Tror det är CO 4,5 på så gamla bilar. Fram till -88 är det mildare krav på CO'n.
Finns en annan skarv med på 3.5.....men jag minns inte årtalet på det......
83-86 kanske (blev ju katalysatorkrav 1986 om jag inte minns helt åt fanders nu)
Mats> Angående den snålt ställda tomgångsblandningen ville jag vara SÄKER på att den gick igenom
83-86 kanske (blev ju katalysatorkrav 1986 om jag inte minns helt åt fanders nu)
Mats> Angående den snålt ställda tomgångsblandningen ville jag vara SÄKER på att den gick igenom
kattarna blev det vell krav på 88- ?? har ingen kat på min 87a iaf
3,5 fram till -87 även om man har kat. Så katalysatorn kan vara trasig eller borttagen och den går igenom ändå. Om den klarar 3,5 vill säga. Om den är över 3,5 så är motorn felinställd eller i dåligt skick. Så ska mycket till. Brukar alltid hälla i 2 burkar k-skydd för att vara på säkra sidan.
På veterandieselbilar kollar de ut genom bakrutan och bedömer om den klarar eller inte hur rökmolnet ser ut när de gasar till.
Det är en veteranbil(äldre än 30 år), inte mkt till avgaskrav, besiktning vartannat år och skattefri.
Pierre
Med tanke på att det inte hände NÅGOT med den gamla motorn (vare sig tädning eller blandning gjorde ngt vid den motorn) så ville jag vara HELT säker.
DOck skall dte ställas riktigt vid ett senare tillfälle
3,5 fram till -87 även om man har kat. Så katalysatorn kan vara trasig eller borttagen och den går igenom ändå. Om den klarar 3,5 vill säga. Om den är över 3,5 så är motorn felinställd eller i dåligt skick. Så ska mycket till. Brukar alltid hälla i 2 burkar k-skydd för att vara på säkra sidan.
På veterandieselbilar kollar de ut genom bakrutan och bedömer om den klarar eller inte hur rökmolnet ser ut när de gasar till.
SÅ var det ja...... Tack Sören
DOCK.......när går skarven mellan 3.5 och 4.5?
SÅ var det ja...... Tack Sören
DOCK.......när går skarven mellan 3.5 och 4.5?
-75 om jag inte minns galet, tror det är det som brukar nämnas i sfro-böckerna när man pratar ombyggnad iallafall. Var väl därför just 240 av -75 års modell var populär för v8-konvertering.
-75 om jag inte minns galet, tror det är det som brukar nämnas i sfro-böckerna när man pratar ombyggnad iallafall. Var väl därför just 240 av -75 års modell var populär för v8-konvertering.
Vad tror du jag strävade efter?
Kat-krav från -89, men de flesta tillverkare införde det som -87B eller -88.
sigpic
-C5 2008 -SQuse-
-Citroen -making mechanics out of men since 1919-
Mr Bates byggde i en Saab V4!
(en galen norrman som flyttade till Thailand. Han flyttade btw tillbaks till Norge nyligen)
Det var mkt riktigt en sq bil som tävlade framgångsrikt.
Gandalf buggde en hårig V4 som han "lastade av" på väg till Tullingfe ett år...
Detta är en liten sidenote från denna tråden, jag har lyckats få tag på vinter bilen. Denna är en BMW 328 IA med stora orginal ljudpaketet med cd-växlare och vad jag tror även har ett slutsteg någonstans. Är det någon som har lite information hur det stora ljudpaketet i dessa bilar är utformare? Vart kan jag hitta slutsteg osv? O.ô Jag bara antar att jag har lite plats där att vinna
When you have eliminated the impossible, whatever remains, however improbable, must be the truth. Shinichi Kudo (Detective Conan)
Comment