Announcement

Collapse
No announcement yet.

Saab 9-3 Aero -01 Massive Audio!

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Re: Saab 9-3 Aero -01 Massive Audio!

    Ja här har det inte hänt mycket på ett tag! Ber om ursäkt för det. Mycket jobb/skola/tentor/möten har stått på schemat. Jag ska försöka bjuda på en liten update i helgen iallafall. Jag kan tillägga att det inte har gått så mycket framåt då jag har fixat en del backjobb osv, men det går iallafall litegrann åt rätt håll

    Licens är betald dessutom, så några tävlingar ska jag försöka ta mig ut på i sommar! Vore helt klart kul om man kom in i cirkusen litegrann och fick lite bättre kläm på hur det går till! Jag satt och läste igenom regelboken här om dagen, där det stod att man har 7 minuter(tror jag) på sig att presentera bygget, varav genomgång av dokumentation är inräknad. Bara det kräver ju en del planering, föreberedelser och väl utvalda bilder, då i princip hela min installation är osynlig. Det är ju en hel del kablar att hålla ordning på! Hur ska detta gå??
    Sponsor:
    Bilstereohörnan - www.bilstereohornan.se
    Tudor Batteries - www.tudor.se
    Sonax Bilvård - www.sonax.se

    Comment


    • Re: Saab 9-3 Aero -01 Massive Audio!

      Lite update då nu när det varit tyst länge! Mest backjobb, men det rullar väl på



      Här har jag slitit av vinylen från mittdelarna på dörrsidorna, pillat bort limmet, spacklat upp dem och slipat en del!




      Dessa är nu klara för ny vinyl





      Sen har jag rivit av vinylen från frontsublådan också! Här har jag kapat ur den gamla baffeln då den andra var för stor pga av mätfel. En ny sitter inpassad på bilden!



      Lite slipa!





      Här är den förhoppningsvis spacklad för sista gången!





      Jag har även fortsatt med le covers! Ser väl inte så kul ut här.



      Här börjar det se lite bättre ut!





      Nästan klart för att kläs in, ett par smådetaljer kvar bara!
      Den observante ser att avståndet till porten på höger sida är lite mindre än vänster. Det är ett bevis på att man man ska stabilisera saker ordentligt när plasten härdar. Detta går att lösa genom att vrida till porten litegrann bara så det blir nog ganska bra denna gång iallafall!
      Sponsor:
      Bilstereohörnan - www.bilstereohornan.se
      Tudor Batteries - www.tudor.se
      Sonax Bilvård - www.sonax.se

      Comment


      • Re: Saab 9-3 Aero -01 Massive Audio!

        Full rulle i garaget varvat med tentamensstudier! Det går ganska bra iallafall men jag håller lite på bilderna! Dock så blir det en lite roligare update om ett par dagar istället då

        Börjar gå in på sluttampen nu iallafall. Vi får se om det blir premiär hos Ljudbutiken i Gävle eller på Seastreams!

        Bjuder på en liten bild iallafall. Adderat lite mer jord till batteribanken. 100kvmm på bild, 50kvmm till är placerat på andra sidan.
        Sponsor:
        Bilstereohörnan - www.bilstereohornan.se
        Tudor Batteries - www.tudor.se
        Sonax Bilvård - www.sonax.se

        Comment


        • Re: Saab 9-3 Aero -01 Massive Audio!

          Sedärja!
          Serfint ut! lär ju bli rejäl kabinkoppling med det där basmontaget...!

          Bygglogg: SQW: TransFårrden

          Comment


          • Re: Saab 9-3 Aero -01 Massive Audio!

            Originally posted by zrken View Post
            Sedärja!
            Serfint ut! lär ju bli rejäl kabinkoppling med det där basmontaget...!
            Kabinkoppling? Nu förstår jag inte
            Sponsor:
            Bilstereohörnan - www.bilstereohornan.se
            Tudor Batteries - www.tudor.se
            Sonax Bilvård - www.sonax.se

            Comment


            • Re: Saab 9-3 Aero -01 Massive Audio!

              Såg att jag har över 30000views i tråden nu! Det är ju kanon en måndagskväll som denna! Kul att så många har klickat in här
              Sponsor:
              Bilstereohörnan - www.bilstereohornan.se
              Tudor Batteries - www.tudor.se
              Sonax Bilvård - www.sonax.se

              Comment


              • Re: Saab 9-3 Aero -01 Massive Audio!

