Announcement

Collapse
No announcement yet.

mercedes e-430 lite lagom

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

Re: mercedes e-430 lite lagom

Originally posted by zrken View Post
    Det går som för en fiat punto - 89, på blankslitna sommardäck upp för en 45graders lutande lerig backe......
    Så sjukt dyrt bygge mitt har blivit.
    Har stekt middar, midbassar och nyligen en bas.
    Gjort helomvändning nyligen... minskade finliret med audison och gått på spelglädje med b2-pulver; 2x110+2x225wrms i 4ohm.. blir 2vägs fram, med 8"... kanske jag går upp på 3vägs igen, men först behöver jag ett system som spelar alls.
    hahaha. ja de är ingen billig hobby om man vill lira skapligt högt med lite kvalite. hahaha. varför all denna eldning av element då?
    Never argue with an idiot. He will pull you down to his level and then beat you with experience

Comment

Originally posted by perkan View Post
      hahaha. ja de är ingen billig hobby om man vill lira skapligt högt med lite kvalite. hahaha. varför all denna eldning av element då?
      Middarna/middbasarna rök pga det inte räckte med styva 70-90wrms för att täcka mitt "lyssningsbehov"... Så trots oklippt signal till steget så klippte steget tillräckligt för att grilla dem.. En midbass blev tvärsvetsad och en middrange rasslar... så dem är skrot.
      Basen passade jag på att stresskoppla fel och trots okntrollmätning på högtalarkabeln (2ohm) så lyckades jag (i mörker, längst in i skuffen, utan sikt, omärkta kablar, och tight mellan polerna ) hänga steget på bara en talspole på en bas (oxå 2ohm....) och därmed kötta in ngra kw i en talspole som är speccad tilll 300wrms är ju sisådär troligt att det skall hålla.....

Sällan svurit så högt på parkeringen som när jag insåg vilket löjligt misstag som kostat mig en av de två basar jag vart mest nöjd med genom tiderna.

Bygglogg: SQW: TransFårrden

Comment

hahahaha. ja de va inge höjdar misstag. men man lär så länge man lever. sen är de ju skapligt jobbigt o bygga i en bil man använder. blir ju gärna att man vill få ihopo vissa grejer igen för att kunna använda bilen. bäst är ju om man kan ställa av bilen o bygga i lugn och ro. men de är dyrt och ha en sån bmw som projektbil. hehe
        Never argue with an idiot. He will pull you down to his level and then beat you with experience

Comment

gas steget och kicker l5 basarna spelade riktigt gött. inga mätningar utförda. men de va gött ljud. tyvärr så kom ju spl begäret tillbaks och nu har 6st mutant xxx mt 10" och 2st mutant xxx 1500 steg införskaffats. ny låda är under uppbyggnad. letar efter ett spl dynamics 8" kit och ett två kanals steg. sen är vi på banan igen. planen är och va klar till brl,s träff i karlstad 6 oktober. efter de får vi se om de blir ombyggnad igen eller om de blir till att köra på mutant grejerna.
          Attached Files

Comment

så då kör vi en update på lådan som börjar ta sig. lådan är ihopskruvad och stagad, porten på plats. så de som saknas nu innan ja kan slänga in basarna är tyg och anslutnings plintar. men de ska införskaffas i morgon. så hoppas ja på provspelning på lördagkväll om allt går som de ska. lite bilder på lådan får ja bjuda på:-)
            Attached Files

Comment

lådan klädd och på plats efter en hel dags slit med kablar lödning lim å fan å hans moster:-) i morgon åker basarna i lådan. finns tiden så blir de provspelning av den om ja hinner hämta ett steg som saknas än.
              Attached Files

Comment

å där va basarna på plats
                Attached Files

Comment

och hur spelar de då?
                  saab 9000 pioneer-

www.garaget.org/micke999

Comment

Harregösses... vilket inferno av basar =D .....MED lasttrymme kvar

Bygglogg: SQW: TransFårrden

Comment

de spelar riktigt gött. inga 150db men de rockar på o basarna är ju nya så de tar väl någon dag eller två innan dom är inspelade:-)japp lastutrymme är de kvar måste ha de tyvärr för barnvagn och hund. speciellt nu när man är själv med grabben. annars hade de blivit en låda på 250liter o mer port:-) men de här duger gött. ska bara få i lite mer steg och 1 par högtalare till sen är ja klar.

Comment

i morgon tänkte ja koppla klart allt. sista steget har anlänt. så de är lite högtalarkabel som saknas. sen ska allt lira som de är tänkt. bara en massa dämpning som ska göras när ja får låna garage på jobbet någon gång. men som sagt de spelar riktigt gött. dock hade fetare port varit gött. men men, man kan inte få allt.

Comment

så då va allt kopplat å klart för i möra å bilen är nytvättad å städad. får se när ja orkar börja riva i bilen igen. men här kommer lite daxfärska bilder och en gammal bild på hur den såg ut innan ja börja med den.
                          Attached Files

Comment

Working...
                          X