Announcement

Collapse
No announcement yet.

SQL - E60:Projektet utan slut

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Re: Surk bygger E60 första "SQ" kärran.

    Passa på och bygg nu när det blir varmare ute!! Jag har stått ute och slipat 2 dagar i rad nu och det är en fröjd när man slipper frysa

    Jag tycker att du ska planera bygget ordentligt med ett strukturerat aktivitetsschema. Sen börjar du uppifrån, och betar av bit för bit. Du kanske inte har någonting som spelar nu under högsäsongen, men du kan ju alltid åka runt och visa upp en rullande projekt, om du ändå inte har planer på att tävla! Men lite flyt kanske det spelar innan säsongen är helt slut?

    Tänk om du ska ta tag i allt grovgöra nästa vinter, den kanske är ännu kallare än vad denna vintern har varit
    Sponsor:
    Bilstereohörnan - www.bilstereohornan.se
    Tudor Batteries - www.tudor.se
    Sonax Bilvård - www.sonax.se

    Comment


    • Re: Surk bygger E60 första "SQ" kärran.

      Börja med att få till framsystemet så det lirar bra, då har du iaf nåt att lyssna på medans du bygger klart där bak.
      Mitt projekt: Volvo V60
      BRL - B2 & Dayton

      More to come...

      Comment


      • Re: Surk bygger E60 första "SQ" kärran.

        Originally posted by ppk View Post
        Jag tycker att du ska planera bygget ordentligt med ett strukturerat aktivitetsschema. Sen börjar du uppifrån, och betar av bit för bit.
        Originally posted by ChriZtoffer View Post
        Börja med att få till framsystemet så det lirar bra, då har du iaf nåt att lyssna på medans du bygger klart där bak.
        Tack pojkar för två välriktade inputs!
        Tanken slog mig précis, efter att ha tittat på schemat over tävlingar. Efter 1juni är det egentligen bara Vallåkra (för långt) och Mantorp kvar. Jag har ingen chans att bli HELT klar med hänsyn till jobb och annat innan 'säsongen går'…. Hm :/

        Jag ser byggandet I bruksbil som lite av en balansgång – hur mycket man ska riva med en gång. Givetvis går helhetsbygget snabbare om man river allt på en gång och gör det som skall göras och sedan sätter ihop skiten igen. Men då skall man ha allt material, en klar vision och egentligen bara “bygga ihop skiten”.. Det är inte riktigt så jag trivs med det här

        Har lite lösa pappersanteckningar på vad jag skulle vilja göra om. Det är löjligt mycket egentligen. Helt klart är ppk’s idé med slags projektplan riktigt vettig. Skall definitivt skriva ihop något om detta! Skall återkomma med en sådan här “projektplan”, eller kanske mer utav “prioriteringsplan”!

        Mvh Surk
        Last edited by zrken; March 25, 2013, 12:06.

        Bygglogg: SQW: TransFårrden

        Comment


        • Re: Surk bygger E60 första "SQ" kärran.

          Ja man kommer ju inte ifrån, att om man aldrig börjar och kör på, så förblir allt bara en skrivbords- och tangentbordsprodukt, och de låter ju ingenting och har jäkligt få hjul och motor...
          SM-guld 2007 och 2008.
          Hållt på med bilstereo sen innan de flesta på forumet var födda

          Comment


          • Re: Surk bygger E60 första "SQ" kärran.

            Originally posted by jonash View Post
            Ja man kommer ju inte ifrån, att om man aldrig börjar och kör på, så förblir allt bara en skrivbords- och tangentbordsprodukt, och de låter ju ingenting och har jäkligt få hjul och motor...
            Jovisst är det så. Fascinerande att det inte stört mig mer egentligen. Har kämpat på efter de omständigheter som varit
            Om några dagar kommer jag hem igen efter 2 månader i England. Ska bli fint att kunna börja knåpa igen.

            Eftersom fjolårets system blev ett 'köp begagnade grejjor allt eftersom' och i princip alla moment var 'första gången' var det förstås en viss tröskel i att ta tag i allt nytt. Det är förstås delvis på grund av detta som jag är sugen på att snarare 'tömma ut idéer på papper' för att minska cirkusen som var förra året. Mer planering skall provas. Men egentligen spelar det mindre roll. Jag kommer aldrig SQ-tävla (utöver att möjligen casha upp för att få ljudbedömningen för referens). När detta systemet blir klart, ptja, jag tror inte det dröjjer mer än några veckor igen innan jag tröttnat och vill göra om något annat.

