Announcement

Collapse
No announcement yet.

Saab 9-3 Aero -01 Massive Audio!

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Re: Saab 9-3 Aero -01 Massive Audio!

    Originally posted by ppk View Post
    Nope, ska börja kika på något vettigt sätt att bygga slutstegsrack snart, sen ska jag väl provspela är tanken när jag fått upp stegen och processorn.

    Tänkte försöka tajma dörrarna och slutstegsracket hyfsat bra så jag kan köra hela framsystemet på en gång
    jaha okej ska bli kul å se hur de blir:-)

    har du kommit på hur du ska göra med signalen till dörrarnas monoblock?
    saab 9000 pioneer-

    www.garaget.org/micke999

    Comment


    • Re: Saab 9-3 Aero -01 Massive Audio!

      Originally posted by lillkimpa View Post
      Grattis att den gick igenom =) Jag hoppas att min går igenom på onsdag och att snön + massa minus grader håller sig borta tills dess :P då jag inte har hunnit hämta 2 nya däck och lägga om dem då 2 av vinterdäcken var näst intill blankslitna och skulle nog inte ens vara godkända som sommardäck . så jag har ännu sommardäcken på bilen.
      Tackar! hehe ja här var det isigt när jag åkte till bilprovningen. På vägen hem hade det dock tinat upp lite Men det skulle vara varmt hela veckan här uppe iallafall vad jag har hört
      Sponsor:
      Bilstereohörnan - www.bilstereohornan.se
      Tudor Batteries - www.tudor.se
      Sonax Bilvård - www.sonax.se

      Comment


      • Re: Saab 9-3 Aero -01 Massive Audio!

        Originally posted by micke999 View Post
        jaha okej ska bli kul å se hur de blir:-)

        har du kommit på hur du ska göra med signalen till dörrarnas monoblock?
        Jag ska testa med en kabel in i stegen.
        Det blir klurigare till basarna då de sitter i gemensam kammare, så jag måste splitta lågnivån till de stegen, då jag inte kan ställa in i bitone så det går samma signal på 2st utgångar. Jag kan ställa left på 1 utgång och right på 1 utgång, men det blir ju fel på de låtar då basen vandrar.
        Sponsor:
        Bilstereohörnan - www.bilstereohornan.se
        Tudor Batteries - www.tudor.se
        Sonax Bilvård - www.sonax.se

        Comment


        • Re: Saab 9-3 Aero -01 Massive Audio!

          Originally posted by ppk View Post
          Tackar! hehe ja här var det isigt när jag åkte till bilprovningen. På vägen hem hade det dock tinat upp lite Men det skulle vara varmt hela veckan här uppe iallafall vad jag har hört
          var -2grader när jag körde till jobbet kl 9:30 men får hoppas på det bästa och att bilen går igenom.


          Även jag måste hitta på någon smart lösning att sätta stegen. men kan ha hittat en lösning men få klura på hur jag skall få till det bäst.

          blir tillbaks till skuffen och mäta lite till när jag har tid :P

          Hoppas du hittar på en bra lösning med stegen och processorn

          Comment


          • Re: Saab 9-3 Aero -01 Massive Audio!

            Originally posted by lillkimpa View Post
            var -2grader när jag körde till jobbet kl 9:30 men får hoppas på det bästa och att bilen går igenom.


            Även jag måste hitta på någon smart lösning att sätta stegen. men kan ha hittat en lösning men få klura på hur jag skall få till det bäst.

            blir tillbaks till skuffen och mäta lite till när jag har tid :P

            Hoppas du hittar på en bra lösning med stegen och processorn
            Tänkte göra en ram på varje sida bakom hjulhusen att fästa stegen i, så är det bara att ställa in baslådan sen imellan och koppla in den
            Ska nog be farsan om lite svetshjälp så det sitter fast ordentligt i karossen. Eventuellt om jag hittar nå bra punkter att skruva på!
            Sponsor:
            Bilstereohörnan - www.bilstereohornan.se
            Tudor Batteries - www.tudor.se
            Sonax Bilvård - www.sonax.se

            Comment


            • Re: Saab 9-3 Aero -01 Massive Audio!

              Originally posted by ppk View Post
              Tänkte göra en ram på varje sida bakom hjulhusen att fästa stegen i, så är det bara att ställa in baslådan sen imellan och koppla in den
              Ska nog be farsan om lite svetshjälp så det sitter fast ordentligt i karossen. Eventuellt om jag hittar nå bra punkter att skruva på!
              låter nice =) om du har sett mina små skumma bilder i min tråd så har jag ju tänkt flytta upp basar och portar så dom hamnar i överkant av lådan vilket skall ge mig ett par cm att bygga ner steget. i ett nytt golv men måste lyckas göa så att jag kan göra en lucka så att jag kan få ur reservhjulet relativt enkelt om det skulle behövas :P

              Comment


              • Re: Saab 9-3 Aero -01 Massive Audio!

