Announcement

Collapse
No announcement yet.

Saab 9-3 Aero -01 Massive Audio!

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Re: Saab 9-3 Aero -01 Massive Audio!

    Originally posted by ppk View Post
    Japp de blir tvåfärgade Svart och mörkblåa
    Jag tror du får svårt att klä dom i ett stycke, men det kanske du redan funderat på.
    Kassör för Svenska Bilstereoförbundet

    Comment


    • Re: Saab 9-3 Aero -01 Massive Audio!

      Originally posted by jensclaudius View Post
      Jag tror du får svårt att klä dom i ett stycke, men det kanske du redan funderat på.
      Jag har aldrig använt superstretch men jag hoppas att det ska gå ganska bra Vet att det kan bli knepigt runt främre högtalarn, men i värsta fall blire ett fint litet snitt i underkant då de inte kommer synas. Men det visar sig. Eller va det nå speciellt du tänkte på som jag missat?
      Sponsor:
      Bilstereohörnan - www.bilstereohornan.se
      Tudor Batteries - www.tudor.se
      Sonax Bilvård - www.sonax.se

      Comment


      • Re: Saab 9-3 Aero -01 Massive Audio!

        Originally posted by ppk View Post
        Jag har aldrig använt superstretch men jag hoppas att det ska gå ganska bra Vet att det kan bli knepigt runt främre högtalarn, men i värsta fall blire ett fint litet snitt i underkant då de inte kommer synas. Men det visar sig. Eller va det nå speciellt du tänkte på som jag missat?
        Samma ställe jag tänker på, har jobbat en del med superstretch och visst vinylen är bland det bästa att jobba med när man har mycket former och vill klä allt i ett stycke, men det är ingen mirakelduk, man får tänka till ett par ggr innan man börjar för att få till det och även tänka på att lägga vinylen åt rätt håll så sen går att stretcha mer åt det ena hållet.
        Kassör för Svenska Bilstereoförbundet

        Comment


        • Re: Saab 9-3 Aero -01 Massive Audio!

          Okej! Jag fick det nästan bra med fleecen, ett litet veck undertill. Men superstretchen lär ju inte vara mer stretchig än filten jag använde, fast de kanske den är, de visar sig Jag ville inte vinkla högtalaren annorlunda, så då får jag ta konsekvensen
          Sponsor:
          Bilstereohörnan - www.bilstereohornan.se
          Tudor Batteries - www.tudor.se
          Sonax Bilvård - www.sonax.se

          Comment


          • Re: Saab 9-3 Aero -01 Massive Audio!

            Nästan 15000views! Skulle jag inte upp och jobba tidigt så hade jag firat med ett par öl
            Verkar vara många klick på tråden, nästan 500 bara idag!
            Sponsor:
            Bilstereohörnan - www.bilstereohornan.se
            Tudor Batteries - www.tudor.se
            Sonax Bilvård - www.sonax.se

            Comment


            • Re: Saab 9-3 Aero -01 Massive Audio!

              Originally posted by zrken View Post
              På temat excenterslipar - mitt enda motiv att skaffa en är att få tillgång till en sugfunktion för att få väck en hög av partikelsåsen och helst in i damsugare direkt... Kanske inte är så <kritiskt> som jag trodde när man nu pysslar med sådant här spackel?
              Det sprider sig en jädrans massa "partikelsås" Det sitter ju någon påse på de där maskinerna som tar upp en hel del, men de mesta hamnar bredvid iallafall, men det kanske blir bättre med en damsugare. Den där påsen flyger av hela tiden iallafall

              Jag har stått utomhus nu och slipat i minusgrader, och det är vitt klet fastfruset på varenda bil på gården just nu
              Sponsor:
              Bilstereohörnan - www.bilstereohornan.se
              Tudor Batteries - www.tudor.se
              Sonax Bilvård - www.sonax.se

              Comment


              • Re: Saab 9-3 Aero -01 Massive Audio!

                Originally posted by Boyakacsha View Post
                Biltema har jue garanti på maskinerna, bara att byta maskin varje gång det rasar!
                Ja det var tanken! Förhoppningsvis går den nya sönder lagom tills bygget är klart. Då kan jag gå tillbaka med den och få tillgodokvitto till något annat roligt
                Sponsor:
                Bilstereohörnan - www.bilstereohornan.se
                Tudor Batteries - www.tudor.se
                Sonax Bilvård - www.sonax.se

                Comment


                • Re: Saab 9-3 Aero -01 Massive Audio!

                  Kan man någonsin bli klar..?

                  Comment


                  • Re: Saab 9-3 Aero -01 Massive Audio!

                    Originally posted by ppk View Post
                    Det sprider sig en jädrans massa "partikelsås" Det sitter ju någon påse på de där maskinerna som tar upp en hel del, men de mesta hamnar bredvid iallafall, men det kanske blir bättre med en damsugare. Den där påsen flyger av hela tiden iallafall

                    Jag har stått utomhus nu och slipat i minusgrader, och det är vitt klet fastfruset på varenda bil på gården just nu
                    Gah, det är fan värre än jag trodde!