            En målsättning jag alltid haft (och som gjort att delar har gått djävligt långsamt) är att jag försökt tänka onödigt långsiktigt med kablage, material osv. Hellre för långa och kabelsallad (i ett hörn) än att lägga trötta cash varje gång man vill flytta ett slutsteg. Det är inte försvarbart med snortajta lösningar om de skall slitas upp kort därpå - inte på min budget.
            Målsättningen förbli snarlik även "i år", men att försöka sakta men säkert bygga delar som gör det "enklare att byta utrustning".

            Lyckligtvis har jag ett par idéer på lager :]
            Last edited by zrken; March 25, 2013, 16:51.

            Bygglogg: SQW: TransFårrden

            Comment


            • Re: Surk bygger E60 första "SQ" kärran.

              Önskar att jag kunde tänka som dig! När jag bygger så är det för att sakerna ska sitta just så, kablarna görs så korta som möjligt och allt ska passa precis. Men sen tänker man om och då lär man fint köpa nya kablar eller förlänga, i vissa fall kan man ha tur så att dom räcker men det är sällsynt. Blir rätt dyrt i längden...
              Mitt projekt: Volvo V60
              BRL - B2 & Dayton

              More to come...

              Comment


              • Re: Surk bygger E60 första "SQ" kärran.

                Tjena böyz!
                Gösses vilken dag!

                Först nu har jag hämtat bil igen från "Englandsuppehållet" och anlänt på hemmaplan. En redigt intensiv påsk har det blivit, kul!
                Tydligen är jag knappt ett par timmar med bilen innan jag får för mig att slita ur all stereo igen. Situation parkeringsplats - allt som vanligt

                Elmia
                En kort rapportering från Elmia, säger att det var trevligt att byta några ord med Tokken, och bli en god smula imponerad av Bananbubblan! En annan minnesvärd detalj var underarbetet/vinylarbetet på Yeti'n av skodamannen.. snorsnyggt! Den verkade kunna låta riktigt trevligt oxå! Nautiluz Creatation BMW spelade något helt fantastiskt gött.. Trots en 6 snortunga 15" som väger sin beskärda del - spelandes på hårfläktande volym - knappt vibrerade baffeln. Det var GRYMT IMPONERANDE! B2's beetlen med den absolut löjligt fräcka motivlacken hade ett imponerande ös i sig. Fortfarande skeptisk till de här PA-middarna. Hoppas den hypen går över snart :sarcasm:

                Ljudfunderingar
                Ljudmässigt var nu första lyssningen på bilen alls sedan, ptja, slutet av januari. Det var en märklig upplevelse. Kort och gott har jag inte vart vidare nöjd - men tänkt positivt "förbättra det ena och andra" för att nå något gott på sikt. Nu vid närmare ljudinspektion blev jag påmind om tidigare intryck; behovet av högre delning för diskanterna (över ca 2.8khz), behov av ett mellanregister, behov av en smula mer bottentryck i dörrarna. Och framförallt - behov av mer bas. Det spelar partyglatt, helt okay tight och inte vidare bumligt alls egentligen jämfört vad jag hört från kupéladdad portad låda. Men - inte tillräckligt "omskakande". Milsvitt under vad man förväntar sig av ett par kilowatt på 2st rätt tunga 12or (XTR300D2s).

                Lådplacering och orättvisor
                Stannade påvägen upp från trollhättan idag vid en rastplats och köttade upp full mutter på en hiphoplåt med tuung bas. Det var en del skrammel från kärran jag inte riktigt kände igen. Så jag gick runt och försökte lokalisera... Min usual suspect, bakrutan var rätt lugn.. bakluckan likaså.. nummerplåt okay.. Det lät inte riktigt som att det kom underifrån heller. ..........bakkofångaren.. harre djävlar vad den flexade. Utan överdrift en 1.5-2.5cm flex?! ......vilken ironi. Problemen förflyttar sig. Nästa steg - dämpa bakofångare. LOL!
                En annan intressant observation var att trots fällda säten, och öppen baklucka, bildades det tryckpunkter i hörnena i skuffen - så att de här "tryckutjämnar-flerparna" flög hejdlöst i takt med basen. det blåste där bak!
                Det här är intressant, då det säger mig en hel del om hur oeffektiv placeringen av min låda är nu. Visst - det är inga nyheter att en låda som spelar frammåt utan vidare tätning inte ger någon större rättvisa på grund av utsläckande reflekterande vågor från bakdelen av kabien. Effekten är då herregösses i alla fall.