                Originally posted by lillkimpa View Post
                låter nice =) om du har sett mina små skumma bilder i min tråd så har jag ju tänkt flytta upp basar och portar så dom hamnar i överkant av lådan vilket skall ge mig ett par cm att bygga ner steget. i ett nytt golv men måste lyckas göa så att jag kan göra en lucka så att jag kan få ur reservhjulet relativt enkelt om det skulle behövas :P
                Ja jag såg det Jag kommer ha liknande lösning till mina bas-steg, men steg till framsystem och processor tänkte jag fästa på sidorna bakom covers

                Jag la hela lådan på reglar, kanske kan vara en idé till dig då du får lite mer space att få upp hjulet då??? Dessutom inbillar jag mig att det ska eliminera en del vibrationer med större delen av lådan hängandes i luften
                Sponsor:
                Bilstereohörnan - www.bilstereohornan.se
                Tudor Batteries - www.tudor.se
                Sonax Bilvård - www.sonax.se

                Comment


                • Re: Saab 9-3 Aero -01 Massive Audio!

                  Det kliar i fingrarna! Jag ska nog pyssla lite i garaget i helgen! Lovade mig själv en garagefri vecka men det känns lite knepigt det där!
                  Sponsor:
                  Bilstereohörnan - www.bilstereohornan.se
                  Tudor Batteries - www.tudor.se
                  Sonax Bilvård - www.sonax.se

                  Comment


                  • Re: Saab 9-3 Aero -01 Massive Audio!

                    Det blev inget garage i helgen. Farsan spräckte 4e kotan uppifrån så det blev akuten för honom, jag och sambon ordnade en fin middag tills han kom hem istället.

                    Jag har dock måttat ut lite med slutsteg och processor, så lite tid la jag iallafall i garaget. Har nu klart för mig hur jag ska göra, så det är skönt. Har ytterliggare en helvetes vecka med plugg nu, flera stora inlämningar som ska in.

                    Sen ska jag kunna återgå till det "normala" Det är bra att ta det lugnt också, man hinner tänka lite klarare då.
                    Sponsor:
                    Bilstereohörnan - www.bilstereohornan.se
                    Tudor Batteries - www.tudor.se
                    Sonax Bilvård - www.sonax.se

                    Comment


                    • Re: Saab 9-3 Aero -01 Massive Audio!

                      Blir en liten update nu!


                      Tänkte att det var dags att klura ut lite hur slutstegen ska sitta. Trångt bredvid lådan.


                      Men jag gjorde iordning en skiva och fixade några fästpunkter så den blev riktigt stabil!


                      Blev ett litet hopp här, men jag drog på någon gamal färg jag hittade, detta kommer inte synas i alla fall så. Åtgången på vinylen i senare skede är lite osäkert så det fick bli det säkra före det osäkra nu :P
                      Fäste upp steg till framsystem och säkringshållare också.


                      Började dra lite strömkablar. Tanken är att det ska vara lite ”plug n play” så jag slipper göra allt på plats i bilen. Där den blåa kabeln går så ska det drar dubbla kablar när modulen är på plats i bilen. Testade bara så jag såg att det fungerade med säkringshållare osv .


                      Drog ned jord på baksidan så det inte blev så rörigt.

                      Sådär, ström och jord klar. Resten måste drar på plats i bilen. Blir inte lika prydligt när högtalarkablarna kommer på plats, men det löser sig.


                      Sådär blev det med grejorna på plats. Ser helt ok ut, det kommer inte synas sedan i alla fall så!!!
                      Sponsor:
                      Bilstereohörnan - www.bilstereohornan.se
                      Tudor Batteries - www.tudor.se
                      Sonax Bilvård - www.sonax.se

                      Comment


                      • Re: Saab 9-3 Aero -01 Massive Audio!

                        Det blev ju tokfett med stegen så! Helt klart bra inspiration!

                        Bygglogg: SQW: TransFårrden

                        Comment


                        • Re: Saab 9-3 Aero -01 Massive Audio!

                          Snyggt och enkelt! Som det ska va.
                          Mitt projekt: Volvo V60
                          BRL - B2 & Dayton

                          More to come...

                          Comment


                          • Re: Saab 9-3 Aero -01 Massive Audio!

                            Originally posted by zrken View Post
                            Det blev ju tokfett med stegen så! Helt klart bra inspiration!
                            Tacktack
                            Sponsor:
                            Bilstereohörnan - www.bilstereohornan.se
                            Tudor Batteries - www.tudor.se
                            Sonax Bilvård - www.sonax.se

                            Comment


                            • Re: Saab 9-3 Aero -01 Massive Audio!

                              Originally posted by ChriZtoffer View Post
                              Snyggt och enkelt! Som det ska va.
                              Jo väldigt enkelt. Hade ju varit fränare att bygga någonting mer inspirerat, men ja... Nu blidde det sådär
                              Sponsor:
                              Bilstereohörnan - www.bilstereohornan.se
                              Tudor Batteries - www.tudor.se
                              Sonax Bilvård - www.sonax.se

                              Comment


                              • Re: Saab 9-3 Aero -01 Massive Audio!

                                Nu jäklar har jag läst igenom hela tråden! Helt klart rolig läsning!

                                Anledningen till att jag läste var att jag strax påbörjar ett väldigt liknande projekt Men jag håller tyst tills allt är mer klart.

                                Kommer självklart upp en tråd när det närmar sig

                                Tack så länge för inspiration och trevlig läsning. Och lycka till i fortsättningen!
                                Sponsorer:
                                Bilstereohörnan
                                Banner Batterier
                                Iceled Electro Styling

                                Lite länkar:
                                MM Audio på Facebook
                                Massive Audio
                                Min Garagetsida

                                Comment

                                Working...
                                X