Announcement

Collapse
No announcement yet.

Weine, The Comeback BMW E34

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

Re: Weine, The Comeback BMW E34

De nya är tyngre, började med e39:an. Kommer ännu ihåg när jag lämnat in min på service och fick en sliten gammal e30 som lånebil. Och tänkte "det är ju så här en BMW skall kännas att köra!"

Oavsett så ser det ut som om du är flink med fräsen, gott jobbat så här långt!
    /tycker Erik.

Comment

Vet också hur det är, e39an är kanon att köra men kontakten/känslan med vägen finns inte på samma sätt som med gamle e34an jag har som vinterbil. e34an är mycket mer rå att köra eller hur man nu ska uttrycka sig. Brukar ungefär gå till så här när jag kör med den och det inte är vinter..

http://www.garaget.org/video/122372

Den har gått närmare 36500 mil nu. Bra grejer.
      BMW E38 740
      BMW M5 -01
      bilradiohuset.se
      SM-guld 2012

Comment

Haha, ja det känns igen allt ni säger. Har haft e39 också vilket är jävligt fina bilar, men dom ger mig inte samma känsla som E34an.
        Tur jag har en E30 325 hemma på gården också om jag verkligen vill köra busig BMW

Lite uppdatering:
        Igår kväll städade jag undan en hel del av kablarna runt kickpanelen på förarsidan.

Har även funderat lite på det där med instrumentpanelen... Egentligen är jag inte något större fan av flyttade mätarhus men det är nästan så att e34an behöver ett sådant ingrepp antingen bara neråt som Skovlund har gjort, eller rent till mitten. Hur tycker ni som läser denna tråd att jag bör gjöra?

Comment

Börja med att karva ner skummet på huset mera och se hur det blir, kanske räcker långt?
          Diq Khongwong, telefon: 070 327 24 08

Audi coupe' quattro 1985 med Amega Genesis Alpine

Tack till Pierre Sjöström , Micke Forssberg och Gravyrbutiken för all hjälp!

Min projekttråd: DIQ´s AUDIo, nya bilder läggs alltid på de två första sidorna

Comment

Originally posted by diq View Post
            Börja med att karva ner skummet på huset mera och se hur det blir, kanske räcker långt?
            Har karvat mig ner till plastförstärkningen i i-brädan men skulle nog vilja få bort lite mer... Så det blir väl vinkelslipen och lamellskiva för vidare moddning

Hade tänkt mig något liknande detta:

Vad tror folk om det?

Tänkte göra mig ett par provisoriska bafflar och lyssna lite, men just nu är det full aktivitet i verkstan och väldigt trångt (bland annat en 7,5m lång husvagn) så jag har sysslat med lite hemmagöra idag. Sått gräs, rensat ogräs runt huset, kapat lite instrumentbräda på altan osv Har svår arbetsabstinens när jag nu har semester mer än 2-3dagar för typ första gången på 6-7 år.

Och som alla ser så kommer det upp lite mer av mitt system... Är det läge att börja avslöja systemsetup tycker ni?

Comment

Kom ihåg 40 mm-regeln om du ska tävla! (det kommer du att göra så prova inte att lura dig själv!)

Comment

Ser ju bra ut men svårmonterat?
                sigpic

Ägare av DekorTeknik
                Gå in och gilla!

Comment

Bara en fundering... Om man skulle montera på sättet som jag så fint ritat in i paintbilden här nedanför. Skulle man tappa mycket scendjup/höjd då? Det skulle göra monteringen bra mycket enklare och framförallt skulle man slippa klä om instrumentbrädan. Enda nackdelen förutom ljudmässigt som jag kan se är väl att man tappar luftutblåset i dörren, men det gör inte så mycket... Finns ju fler sånna!

Comment

Originally posted by diq View Post
                    Kom ihåg 40 mm-regeln om du ska tävla! (det kommer du att göra så prova inte att lura dig själv!)
                    Självklart kommer jag att tävla, annars skulle jag nog inte göra detta bygge! Först och främst är det självklart för mitt eget stora nöje. Men att det ska bli tävling är det ingen tvekan om.

Har dock börjat fundera i lite andra banor som syns ovan!

Comment

Originally posted by Antonic View Post
                      Ser ju bra ut men svårmonterat?
                      Mjo, det blir lite svårt på detta sätt... Man måste nästan har 2 olika delar en som man monterar midd i och en som man monterar diskant. Därför funderar jag på en annan lösning. Problemet är ju att SC1:an är stooor mot en normal diskant

Comment

Alternativ två skulle nog spara dig en jävla massa tid och ändå bli riktigt bra, om nu inte scen djupet påverkas allt för mycket

Å andra sidan är ju alternativ ett lite fränare
                        Saab 9-3 SQ style

Comment

Det går inte att sätta upp diskanterna i en svarv och ta bort lite onödigt matrial då?

Comment

Originally posted by Weine View Post
                            Har karvat mig ner till plastförstärkningen i i-brädan men skulle nog vilja få bort lite mer... Så det blir väl vinkelslipen och lamellskiva för vidare moddning

Hade tänkt mig något liknande detta:

Vad tror folk om det?

Tänkte göra mig ett par provisoriska bafflar och lyssna lite, men just nu är det full aktivitet i verkstan och väldigt trångt (bland annat en 7,5m lång husvagn) så jag har sysslat med lite hemmagöra idag. Sått gräs, rensat ogräs runt huset, kapat lite instrumentbräda på altan osv Har svår arbetsabstinens när jag nu har semester mer än 2-3dagar för typ första gången på 6-7 år.

Och som alla ser så kommer det upp lite mer av mitt system... Är det läge att börja avslöja systemsetup tycker ni?

Avslöja Wiene!! :P
                            (även fast jag redan vet) :P
                            ja, jag lider av en sjukdom !

Comment

ser ju inte dumt ut hörru!: )) ska bli kul att se det klart så skynda dig lite nu?:P
                              Kan du göra nå bafflar till min e30 också?

Comment

Håller me albin
                                ▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬ஜ۩۞۩ஜ▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬

SHUT UP AND ENJOY THE MUSIC

▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬ஜ۩۞۩ஜ▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬

Comment

Working...
                                X