Announcement

Collapse
No announcement yet.

Hampus ljudbygge Volvo 240

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Re: Hampus ljudbygge Volvo 240

Det var lite som svar på Zrkens

Comment

Originally posted by Noiseprojekt View Post
      Det var lite som svar på Zrkens
      Jasså hahahahahah nu hängde jag med heheh
      SM 3a Bassrace 129,9 2013

Sponsorer :
      Anderssons bilservice
      Persbylånga 120, 748 94 Örbyhus
      0295-10850

sigpic

Comment

Tjenare!

Tänkte köra en update för att hålla liv i tråder även fast jag inte hållt på med mina bilar dom senaste 2 helgerna.

förra helgen va jag hos min låtsas brorsa eller vad man ska säga å hjälpte han å mecka lite. När jag kom dit så hade han precis fått i motor blocket i bilen satt du skulle all kring utrustning på och bilen skulle startas. Vi fick ihop motorn men de va lite strul med div boxar å spridare satt bilen gick inte rent men de startade iaf efter total renovering och före de har den stått i skogen i 3 år, volvo säger jag bara Här kommer en bild på hur de vart tillslut!

Här hade vi hållt på en liten stund satt här sitter de lite grejer på iaf

Såhär vart de efter 2 dagars arbete

Vart inte mycke sömn den helgen

Helgen som va nu va jag hos min mamma å hälsa på, även där har jag en bil som ska turbokonverteras när tiden å pengarna finns satt jag va ut på isen å härja lite satt här kommer de 3 bilder ifrån isen

Tack för mig den här gången

Sponsorer :
        Anderssons bilservice
        0295-10850

sigpic

Comment

Volvo skare va
          Hade en 144 kapad som A-traktor och bygger en 745a kapad me farsan. (Fasst nu äre väll bara jag som är i garaget.)

Ne men kommer få en Audi 80 av farsan och hans fru och då blire lite SQ-SPL bil tänkte jag. Den ska spela Cleant och högt.

Men de ser bra ut fortsätt med det

Comment

Tjena hallå!

Har stått still igen pga sjukdom, legat sjuk i 3 veckor med 40 graders feber å öroninflamation.
            Hur som helst så är allt på rull igen, dörrsidorna ska göras i helgen nu. Dom skulle vart gjorda redan men eftersom de va Elmia rush med woodmans bil har jag inte fått plats i garaget som jag ska vara i men nu till helgen ska de äntligen fixas.

Va och prata med en Mekopartner verkstad som ska hjälpa till med delar till bilen då de är dags för bes igen.

Idag har de iaf äntligen vart solsken satt jag va ut å rasta basarna å tog lite bilder på bilen som kommer här nedanför. Premiären i år blir SM deltävlingen i Gävle den 27/4. Känns härligt att säsongen drar igång igen.

De ända jag inte lyckats fått tag på någon information om är licens. Hur skaffar man en sån? Går de att beställa någonstans ifrån? Jobbigt när man ska göra allt första gången satt hoppas ni har överseende.

Här kommer iaf bilderna bilen är skitig som fan men men,
            fler bilder till helgen kommer

Sponsorer :
            Anderssons bilservice
            0295-10850

sigpic

Comment

Tävlingslicens och Medlemskap finns det info om på bilstereoförbundets hemsida och det ska även finnas ett inlägg med länk på Bilstereoförbundets facebooksida!

Kul att du är igång igen och ser fram emot lite fina bilder!

Comment

Originally posted by Nymans View Post
                Tävlingslicens och Medlemskap finns det info om på bilstereoförbundets hemsida och det ska även finnas ett inlägg med länk på Bilstereoförbundets facebooksida!

En liten snabb fråga då jag inte förstår avgifterna redigt, räcker det med tävlingslicencs eller måste man ha både det och medlemsskap för att tävla? :S

Comment

Nämen hur kan jag ha missat detta? En turbokonverterad 240. Fan va fräckt

Ser ut att vara en riktigt fräsch 240 och ett fint ljudbygge! Keep it up!
                  1. Murphy's Law
                  If something can go wrong, it will.
                  2. Murphy's Law
                  If anything simply cannot go wrong, it will anyway.

Garaget: http://www.garaget.org/Snowgubben

Comment

Originally posted by Ticcen View Post
                    En liten snabb fråga då jag inte förstår avgifterna redigt, räcker det med tävlingslicencs eller måste man ha både det och medlemsskap för att tävla? :S
                    För att kvala till SM krävs Tävlingslicens och Elitmedlemsskap vad jag förstått!

Comment

Licensen betalar man bara en gång, medlemskapet förnyas däremot varje år (eller om det var tvärt om, det är den dyrare avgiften som ska betalas varje år). Kul att du är igång igen!
                      Mitt projekt: Volvo V60
                      BRL - B2 & Dayton

More to come...

Comment

Originally posted by Nymans View Post

Kul att de uppskattas!

Originally posted by Snowgubben View Post
                        Nämen hur kan jag ha missat detta? En turbokonverterad 240. Fan va fräckt

Ser ut att vara en riktigt fräsch 240 och ett fint ljudbygge! Keep it up!
                        Måste tyvärr göra dig lite besviken och säga att de är inte min 240 som är trubo konverterad utan bilderna på turbo bygget är min låtsas brorsas som jag hjälpte att plocka ihop. Kul att du gillar bilen och grejerna. De kommer komma bättre helhets bilder på bygget då jag har vart dålig med sånna men de är påväg

Originally posted by ChriZtoffer View Post
                        Licensen betalar man bara en gång, medlemskapet förnyas däremot varje år (eller om det var tvärt om, det är den dyrare avgiften som ska betalas varje år). Kul att du är igång igen!
                        Okej tack för svaret Christoffer ska beställa sånt här nu i veckan. Härlig att de är folk som fortfarande läser även fast de går segt som fan. Skäms lite att de nästan tagit 1,5 år för att få klart bilen som jag vill men de är väl så de är när man inte har någon fast inkomst och skolan tar mycket tid. Men men jag kämpar på

EDIT: Någon som vet hur lång tid de tar innan man får licens å grejer?
                        Last edited by Eriksson_97; April 10, 2013, 14:42. Reason: Glömde en fråga

Sponsorer :
                        Anderssons bilservice
                        0295-10850

sigpic

Comment

Tror att du får licensen inom en veckan, men den är inget krav för att tävla och inget du måste lösa nu på en gång.
                          BRL - B2 & Dayton

More to come...

Comment

Originally posted by ChriZtoffer View Post
                            Tror att du får licensen inom en veckan, men den är inget krav för att tävla och inget du måste lösa nu på en gång.
                            Tänkte vara med å samla poäng till Smfinalen iår satt därför vill jag ha licens å grejer klart satt jag inte några poäng går förlorade

Sponsorer :
                            Anderssons bilservice
                            0295-10850

sigpic

Comment

Som jag förstått det så ska det inte spela nån roll när du löser licensen, det kan i princip göras dagarna innan SM och du får ändå tillgodoräkna dig poängen du plockat tidigare. Men det är såklart ingen nackdel att göra det redan nu.
                              BRL - B2 & Dayton

More to come...

Comment

Aha okej där ser man aja ska fixa de innan så de är klart

Sponsorer :
                                Anderssons bilservice
                                0295-10850

sigpic

Comment

Working...
                                X