                Originally posted by ppk View Post
                Kabinkoppling? Nu förstår jag inte
                Det ser ut som att det kan bli en riktigt fin "expanderande tratt" av halva bilen. Har du flyt med hur ljudvågorna studsar skulle det här kunna träffa helt löjligt bra på mätarn, eller i bakhuvudet..

                Man är ju en smula avis efter att till sist fått tummen ur och accepterat att det helt enkelt inte håller att bara hiva in en låda i min kärra och hoppas på några underverk.. Förbannade kabin

                Bygglogg: SQW: TransFårrden

                Comment


                • Re: Saab 9-3 Aero -01 Massive Audio!

                  Originally posted by zrken View Post
                  Det ser ut som att det kan bli en riktigt fin "expanderande tratt" av halva bilen. Har du flyt med hur ljudvågorna studsar skulle det här kunna träffa helt löjligt bra på mätarn, eller i bakhuvudet..

                  Man är ju en smula avis efter att till sist fått tummen ur och accepterat att det helt enkelt inte håller att bara hiva in en låda i min kärra och hoppas på några underverk.. Förbannade kabin
                  Haha ja just ja, eller så blir det pannkaka Jag får smörja in vinylen med vaselin så kanske det ökar någon dB också Jag har provspelat utan alla paneler i bilen, ska bli kul att dra igång systemet sen med allt på plats

                  Ja du har det ju lite jobbigare ja... :/
                  Sponsor:
                  Bilstereohörnan - www.bilstereohornan.se
                  Tudor Batteries - www.tudor.se
                  Sonax Bilvård - www.sonax.se

                  Comment


                  • Re: Saab 9-3 Aero -01 Massive Audio!

                    "Jobbigare" får det att låta som om man vore någon bas-martyr :P
                    Men helt klart är det bökigare. Borde bytt bil för länge sen.

                    Sjukt spännande om du märker ngn skillnad med & utan panel.
                    Even, ett lager silentcoat är nog inte att förakta på de där ytorna heller

                    Bygglogg: SQW: TransFårrden

                    Comment


                    • Re: Saab 9-3 Aero -01 Massive Audio!

                      Update!
                      Börjar med lite installationsbilder!






                      Mycket kablar! Har märkt upp alla signalkablar och högtalarkablar sen senast!


                      Usch...




                      Le proffesor med lite cables!









                      Sen har vi lite bilder på vinylering osv, här är limmet lagt.



                      In progress! Blir oförskämt bra!



                      Sedär ja!



                      Baslåda klädd!


                      Färdigklätt!



                      C-Stolpar!



                      Dessa var riktigt luriga att klä in! Mycket vämre, tid och tålamod gick åt men det löste sig och blev bra!





                      Sen har jag utvecklat frontsubben sen senast också då brädan fram skakade och lät riktigt illa även fast den var dämpad. Utöver ny fin vinyl så har jag dämpat frontsubben rejält, monterat vibrationsdämpare som syns på bilden här vid fästet. Dessutom så har jag dämpat brädan med ett par extra lager bitumen.




                      Sen har jag skruvat i sådanahär kontakter i lådan också så jag slipper montera i och ur basen varje gång lådan behöver plockas ned, vid byte av kupéfilter eller så. Lådan tas nu enkelt ur bilen på ca 3-4 min




                      På plats! Blev mycket bra denna gång!




                      Nu kommer lite bilder på bagaget!











                      Jag är ganska nöjd iallafall
                      Sponsor:
                      Bilstereohörnan - www.bilstereohornan.se
                      Tudor Batteries - www.tudor.se
                      Sonax Bilvård - www.sonax.se

                      Comment


                      • Re: Saab 9-3 Aero -01 Massive Audio!

                        Det var då haaaarreee gösses va nice!

                        Bygglogg: SQW: TransFårrden

                        Comment


                        • Re: Saab 9-3 Aero -01 Massive Audio!

                          Grymt!. Då ska du spela för fullt på västeråsträffen på lördag då?.
                          Hur är det med luft till stegen när dom sitter där med kåpor över?. Så det inte blir problem med överhettning

                          Comment


                          • Re: Saab 9-3 Aero -01 Massive Audio!

                            Ja dra på trissor..

                            Comment


                            • Re: Saab 9-3 Aero -01 Massive Audio!

                              Snyggt jobbat
                              Jag ÄR Gandalf!!!

                              Comment


                              • Re: Saab 9-3 Aero -01 Massive Audio!

                                Rätta mig om jag har fel, men är det olika storlek på portarna.?
                                Tycker annars att resultatet vart nice :-)
                                Jaha.??

                                Comment

                                Working...
                                X