                Visuell inspektion av byggets nuvarande form
                Vid närmare visuell inspektion av möjligheterna till montering med "minimal åverkan på orginalkaross" (hålborrande osv), blev jag rätt snabbt påmind om att jag inte kan ta det här bygget vidare frammåt utan att göra om merparten av jobbet i skuffen. Några timmar av eftermiddagen, och jag skred till verket. Ärligt talat trodde jag inte riktigt på det själv när jag en stund senare inser jag har tömt skuffen?!



                Provade en ny grej för att sortera kablar. Drog etts nöre genom kabelskoringarna och buntade ihop. Blev en anakonda att svänga över axeln ner i källarn! Den största fördelen är att man enkelt kan se längden på de olika kablarna.



                Sedan har jag sedan en tid "distansköpt" batterier, som en polare hämtat upp och lagrat under någon månad. Vart redigt nervös för om det skulle få plats 4st i baljan, men det visade sig bli redigt fint!



                Sedan provade jag kvickt en "konceptuell placering" av strömcentralen - den måste upp från reservhjulsbaljan, med säkringar och dylikt.



                Det har vart på tok för omständigt att riva allt för att komma åt något. Tanken är att försöka bygga ihop ett stativ som gör att jag i princip placerar det under en cover, strax utanför orginal säkringscentralen. Den stora fördelen är att man då har nära till "inkommande el" från generator, samt att alla slutstegen har strömkopplingar på höger kortsida.
                Kommer även uppgradera träprylen som håller fast säkringar och distblocken. Har ett par idéer jag hoppas faller väl ut snart

                Det var alles för den här gången.

                // Surk
                Last edited by zrken; April 1, 2013, 23:11.

                Bygglogg: SQW: TransFårrden

                Comment


                • Re: Surk bygger E60 första "SQ" kärran.

                  Originally posted by zrken View Post
                  Tjena böyz!
                  Gösses vilken dag!

                  Först nu har jag hämtat bil igen från "Englandsuppehållet" och anlänt på hemmaplan. En redigt intensiv påsk har det blivit, kul!
                  Tydligen är jag knappt ett par timmar med bilen innan jag får för mig att slita ur all stereo igen. Situation parkeringsplats - allt som vanligt

                  Elmia
                  En kort rapportering från Elmia, säger att det var trevligt att byta några ord med Tokken, och bli en god smula imponerad av Bananbubblan! En annan minnesvärd detalj var underarbetet/vinylarbetet på Yeti'n av skodamannen.. snorsnyggt! Den verkade kunna låta riktigt trevligt oxå! Nautiluz Creatation BMW spelade något helt fantastiskt gött.. Trots en 6 snortunga 15" som väger sin beskärda del - spelandes på hårfläktande volym - knappt vibrerade baffeln. Det var GRYMT IMPONERANDE! B2's beetlen med den absolut löjligt fräcka motivlacken hade ett imponerande ös i sig. Fortfarande skeptisk till de här PA-middarna. Hoppas den hypen går över snart :sarcasm:

                  Ljudfunderingar
                  Ljudmässigt var nu första lyssningen på bilen alls sedan, ptja, slutet av januari. Det var en märklig upplevelse. Kort och gott har jag inte vart vidare nöjd - men tänkt positivt "förbättra det ena och andra" för att nå något gott på sikt. Nu vid närmare ljudinspektion blev jag påmind om tidigare intryck; behovet av högre delning för diskanterna (över ca 2.8khz), behov av ett mellanregister, behov av en smula mer bottentryck i dörrarna. Och framförallt - behov av mer bas. Det spelar partyglatt, helt okay tight och inte vidare bumligt alls egentligen jämfört vad jag hört från kupéladdad portad låda. Men - inte tillräckligt "omskakande". Milsvitt under vad man förväntar sig av ett par kilowatt på 2st rätt tunga 12or (XTR300D2s).

