Announcement
Collapse
No announcement yet.
Hampus ljudbygge Volvo 240
Collapse
X
-
Re: Hampus ljudbygge Volvo 240
Här börjar nya bygget in för 2014
Sådär.. Tänkte att jag iaf kunde bjuda på en Systemkarta så ni får se vad som är tänkt att hamna i bilen
Den kan eventuellt ändras lite. Men inte mycket
Hu: Pioneer 80-prs
Framsystem 2 st 8'' per dörr
Ground Zero Competition GZCW 8-4F
Diskanter: 2 st per dörr
Ground Zero Competition GZCT2500
Steg nr 1: Ett steg per sida, 8'' och diskanter drivs av 2 sånna här steg
Ground Zero Hydrogen GZHA2250XII
Basar: Två st Ground Zero
Nuclear GZNW15SPL, alltså den nya modellen
Steg 2: Ett steg per bas
Ground Zero Plutonium GZPA1.4000DXII
Batterin: 4 st 4power 100ah, eventuellt 5st.
Och som sagt ska jag spela i Super street No wall
SM 3a Bassrace 129,9 2013
Sponsorer :
Anderssons bilservice
Persbylånga 120, 748 94 Örbyhus
0295-10850
sigpic
Comment
-
Dämpade även taket i helgen,
Om allt går enligt planerna så ska innertaket upp nästa helg och jag ska börja bygga ramen till lådan
Sen för en veckan sen fick jag även laddare av grövre modell utav en av mina sponsorer! Satt nu kan man ladda som folk oxå
Sponsorer :
Anderssons bilservice
0295-10850
sigpic
Comment
-
Det här verkar ju bli ett helt vansinne till setup
Comment
-
Blir vanlig portad låda med slotport på dryga 300L, vet inte riktigt vad basarna vill ha satt därför bygger jag en lite större än jag tippar på att dom vill haOriginally posted by Oslo View PostVad ska du bygga för låda till basarna?
Jodå de borde flytta luft iafOriginally posted by zrken View PostDet här verkar ju bli ett helt vansinne till setup
Sponsorer :
Anderssons bilservice
0295-10850
sigpic
Comment
-
Har tänkt på de jag med, får se hur jag ska göraOriginally posted by Noiseprojekt View Post4 batterier till det där blir KLENT!!
jag kommer köra 4st på ett 4000 och 3 steg till framsystemet
Sponsorer :
Anderssons bilservice
0295-10850
sigpic
Comment
-
Det beror ju väldigt mycket på hur du kommer använda systemet, samt vad för typ av laddning du räknar med att ha tillgänglig när du ska 'stå och dema'.
ex - I min bil kommer jag köra en smula underdimensionerat med batterier iförhållande till 'tumregeln' på 75ah/1kwrms. Eftersom bilen i princip aldrig kommer stå och 'dema' utan motor igång, eller på lägre volym "SQ-demo"...
Jag tycker du ska försöka fundera lite över hur bilen kommer användas, hur tillgång du har till ström, och hur mkt du kan förvänta dig av generatorn när du kör.
Sedan är det läge att dimensionera upp med batterier/laddare/ny generator tex...
Comment
-
De är tänkt att de ska demas en del också och inte bara burpar osv, satt ska tänka över batteribanken ett par varv och se vad jag kommer fram tillOriginally posted by zrken View PostDet beror ju väldigt mycket på hur du kommer använda systemet, samt vad för typ av laddning du räknar med att ha tillgänglig när du ska 'stå och dema'.
ex - I min bil kommer jag köra en smula underdimensionerat med batterier iförhållande till 'tumregeln' på 75ah/1kwrms. Eftersom bilen i princip aldrig kommer stå och 'dema' utan motor igång, eller på lägre volym "SQ-demo"...
Jag tycker du ska försöka fundera lite över hur bilen kommer användas, hur tillgång du har till ström, och hur mkt du kan förvänta dig av generatorn när du kör.
Sedan är det läge att dimensionera upp med batterier/laddare/ny generator tex...
Sponsorer :
Anderssons bilservice
0295-10850
sigpic
Comment
-
[QUOTE=Eriksson_97;365800]Blir vanlig portad låda med slotport på dryga 300L, vet inte riktigt vad basarna vill ha satt därför bygger jag en lite större än jag tippar på att dom vill ha
Blir intressant att se en låda på 300l i en 240
Comment
-
[QUOTE=Eriksson_97;365800]Blir vanlig portad låda med slotport på dryga 300L, vet inte riktigt vad basarna vill ha satt därför bygger jag en lite större än jag tippar på att dom vill ha
Originally posted by Ticcen View PostBlir intressant att se en låda på 300l i en 240
Ticcen: Jag har mätt satt de får faktiskt platsOriginally posted by puttel View PostBMws 140 amperes generator går att knöla dit med lite nya stag
Puttel: Jaså? Ska kika upp de! Tack för tipset!
Till er andra, bygger står för tillfället still, då mitt elsystem inte vill vara med, satt soppan strular och bilen startar inte. Vill inte börja bygga om de visar sig att jag måste riva för att göra div arbeten i bilen. Ska försöka få ordning på bilen till nästa vecka
Sponsorer :
Anderssons bilservice
0295-10850
sigpic
Comment
-
[QUOTE=Eriksson_97;367028]Originally posted by Eriksson_97 View Post
Till er andra, bygger står för tillfället still, då mitt elsystem inte vill vara med, satt soppan strular och bilen startar inte. Vill inte börja bygga om de visar sig att jag måste riva för att göra div arbeten i bilen. Ska försöka få ordning på bilen till nästa vecka
Kolla säkringsdosan, vanligt med fukt och ärg som följd. Reläet till pumpen sitter bakom handskfacket vitt eller grönt kommer inte ihåg brukar ge upp efter ett tag
Comment
-
[QUOTE=puttel;367034]jo precis, hittade felet idag. De va strömkabeln ifrån batteriet till säkringsdosan som va dålig. Detta fixades idag och nu startar den å går bra som vanligtOriginally posted by Eriksson_97 View Post
Kolla säkringsdosan, vanligt med fukt och ärg som följd. Reläet till pumpen sitter bakom handskfacket vitt eller grönt kommer inte ihåg brukar ge upp efter ett tag
Satt ska försöka få tillgång till garaget till nästa helg för nu ligger jag efter i tidsplanen.. igen.. Bilen ska in på foliering i slutet av feb
Men jag borde hinna få klart tillräckligt
Tack för tipsen iaf
Och ja du har rätt, reläen kan vara både gröna å vita beroende på årsm
Sponsorer :
Anderssons bilservice
0295-10850
sigpic
Comment

Comment