                    Bygglogg: SQW: TransFårrden

                    Comment


                    • Re: Saab 9-3 Aero -01 Massive Audio!

                      Då var nya stötdämpare beställda. Tänkte ju vänta till våren, sen kom jag på att jag har 2månader på mig innan jag får en helt ny fullbesiktning. Det sved på kontot såhär innan jul, så om någon är intresserad av lite grejer jag har till salu så tveka inte

                      -Mina gamla 19" fälgar som satt på i fjol, finns bilder i början på tråden.
                      -Lite billjud, 2st cdt 6.5kit och en hertz hx380d.
                      -Sen har jag ett bra datorpaket till salu, stationär dator med intel quad core processor, 19" plattskärm och ett logitech 5.1 ljud

                      Fynda fynda

                      För att fylla ut med något mer som berör bilen så lackade jag klart backspeglarna idag, jag tycker det blev skitbra! Hoppas färgmatchningen stämmer bara, det blev ju mörkt ute så kunde inte jämföra riktigt
                      Sponsor:
                      Bilstereohörnan - www.bilstereohornan.se
                      Tudor Batteries - www.tudor.se
                      Sonax Bilvård - www.sonax.se

                      Comment


                      • Re: Saab 9-3 Aero -01 Massive Audio!

                        Ujj ujj ujj vad mycket det är i skolan just nu. Men jag har fått lite småpill gjort. Slänger upp lite bilder snart!
                        Sponsor:
                        Bilstereohörnan - www.bilstereohornan.se
                        Tudor Batteries - www.tudor.se
                        Sonax Bilvård - www.sonax.se

                        Comment


                        • Re: Saab 9-3 Aero -01 Massive Audio!


                          Backspeglarna är monterade! Färgen stämde kanon, så de får sitta kvar


                          Mycket snyggare än innan i.m.o


                          Det bortglömda spruckna bakljuset jag skulle laga ser lite bättre ut nu


                          Sen fick jag för mig att montera 5.25orna i brädan! Lödde fast högtalarkablarna, detta är högra sidan.


                          Sådär blev med med lite krympslang. Märkte upp + med röd tejp.


                          Sedan har vi vänstersidan.




                          Högtalare iskruvad och galler på plats!


                          Andra sidan!


                          Utifrån! Jag försökte att inte komma med på bilden men vafan


                          Sen fick jag även hem nya stötdämparna idag, så de ska monteras i helgen är det tänkt!!!
                          Bilstein bak och Sachs fram! Dessa verkar lagom hårda, vi får se hur det blir med dem monterade. Dessa ska motsvara orginal sportchassi.
                          Sponsor:
                          Bilstereohörnan - www.bilstereohornan.se
                          Tudor Batteries - www.tudor.se
                          Sonax Bilvård - www.sonax.se

                          Comment


                          • Re: Saab 9-3 Aero -01 Massive Audio!

                            Ser fint ut det här!
                            Roligt med all möjlig 'småfix' och 'pimp' som berör högt och lågt på bilen också..
                            FInt att du pysslar vidare i stadigt tempo.. ..känns som att jag med ett helt gäng andra här tappat ångan högst betydligt sedan sensommaren.. (Om man nu dömer av byggaktivitet på trådarna :/ )

                            Keep it up!

                            Bygglogg: SQW: TransFårrden

                            Comment


                            • Re: Saab 9-3 Aero -01 Massive Audio!

                              Originally posted by ppk View Post
                              Sen fick jag även hem nya stötdämparna idag, så de ska monteras i helgen är det tänkt!!!
                              Bilstein bak och Sachs fram! Dessa verkar lagom hårda, vi får se hur det blir med dem monterade. Dessa ska motsvara orginal sportchassi.
                              Kallar du det där stötdämpare, det där är avd vi här på firman kallar cykelpump?
                              SM-guld 2007 och 2008.
                              Hållt på med bilstereo sen innan de flesta på forumet var födda

                              Comment


                              • Re: Saab 9-3 Aero -01 Massive Audio!

                                Originally posted by zrken View Post
                                Ser fint ut det här!
                                Roligt med all möjlig 'småfix' och 'pimp' som berör högt och lågt på bilen också..
                                FInt att du pysslar vidare i stadigt tempo.. ..känns som att jag med ett helt gäng andra här tappat ångan högst betydligt sedan sensommaren.. (Om man nu dömer av byggaktivitet på trådarna :/ )

                                Keep it up!
                                Trevliga ord Tackar! Ja det är lite dystra tider, vädret är ju inte direkt någon höjdare, detta mörker. Men jag har börjat käka d-vitamin så nu jäklar! Det rekomenderas!
                                Sponsor:
                                Bilstereohörnan - www.bilstereohornan.se
                                Tudor Batteries - www.tudor.se
                                Sonax Bilvård - www.sonax.se

                                Comment

                                Working...
                                X