                  Lådplacering och orättvisor
                  Stannade påvägen upp från trollhättan idag vid en rastplats och köttade upp full mutter på en hiphoplåt med tuung bas. Det var en del skrammel från kärran jag inte riktigt kände igen. Så jag gick runt och försökte lokalisera... Min usual suspect, bakrutan var rätt lugn.. bakluckan likaså.. nummerplåt okay.. Det lät inte riktigt som att det kom underifrån heller. ..........bakkofångaren.. harre djävlar vad den flexade. Utan överdrift en 1.5-2.5cm flex?! ......vilken ironi. Problemen förflyttar sig. Nästa steg - dämpa bakofångare. LOL!
                  En annan intressant observation var att trots fällda säten, och öppen baklucka, bildades det tryckpunkter i hörnena i skuffen - så att de här "tryckutjämnar-flerparna" flög hejdlöst i takt med basen. det blåste där bak!
                  Det här är intressant, då det säger mig en hel del om hur oeffektiv placeringen av min låda är nu. Visst - det är inga nyheter att en låda som spelar frammåt utan vidare tätning inte ger någon större rättvisa på grund av utsläckande reflekterande vågor från bakdelen av kabien. Effekten är då herregösses i alla fall.

                  Visuell inspektion av byggets nuvarande form
                  Vid närmare visuell inspektion av möjligheterna till montering med "minimal åverkan på orginalkaross" (hålborrande osv), blev jag rätt snabbt påmind om att jag inte kan ta det här bygget vidare frammåt utan att göra om merparten av jobbet i skuffen. Några timmar av eftermiddagen, och jag skred till verket. Ärligt talat trodde jag inte riktigt på det själv när jag en stund senare inser jag har tömt skuffen?!



                  Provade en ny grej för att sortera kablar. Drog etts nöre genom kabelskoringarna och buntade ihop. Blev en anakonda att svänga över axeln ner i källarn! Den största fördelen är att man enkelt kan se längden på de olika kablarna.



                  Sedan har jag sedan en tid "distansköpt" batterier, som en polare hämtat upp och lagrat under någon månad. Vart redigt nervös för om det skulle få plats 4st i baljan, men det visade sig bli redigt fint!



                  Sedan provade jag kvickt en "konceptuell placering" av strömcentralen - den måste upp från reservhjulsbaljan, med säkringar och dylikt.



                  Det har vart på tok för omständigt att riva allt för att komma åt något. Tanken är att försöka bygga ihop ett stativ som gör att jag i princip placerar det under en cover, strax utanför orginal säkringscentralen. Den stora fördelen är att man då har nära till "inkommande el" från generator, samt att alla slutstegen har strömkopplingar på höger kortsida.
                  Kommer även uppgradera träprylen som håller fast säkringar och distblocken. Har ett par idéer jag hoppas faller väl ut snart

                  Det var alles för den här gången.

                  // Surk
                  Vilken imponerande bygge fattar inte hur du gör det men grymt bygge

                  Comment


                  • Re: SQL - E60:Projektet utan slut

                    Tjena gööbzz!
                    Det borde vara nackskott på att vara upp 07:20 frivilligt på en lördag. Däremot - gör det att man kommer ut och kan få ner lite byggtid
                    Om det nu inte vart tillräckligt tydligt från föregående inlägg så är allt numera utrivet. Tråden och bygget går numera under ny, en smula mer rättvisande titel i trådnamnet, med nyckelorden SQL och "projektet utan slut..".

                    Mitt mål med den här versionen av bygget är att få till mer "hållbara" lösningar. Dvs, som gör att jag slipper slita ut varenda pinal varenda gång något skall bytas. Tex min första installation var alldeles helt djävla galet komplicerat att bara få bilen "strömlös" på grund av steg och fakegolv som "låste" paneler på sidorna, och dolde säkringar och strömbar i botten av baljan. Ohållbart!

