Tjena Boys!
Det har vart dags för uppdatering en stund, men vart svårt att hitta något -sammanhängande- att skriva om. Nuså!
Planen är fortfarande att använda orginalstereon som signalkälla. För att slippa klippa rätt in i den redan nu tvärkorta orginalkablagehärvan krävdes en isoadapter. Men det krävdes en lite mer avancerad variant eftersom jag avser att använda orginalhögtalarkabeln ut i dörren. Detta gör att man i kablageväg behöver både kunna koppla in sig mot orginalkabelhärvan OCH mot stereon. Efter lite letande hittade jag en som egentligen är tänkt att använda för att koppla in parrot moduler.
Det första som hände var att ge härvan lite uppmärksamhet med lödkolven

Jag ville skarva in mig på både tändning och remote när jag ändå höll på. Dessutom dubbelt upp. En uppsättning följer med bakåt mot skuffen. Den andra går till handskfacket. Handskfacket fick även inskarvning på +12v och på jord, så om någon lämplig pryl skall byggas i handskfacket på sikt finns det "allt som behövs". Denna extra minihärva sleevades och drogs in i handskfacket. Tyvärr är bildkvaliteten rätt tveksam. Kameran har tydligen fått någe slipdamm i linsen som behagar störa ibland...

Insåg det var dags för nya verktyg om jag skall palla klämma kabel på den nivå som kan komma nu. Biltema! Passade även på att styra upp 4.0 mm^2 kabel och ringkabelskor till baslådebygget...
Så här blev det, inklusive oförklarligt damm på linsen...

Det blir en redig hög med kabel där bak...! Hade ju gått att klippa till och löda ner längderna på allt.. absolut. Men vid provmontering fick det plats i det närmaste problemfritt. Då valde jag att inte göra mer åt det i nuläget.
Passar på att lägga upp hur märkningen fungerar (så åtminstonne jag har koll själv i framtiden);
1 L-Dörr
2 R-Dörr
3 L-Signal
4 R- Signal
5 +Ignition / -Remote
6 oanvänd
7 L-Diskant
8 R-Diskant
9 L-Midbass
10 R-Midbass
Passade även på att lägga lite slang i genomföringarna som verkar vara på tok för skarpa. Detta är alltså i igenomförningen vid baksätet mot skuffen.

Det var allt för den här updaten! Nu skall jag ut och mecka vidare.

Leave a comment: