Announcement

Collapse
No announcement yet.

Ticcen`s Volvo 940 (SPL/Show)

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Re: Ticcen`s Volvo 940 (SPL/Show)

    Originally posted by Snowgubben View Post
    Ser riktigt fint ut! Se till nu att vispa ihop bakdörrarna också
    Tackar!
    Ska försöka få ihop dom så snart som möjligt

    Comment


    • Re: Ticcen`s Volvo 940 (SPL/Show)

      de spelade på trevligt i nässjö när du va där! blir kul å höra när du fixar bakdörrarna med! va där med jim

      Comment


      • Re: Ticcen`s Volvo 940 (SPL/Show)

        Originally posted by slette View Post
        de spelade på trevligt i nässjö när du va där! blir kul å höra när du fixar bakdörrarna med! va där med jim
        Du får ta en provlyssnig sen igen när allt är klart då

        Comment


        • Re: Ticcen`s Volvo 940 (SPL/Show)

          Originally posted by Ticcen View Post
          Du får ta en provlyssnig sen igen när allt är klart då
          ja de tycker ja allt! lär ju låta satan då

          Comment


          • Re: Ticcen`s Volvo 940 (SPL/Show)

            Originally posted by slette View Post
            ja de tycker ja allt! lär ju låta satan då
            Man kan ju iaf hoppas ;D

            Comment


            • Re: Ticcen`s Volvo 940 (SPL/Show)

              Länge sedan update men har tyvär inte hänt så mkt det senaste pga av annat som kommit imellan

              Framdörrarna och basen spelar iaf trots väldigt provosoriks installation som skall göras om senare, dock tycker jag att det börjar spela bättre och bättre nu när basarna börjar bli lite mer inspelade. Kul som fasen!

              Bjuder på ett litet klipp för skojs skull, inget märkvärdigt direkt. Men lite luft flyttar det iaf Blir riktigt skoj sen när man tätat allt riktigt runt baslådan och får iordning strömförsörjningen lite vettigare!
              Måste få tummen ur sen och mäta i termlab !

              https://www.youtube.com/watch?v=zZJz-OsG-9o

              Ha de!

              Comment


              • Re: Ticcen`s Volvo 940 (SPL/Show)

                Hopp lite tråkigheter efter helgen.
                Kände att det luktade bränt, ungefär så som basar kan lukta när man spelat på lite väl när jag var ute och åkte.
                Det kan inte vara basarna som luktar tänkte jag för jag hade inte spelat högt.

                Så på en parkering kollar jag i bagaget. 1500.1 steget verkade ha missuppfattat sin uppgift och lekte rökmaskin ist :S
                Steget är kallt likaså det andra 1500.1 steget. Förstår inte vad som hänt med det men blir att ringa Db akuten imorgon och se om det finns någon förklaring
                Tur nog så är det garanti kvar så får hoppas att det löser sig

                Comment


                • Re: Ticcen`s Volvo 940 (SPL/Show)

                  Slutsteget inskickat så bara att vänta och hoppas på att det går lösa )

                  mmmm de går framåt för bakdörrarna nu med iaf

                  Comment


                  • Re: Ticcen`s Volvo 940 (SPL/Show)

                    Dåligt med update här, de ska de bli ändring på!
                    Haft en
                    Riktigt rolig säsong med mkt bilträffar men endast 1 ljudtävling tyvär :/ Resultatet blev iaf en första plats i bassrace 129.9 som man får va lite nöjd över
                    Prövade även hur högt jag kunde spela med öppen bagagelucka vilket resulterade i 142.7db

                    Systemet har spelats mycket och pressats hårt men det har det klarat
                    Sjukt nöjd över Mtx högtalarna verkligen levererat de jag ville ha, går verkligen spela högt med dem men även ställa om till att spela lite mer kontrollerat

                    Tyvär så hann jag inte bygga klart bagaget detta år då jag blev stannad av polisen nere i vallåkra påväg in till montern där jag skulle stå och fick omreg på hela bilen pga 3" avgassystem. Riktigt fult gjort av dem
                    då bilen inte är helbilsgodkänd och överklaga lyckades jag inte med för ingen på polisen i helsingborg visste nått om bilar verkade det som när man ringde till dem efteråt, ahhhhrg!

                    Men nu under vintern ska det reggas och bagaget ska byggas klart.
                    Planerna lutar åt 2st 12"mid och 2st 6.5" högtalare i bagageluckan och sedan byta ut de två nuvarande monoblocken mot ett monoblock ist för att kunna ställa in allt bättre och lättare
                    Baslådan skall även byggas om ännu en gång riktogt seriöst, vore trevligt att kliva över 145 strecket

                    Jaha de va väl det jag hade åå säga för tillfället, på återseende inom snar framtid! Bilder kmr strax

                    Comment


                    • Re: Ticcen`s Volvo 940 (SPL/Show)

                      Kul med lite nytt livi tråden här inför vintern

                      Vad fick du för svar om ditt gamla SPL steg som började kallryka?

                      Bygglogg: SQW: TransFårrden

                      Comment


                      • Re: Ticcen`s Volvo 940 (SPL/Show)

                        Originally posted by zrken View Post
                        Kul med lite nytt livi tråden här inför vintern

                        Vad fick du för svar om ditt gamla SPL steg som började kallryka?
                        Ja, måste ju uppgradera sig lite igen missbrukare av ljud som man är

                        Fick ett nytt på garantin, va nån bricka
                        som hade spruckit och kortslöt steget

                        Ska väl byta ut de stegen mot ett 3500D eller ett spl D4 Har lite besultångest bara för blir ju att köra i 0.5ohm på 3500D steget isånnafall vilket känns lite riskabelt, men med en batteribank på 300ah så kanske de går

                        Comment


                        • Re: Ticcen`s Volvo 940 (SPL/Show)

                          Bildupdate från våren och sommaren som gått Tar väl bilderna lite i ordning tidsmässigt

                          Emmaboda, skulle tävlat för första ggn där va de tänkt men så brann steget upp...


                          Fick klippa bort lite metall i dörren för att magneten på 10" skulle få plats


                          Eget säkringsblock, funkar super


                          Färdig bakdörr


                          Dålig kvalitet, men fram och bakdörrar klädda i samma tema


                          Slutligen en bild från Vallåkra där bilen fick böter och omreg av polisen, hatten av till dom....


                          Under vintern kommer det hända grejer och lovar att de ska visas mer i tråden
                          Last edited by Ticcen; November 18, 2013, 21:46.

                          Comment


                          • Re: Ticcen`s Volvo 940 (SPL/Show)

                            Åfyttifanken de var det jävligaste jag sett i bakdörrarna, kan inte finnas mycket benutrymme?

                            Tråkigt med ombesiktningen för en sån jäkla skitsak. Själv kom jag inte till vallåkra alls iår men antar att det bara är att tagga igen, 9 månader kvar bara
                            1. Murphy's Law
                            If something can go wrong, it will.
                            2. Murphy's Law
                            If anything simply cannot go wrong, it will anyway.

                            Garaget: http://www.garaget.org/Snowgubben

                            Comment


                            • Re: Ticcen`s Volvo 940 (SPL/Show)

                              Originally posted by Snowgubben View Post
                              Åfyttifanken de var det jävligaste jag sett i bakdörrarna, kan inte finnas mycket benutrymme?

                              Tråkigt med ombesiktningen för en sån jäkla skitsak. Själv kom jag inte till vallåkra alls iår men antar att det bara är att tagga igen, 9 månader kvar bara
                              Inte några som klagat så mycket på benutrymmet men visst de är ganska tajt när man ska kliva ur ^^

                              Haha ja tiden går snabbare än vad man tror, hoppas på lite varmare väder 2014

                              Comment


                              • Re: Ticcen`s Volvo 940 (SPL/Show)

                                Hmm nu börjar tankeverksamheten dra igång!

                                10" Basar eller midbas i skuffluckan?

                                Comment

                                Working...
                                X