ska ju vara borta...

          Ja, den där sidavbitare ligger ju lite dumt. Lär flyga runt rejält. Ta bort den så är det klart.
          Baksäte har jag inte haft i under de senaste 4 åren och sidavbitaren togs bort innan jag körde, säkerheten framför allt
          Kassör för Svenska Bilstereoförbundet

          Comment


          • Re: Nissan 200sx s13 - EMMA Expert

            Det får bli en väldigt liten uppdatering.
            Bilen spelar nu igen efter att ha rivit ur allt bakom stolarna för att snygga till lite och bygga klart lite covers m.m.

            Kvar just nu är lite småplock, städa och tweaka lite sen är bilen så klar och redo den kan bli inför SM.

            För den som vill se mer eller lyssna på bilen så är det bara att ta sig till SM finalen som hålls i Trollhättan tillsammans med westcoast motorshow. Se till att ladda din ipad, iphone, ipod med din favoritmusik så demar jag gärna.

            Bjuder på en bild iaf.
            Kassör för Svenska Bilstereoförbundet

            Comment


            • Re: Nissan 200sx s13 - EMMA Expert

              Det tar sig, nu ser det ju bra ut där bak också Hur sitter dina covers i skuffen fast? Kanske gick att se på någon bild men men..
              Sponsor:
              Bilstereohörnan - www.bilstereohornan.se
              Tudor Batteries - www.tudor.se
              Sonax Bilvård - www.sonax.se

              Comment


              • Re: Nissan 200sx s13 - EMMA Expert

                Jaha så du kunde inte hålla dig........... aja du visar ju inte allt iallefall
                "Sound by Hewi"

                Blue eMotion by heWi

                Comment


                • Re: Nissan 200sx s13 - EMMA Expert

                  Tyst i klassen!

                  Pierre
                  SEASTREAMS GARAGE


                  ALPINE, DYNAUDIO, GENESIS, SUPRA, MOSCONI, GLADEN ! ! !

                  Verkar blivit lite mer fart här på forumet, kul!

                  Comment


                  • Re: Nissan 200sx s13 - EMMA Expert

                    Originally posted by ppk View Post
                    Det tar sig, nu ser det ju bra ut där bak också Hur sitter dina covers i skuffen fast? Kanske gick att se på någon bild men men..
                    Om det är den stora röda du tänker på så sitter den med passpressning och skruv, kommer lite bilder på det efter finalen.

                    Originally posted by Hewi View Post
                    Jaha så du kunde inte hålla dig........... aja du visar ju inte allt iallefall
                    Kändes som en riktigt tråkig uppdatering om man inte bjuder på något.
                    Näe, allt kan jag ju inte visa


                    Originally posted by Horsyhorse View Post
                    Tyst i klassen!

                    Pierre
                    Kassör för Svenska Bilstereoförbundet

                    Comment


                    • Re: Nissan 200sx s13 - EMMA Expert

                      Kunde ju sett ut sådär hela året tycker jag
                      Sponsor 2015: www.Ljudbyggaren.se

                      www.garaget.org/Frippe_L

                      Svensk Mästare 2012 i Street Stock
                      Svensk Mästare 2011 i Street 100A
                      Svensk Mästare 2010 i ESPL MASTER

                      Comment


                      • Re: Nissan 200sx s13 - EMMA Expert

                        Originally posted by jensclaudius View Post
                        .....bygga klart lite covers m.m.
                        Hihihihihi
                        SM-guld 2007 och 2008.
                        Hållt på med bilstereo sen innan de flesta på forumet var födda

                        Comment


                        • Re: Nissan 200sx s13 - EMMA Expert

                          Dags för en liten uppdatering för er som inte såg bilen live.

                          Efter seastreams tävling på arlanda så bestämde jag mig för att byta ut mitt Audison vrx6 steg mot något mer lite mer kraft. Samuel som jag köpte nuvarande steg av har under en längre tid försökt övertyga mig att köpa dom av honom och jag kände att de skulle kunna passa bra in i bilen.

