Announcement

Collapse
No announcement yet.

Volvo V70N-01 (Instegsklass)

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Re: Volvo V70N-01 (Instegsklass)

Originally posted by cg18ljud View Post
    vasse god och koppla ihop det så man får lyssna nu!
    Kopplade allt idag, 17.50 stack micke så jag blev ensam kvar.. Fick inte igång bitonen då den gick igång och sedan slockna.. Får se vad de är imorgon, orkade inte vara kvar där när klockan blev 18.30.. Så imorgon så ska jag försöka få igång de med 2 huven ihop

Kommer du förbi du med?
    sigpic

Comment

inte i morgon men vi hörs på luren.
      sigpicmed välljud som mål i livet!

Comment

Originally posted by cg18ljud View Post
        inte i morgon men vi hörs på luren.
        Okej okej! Får se om man kommer ut överhuvudtaget imorrn Måste ju då jag har nyckeln till butiken xD Ouff
        sigpic

Comment

Så kan de gå med knivar
          sigpic

Comment

Då är det fördel med slö kniv, händer inte sånt iaf
            Niklas Bengtsson

LjudiBil.Com

Comment

Nu så, nu börjar man se ljuset i andra sidan tunneln!

Efter alla VP-rör och kabeldragning från helvetet (då jag glömde att lägga i kablarna i VP-röret innan jag drog det) så har jag kommit fram emot den sista etappen..

Det som är kvar att göra nu är dessa;

• Fila till kabelhålen i det nya bagagegolvet
              • Klä golv och baslåda
              • Flytta över fästen från de gamla golvet
              • Sätta tillbaka säte och städa upp lite
              sigpic

Comment

Igår var det en frustrerande kväll, men efter 4 timmars felsökning så hittade vi anledningarna..

Fasfel på ett mellanregister (hade kopplat fel i filtret höhö) och att B input var inställd på A så middarna korsades med mellanregistrena..

Sedan satt vi och ställde in tidskompet, så de låter bättre nu definitivt! Finns alltid saker och peta på som nivåer och EQ..

Men idag handlar de om golvet som ska kläs och lådan Bilder dyker upp ikväll!
                sigpic

Comment

Originally posted by AndreasB View Post
                  Igår var det en frustrerande kväll, men efter 4 timmars felsökning så hittade vi anledningarna..

Fasfel på ett mellanregister (hade kopplat fel i filtret höhö) och att B input var inställd på A så middarna korsades med mellanregistrena..

Sedan satt vi och ställde in tidskompet, så de låter bättre nu definitivt! Finns alltid saker och peta på som nivåer och EQ..

Men idag handlar de om golvet som ska kläs och lådan Bilder dyker upp ikväll!
                  Det här känner jag igen. Livet blir så sjukt mkt enklare med rejält uppmärkta kablar. Vad som är plus,minus, och vart skiten går. Längst ut i kabeländen. Helt otroligt vad mkt löjliga problem man kan skaffa sig. (Jag hoppas och tror jag har kommit frammåt på detta temat nu - men det återstår att se vid provspelning..)

Bygglogg: SQW: TransFårrden

Comment

Originally posted by zrken View Post
                    Det här känner jag igen. Livet blir så sjukt mkt enklare med rejält uppmärkta kablar. Vad som är plus,minus, och vart skiten går. Längst ut i kabeländen. Helt otroligt vad mkt löjliga problem man kan skaffa sig. (Jag hoppas och tror jag har kommit frammåt på detta temat nu - men det återstår att se vid provspelning..)
                    Haha ja visst är de! Hade ju markerat allt o alla kablar.. Men de var just de att när jag kopplade in mellanregistret på vänster filter så hade jag tagit minus på plus och vice versa (grå markering på ena sidan på min minus kabel från deltaco) och de var de jag hade missat..

Sen hade vi ju försökt få igång steget förut när vi försökte första gången, så hade vi tryck in knappen för B kanalen att den ska ta A signalen till B (bryggning) men den tryckte vi aldrig tillbaka till B - B xD Så vänster mellan och höger mid var igång när man hade höger på mute

Men nu är de fixat!
                    sigpic

Comment

Nu har jag klätt golvet i bagaget.. Tog dock inge mer efter att jag satt in allt och lagt i slutsteg samt bitone.. Men kommer efter helgen!
                      Det kommer att vara svart där ni nu ser träet.. Samt en lucka som skall vara över Ni kommer se senare !
                      sigpic

Comment

Satt igår och kikade igenom DIYMA forumet.. Helsicke vilka snygga A-stolpar denne karl har skapat i sin Subaru Impreza.. Jag är så jävla avundsjuk! Jag kommer få göra om mina för att rikta mellanregistret och tweetsen så de blir bättre samt försöka få till en bättre finish på allt.. Men kika på hans monster bygge! http://www.diymobileaudio.com/forum/...ny-brands.html

Cred till han som faen!
                        sigpic

Comment

Originally posted by AndreasB View Post
                          Satt igår och kikade igenom DIYMA forumet.. Helsicke vilka snygga A-stolpar denne karl har skapat i sin Subaru Impreza.. Jag är så jävla avundsjuk! Jag kommer få göra om mina för att rikta mellanregistret och tweetsen så de blir bättre samt försöka få till en bättre finish på allt.. Men kika på hans monster bygge! http://www.diymobileaudio.com/forum/...ny-brands.html

Cred till han som faen!
                          sjukt nice A-stolpar om man skulle själv försöka i vår =)

Comment

sigpic

Comment

Då är vi mätta på julmat för i år då!
                              Idag var jag iväg till Ljudbutiken och pillade på min slutstegslåda, nu är jag klar med den! 3 saker kvar som behövs göra nu då!

Det inre bagagegolvet lär kapas till rätt djup Klä subban och skruva i basen, ordna inställningarna i Bitonen så frekvensdelningen stämmer, då middarna just nu bloppar i vissa frekvenser..

Och så klart se till så att inredningen är på plats igen
                              sigpic

Comment

Gillar A-stolparna skarpt!
                                Kul att se ett Hertzbygge till utöver mitt, fina grejer! Kommer följas!
                                2007 Audi A4 Avant 2.0 TQ 6MT S-Line

Comment

Working...
                                X