                    Först ut blev att först måtta ut en lämplig höjning/nivåjustering av batteribanken i baljan. Det kommer även krävas en smula mer utrymme runt batterierna för att kunna skruva dem i bottenplattan. Leker med tanken på att bygga en ram runt batterierna i MDF som håller dem på plats. Så här långt har jag inte tagit mod till mig att våga bulta fast dem rakt igenom reservhjulsbaljan. Frågan är om det egentligen kommer göra så stor skillnad om det skulle smälla. -Så stabil är inte den där plåten... Tips på lösningar mottages gärna

                    Minns man något återkommande gnäll i min bygglogg så är det definitivt relaterat till pappersmallar. Idag hade jag redigt flyt och fick gjort en hel del bra framsteg kvickt! Först baljan:



                    Nästa steg är att skissa upp en lösning på hur strömcentralen kan monteras. Tanken är att den skall sitta "utanpå" den ordinarie säkringsboxen, med en smula mellanrum. Att döma av skruvhål och möjligheter kommer den gå att fästa utan att ta nya hål. Från den här bilden kommer då en platta att monteras lodrät, så man landar i någonting snarlikt med föregående post's bild.



                    Här har vi nu andra sidan. Planen är att minst kunna fästa CTEK laddaren i den här hörnan. Även här är tanken att bygga en lodrät panel att kunna montera diverse på. En tanke har varit att låta BitOne få sitta här också. En smula nervös över eventuella störningar som skulle kunna uppstå dock. Ett annat alternativ vore att montera den rakt upp i mitt hemmabyggda "undertak" till hatthyllan.



                    Mallandet gick smidigare än väntat, och tid fanns kvar. Det blev att svänga ner i källaren och se om det fanns spillbitar av MDF det gick att bygga något med. Turligt nog hittades några överblivna bitar, och i rask takt tillkom först en bottenplatta. Den är även balanserad i framkant med en tvärgående läkt, varpå den är en smula närmare vågrät än innan. Samtliga kanter på undersidan är frästa med i 45grader för förbättrad passform.



                    Sedna på var sin sida tycktes även mallarna hålla formen och det blev alldeles utmärkt:





                    Från mina första coverplates jag byggde till den här bilen för ungefär ett år sedan, stod på en oregelbunden "orginal panel". Det gjorde att de var en smula skeva och inte lyckades så väl som jag hade hoppats. En ytterligare försvårande omständighet var att jag inte hade valt en "rak referenslinje" när jag började göra trimpanelerna. Detta visade sig vara ett allvarligt misstag då man får följdproblem med resterande paneler som "förhåller sig" till den skeva linjen. Nu försökte jag lösa detta så gott som möjligt med en gång! Fram med vattenpasset och börja måtta in hur höga "fötter" som behövdes här och var för att stötta konstruktionen...



                    Här är ett tips för att försöka såga tillräckligt vinkelräta snitt när man inte har tillgång till något stabilare sågblock. Den övre brädbiten agerar "guide" för sågklingan, åtminstonne i en riktning. Gör stor skillnad!



                    Sedan var det dags. Sanningens ögonblick med provmontage. Båda sidor - vart riktigt förvånad att dte blev så bra!






                    Energin stod sig fortfarande, och jag gav mig på att måtta ut hur stora "monteringsskivor" jag kunde klämma in utan problem. Det föll väl ut. På högersidan är det alltså tänkt att distblock&säkringar&relän osv skall sitta. Utrymmet mellan "bärande balk" och den vågräta panelen borde räcka fiint för att dra in kabel från baljan. Skivan på bild är skruvad via små vinkelprofiler från baksidan tills vidare.



                    På vänstersidan är det då tänkt med ett montage av laddaren.



                    Jaow... Det var så här långt jag kommit. Får säga det känns klart bättre än förväntat.

                    Bygglogg: SQW: TransFårrden

                    Comment


                    • Re: Surk bygger E60 första "SQ" kärran.

                      Originally posted by sannyN View Post
                      Vilken imponerande bygge fattar inte hur du gör det men grymt bygge
                      tack
                      ...men gösses vad många betydligt mer imponerande byggen det finns här!

                      Bygglogg: SQW: TransFårrden

                      Comment


                      • Re: Surk bygger E60 första "SQ" kärran.

                        Originally posted by zrken View Post
                        Tack pojkar för två välriktade inputs!
                        Tanken slog mig précis, efter att ha tittat på schemat over tävlingar. Efter 1juni är det egentligen bara Vallåkra (för långt) och Mantorp kvar. Jag har ingen chans att bli HELT klar med hänsyn till jobb och annat innan 'säsongen går'…. Hm :/

                        Jag ser byggandet I bruksbil som lite av en balansgång – hur mycket man ska riva med en gång. Givetvis går helhetsbygget snabbare om man river allt på en gång och gör det som skall göras och sedan sätter ihop skiten igen. Men då skall man ha allt material, en klar vision och egentligen bara “bygga ihop skiten”.. Det är inte riktigt så jag trivs med det här

                        Har lite lösa pappersanteckningar på vad jag skulle vilja göra om. Det är löjligt mycket egentligen. Helt klart är ppk’s idé med slags projektplan riktigt vettig. Skall definitivt skriva ihop något om detta! Skall återkomma med en sådan här “projektplan”, eller kanske mer utav “prioriteringsplan”!