                          Så helgen efter tävlingen dök det upp 3st celestra VA210 steg


                          Ett par dagar senare var bilen tom och det bar iväg till Hewi´s verkstad för att svetsa nytt rack.




                          Då varken processor eller säkringsblock fick plats där de satt förut så fick det även bli nya placeringar för dessa




                          Då stora säkringsblocket inte skulle räcka till allt som behövdes avsäkras så monterade jag ett lite block till processorn lite undangömt


                          När racket väl var klart och hemma var det dags att börja med all kabeldragning som behövdes göras om, smidigt när man kan lyfta ur racket för att klippa till alla kablar så man slipper krypa runt i bilen.


                          Alla kablar strumpades och all strömkabel fick ändhylsor för att få bättre kontakt och mindre kardelspret.


                          Kontakterna till stegens strömanslutningar är lite speciella då det sitter anderson power pole kontakter, dessa löddes istället för att pressas då jag inte hade rätt verktyg för pressning.




                          testmontering


                          På med röd/orange färg som matchar resterande röd/orange i bilen


                          Nya sidocovers byggdes i bonocell/glasfiber




                          Golvet under det gamla baksätet kläddes in med golvmatta


                          Sen var det dags för slutmontering


                          Alla steg samt processorn är avskilda från jord med hjälp av plastbussningar




                          Batterilådorna till Audioquestkablarna gömdes undan under processorn för att de inte ska bli hängande som sist


                          Klart


                          Cover bak byggdes i mdf


                          och kläddes sen i röd vinyl


                          fick även hjälp av Nisse på dp däck att klä in buren


                          Ska försöka ta lite bättre bilder på helheten vid tillfälle.



                          På SM så kom jag 3/3 vilket jag är nöjd med då bilarna jag tävlade mot var riktigt bra (Hewi och Henke med sin BMW 7serie med ODR).


                          Allt detta gjordes på ca:2,5 veckor och hade aldrig gått utan hjälp av Hewi, Pierre på seastreams garage och en förstående familj, STORT TACK!!

                          Hur låter det?
                          BRA :-) vilket flertalet jag demade för kunde hålla med om, även om några (lonefox ;-) t.ex) inte riktigt föll för hur dynaudio låter.

                          Nu laddar jag om lite och kommer under vintern att fortsätta att färdigställa bilen och jobba vidare på ljudet då vi inte hunnit lägga den tid vi önskat på att tweaka.
                          Kassör för Svenska Bilstereoförbundet

                          Comment


                          • Re: Nissan 200sx s13 - EMMA Expert

                            Låter bra ja men som du sade: "Tur att det är på personliga preferenser det faller" (Tycker de låter lite för förlåtande)
                            Återigen: Det blev snyggt :-)
                            Audison Audioquest Autoleads E.A.D Focal Nakamichi Odyssey STP
                            ACV, Dayton Audio, GAS, Kenwood, Supra

                            Comment


                            • Re: Nissan 200sx s13 - EMMA Expert

                              Fetgillar!
                              GLADEN BMW E46 328i Touring *Bibbi under construction*

                              Comment


                              • Re: Nissan 200sx s13 - EMMA Expert

                                Originally posted by jensclaudius View Post
                                Hur låter det?
                                BRA :-) vilket flertalet jag demade för kunde hålla med om, även om några (lonefox ;-) t.ex) inte riktigt föll för hur dynaudio låter.
                                Originally posted by Lonefox View Post
                                Låter bra ja men som du sade: "Tur att det är på personliga preferenser det faller" (Tycker de låter lite för förlåtande)
                                Återigen: Det blev snyggt :-)
                                Tycker Räven det kan du utgå ifrån att du har ett korrekt ljud
                                Han sa något liknande om min bil på förra årets final.
                                Octan
                                Hellboy Beetle MKIII Mosconi, Bewith, Gladen, Hybrid
                                Hellboy Beetle MKII: Gladen Powered by Mosconi

                                OctanAudio
                                Gilla På Facebook Uppdaterar där när nya inlägg ligger uppe.
                                Fegens Vandrarhem

                                Bilstereoblog
                                Team Ljudbyggaren

                                Comment

                                Working...
                                X