                        Mvh Surk
                        Är tävling på Sjöbergs Däcktjänst i sävjö med 27-28 Juli

                        Riktigt trevligt bygge detta, följs nogrannt

                        Comment


                        • Re: SQL - E60:Projektet utan slut

                          goder afton!

                          Det här blir en miniupdate. Dagens projekt har varit att se provmontera "på riktigt". Utifall att några muttrar eller annat inte skulle fungera som tänkt. Mestadels gick det fint. Kom även på en till lösning för att ytterligare förankra strömcentralen på högersidan. Tyvärr var det dåligt med bilder på det jobbet, men i princip använde jag den befintliga stålprofilen som spänner ner orginalbatteriet och bultar rakt i den. Då slog det mig att dess infästningar på två olika ställe när bultar in i något som tykcs vara rejält tjockt med plåt. Utmärkt med två möjliga jordpunkter till, dessutom betydligt närmare än nuvarnade "bältets bult" ! *glad*
                          Det är alltså dessa små bultgängor som sticker upp i mitten av bilden.



                          Nästa steg var att prova om det gick att förverkliga idéerna om strömcentralen på högersidan.. Sågade itu, slipade upp en smula. Avsikten med nivåskillnaden är att minska trassel av kablaget, vilket gjorde det möjligt att använda den tidigare. Responerade att det får duga att återvinna halva av den tidigare strömcentralens bakplåt. Inte säker på att dne får vara kvar speciellt länge, men jag hade inte riktigt oumpff att göra om exakt samma ska på en ny platta i samma storlek och banka i islagsmuttrar en smula mer symmetriskt, och för att ha perfekt täckning på målandet sen.. Detta är alltså samma platta som syns i föregående bild.



                          Sedan kom det tydligen en förmiddagskaffe emellan och jag var på viippen att bara kladda över alla delarna i samma sunkiga vita husfärg som resten vart målat i. Bestämde mig för att för första gången dränka paneler i polyester istället. Förhoppningsvis håller de ställningarna ännu bättre mot fuktangrepp!



                          Sist idag, passade jag på att plocka ur batterierna och konka dem all världens väg mot ett förråd. Det är inte rimligt att köra med bilen om de ligger på drift med metall runt om alla kanter där bak......
                          Vidare har jag funderat på hur jag skall ta nästa steg. Tål att funderas på...

                          JO! Är det något speciellt att tänka på om man vill borra hål i baljan och bulta fast batterierna?

                          Bygglogg: SQW: TransFårrden

                          Comment


                          • Re: SQL - E60:Projektet utan slut

                            Kolla vad du borrar i och måla med grund och täckfärg i hålet annars är det väl bara å köra. Kolla åxå så du kanske inte behöver staga plåten under när du drar till..

                            Comment


                            • Re: SQL - E60:Projektet utan slut

                              Kul att det börjar rulla på här igen så man har lite kul att titta på Kämpa på, låter spännande med en grundligt arbete med smarta lösningar för att slippa knöla!
                              Sponsor:
                              Bilstereohörnan - www.bilstereohornan.se
                              Tudor Batteries - www.tudor.se
                              Sonax Bilvård - www.sonax.se

                              Comment


                              • Re: SQL - E60:Projektet utan slut

                                Originally posted by zrken View Post
                                Är det något speciellt att tänka på om man vill borra hål i baljan och bulta fast batterierna?
                                Brukar vara oförskämt tunn plåt i baljorna så ett gott tips är att använda rejäla fyrkantsbrickor alternativt plattjärn på undersidan för att få lite stadigare montering. Gjorde så när jag gjorde ett batterifäste bak och det känns som att jag kan lyfta hela bilen i det typ.
                                Fd tävlande med min Citroën C5.

                                Svensk mästare Advanced Unlimited 2012

                                sigpic

                                Samarbetspartners:
                                Ljudbyggaren

                                Comment

                                Working...
                                X